וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; אלווריון זינקה 12.8%, אפל 2%

נדב נוימן

14.8.2013 / 23:27

בגוש האירו פורסמו נתוני הצמיחה לרבעון השני לפיהם יצא מהמיתון. מאקרו: מדד המחירים ליצרן נותר ללא שינוי בחודש יולי. אפל עמדה במוקד

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות, חרף נתונים מעודדים שפורסמו באירופה, לפיהם גוש האירו יצא מהמיתון. כמו כן נראה כי תקוות המשקיעים כי ה'פד' ימשיך עם תוכנית הרכישות כסדרה, על רקע דבריו של ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה אמש, התפוגגו.

בגוש האירו פורסמו נתוני הצמיחה לרבעון השני. הצמיחה הכוללת בגוש האירו הסתכמה ב-0.3% - מעל התחזיות שעמדו על 0.2%. בגרמניה ובצרפת הצביעו הנתונים על צמיחה בשיעור מהיר מתחזיות האנליסטים וסייעו לגוש האירו לצאת מהמיתון הקשה שליווה אותו בשנתיים האחרונות. התמ"ג בגרמניה עלה ב-0.7% ברבעון השני (בהשוואה לרבעון הראשון) בעוד שכלכלת צרפת התרחבה ב-0.5%. כלכלנים ציפו לצמיחה של 0.6% בגרמניה ו-0.2% בצרפת.

הבנק המרכזי האירופי מעריך שבמחצית השנייה של השנה תירשום התאוששות הדרגתית בגוש האירו. עם זאת, האבטלה באירופה ממשיכה להיות גבוהה ומעיקה על הכלכלה, עם שיעור אבטלה של 12.1% הצפוי בסוף השנה.

"השווקים ישארו מאוד תנודתיים בטווח הקרוב", טוען מורי פרטיג, מנהל השקעות ראשי בחברת Relative Value Partners. "כוחות דפלציונים מדאיגים את ה'פד' והוא יקח אותם בחשבון בכל פעולה שהוא ינקוט בעתיד,", הוא הוסיף.

ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר אתמול כי הביצועים המשתנים של כלכלת ארה"ב גרמו לכך שה'פד' אינו יכול להעריך בצורה ברורה את עתיד תוכנית הרכישות שלו, במסגרתה הוא רוכש אג"ח בהיקף 85 מיליארד דולר מדי חודש.

לוקהארט אמר כי הוא לא מאמין שיהיה מספיק מידע עד הפגישה הבאה של ה'פד' באמצע ספטמבר על מנת לערוך לוח זמנים מדויק לצמצום, או סיום התוכנית. "כפי שאני רואה זאת, החלטה להמשיך - בין אם בספטמבר, אוקטובר או דצמבר - חייבת להחשב כצעד ראשון וזהיר", אמר.

בזירת המאקרו התפרסם היום מדד המחירים ליצרן לחודש יולי, שנותר ללא שינוי, כאשר מחירי האנרגיה ירדו, בעוד מחירי הסחורות רשמו עלייה. מחירי המזון נותרו ללא שינוי. צפי האנליסטים בשוק עמד על עלייה של 0.3%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, רשם עלייה של 0.1%.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

מניות במוקד

מניית אפל (498.50 +1.82%) המשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה אמש לקראת סיום המסחר על רקע ציוץ של המשקיע המיליארדר קארל אייקן.

חברת הביומד פלוריסטם (3.07 +1.32%) דיווחה היום על תוצאות חיוביות בניסוי פרה קליני לטיפול בפציעות בגידים באמצעות תאי גזע מהשלייה (PLX) של החברה.

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית ברודקום (26.54-0.08%) ב"קנייה" ובמחיר יעד של 36 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully