וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבלייז תזרים 826 מיליון שקל לאי.די.בי

אפרת פרץ

15.8.2013 / 10:05

במקביל הגיש דנקנר לביהמ"ש בקשה לדחיית אסיפות הנושים המוקדמות האמורות להיערך ביום ראשון הקרוב, בהן יצביעו מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות על מתווה החוב

אלכסנדר גרנובסקי ונוחי דנקנר הגיעו להסכמה באשר לשליטה באי.די.בי. המשקיע היהודי-אוקראיני משתלט על אמבלייז ומנצל את קופת המזומנים (כחצי מיליארד שקל) שלה כדי לרכוש את השליטה באי.די.בי תוך הזרמת הון של 826 מיליון שקל. כך עולה מהודעות של החברות הלילה לבורסה.

אמבלייז תשקיע 826 מ' ש' תמורת 80% מהון המניות של אי.די.בי, וזאת "במצב בו לאי.די.בי לא תהיינה כל התחייבויות כלפי נושיה הפיננסיים". במילים אחרות, לאחר השגת הסדר חוב יוזרם הסכום לקופת אי.די.בי.

במקביל הגיש דנקנר לביהמ"ש בקשה לדחיית אסיפות הנושים המוקדמות האמורות להיערך ביום ראשון הקרוב, בהן יצביעו מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות על מתווה החוב הרצוי לחברה. כמו כן, אי.די.בי דיווחה היום לבורסה כי "התקיימו התנאים המתלים" למכירת מטוס המנהלים של הקבוצה ב-9.5 מ' ד'.

הלילה דיווחה BGI לבורסה על מתווה העסקה לרכישת 20% ממניות אמבלייז בלונדון ובהמשך תהפוך לבעלת השליטה עם פוטנציאל להחזיק ב-46.6% מהמניות. במקביל, מחזיקי האג"ח של BGI דורשים להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי.

עם זאת, בפני ‏BGI‏ עומדים לא מעט מכשולים מהותיים, המייצרים סבירות נמוכה להתממשות העסקה מול דנקנר. הראשון שבהם הוא מחזיקי האג"ח של החברה, שהודיעו על זימון אסיפת אג"ח ליום שני הקרוב. מחזיקי האג"ח, בראשותו של יעקב לוקסנבורג (לוקסי), בעל השליטה בחברת חיפושי הנפט לפידות, מחזיקים חוב בהיקף של כ-120 מיליון שקל, המהווה יותר ממחצית מהמזומן השוכב בקופת החברה.

בקרב המחזיקים שוררת התנגדות לכוונתה של החברה להיכנס להשקעה באי.די.בי, אותה כינה לוקסי כ"לא הגיונית" ואף "מסוכנת". בהתאם הוא שיגר אתמול מכתב לדירקטוריון ‏‏BGI‏ בו הוא דורש כי החברה תסביר כיצד תשרת את החוב למחזיקים. נציין כי מחזיקי האג"ח אמורים לקבל תשלום של כשליש מהקרן כבר בסוף מארס 2014.

את רכישת מניות אי.די.בי יבצעו אמבלייז וקבוצת נץ, שתזרים 82.6 מיליון שקל תמורת 10% מהמניות. עיקר הכסף שיוזרם לאי.די.בי יועבר לאי.די.בי פתוח לפי שווי "לפני הכסף" של 944 מ' ש' וחלקו ישמש כתשלום לנושי אי.די.בי, וזאת בנוסף ל-150 מ' ש' הנמצאים בקופת אי.די.בי. נושי אי.די.בי יקבלו 50% באי.די.בי פתוח ואת סכום המזומן.

מתווה העסקה מבטיח לנוחי דנקנר 30% בחברה חדשה שתוקם - NEWCO. אמבלייז תחזיק 70.3% ואילו דנקנר ביתר. NEWCO, תחזיק ב-72% מאי.די.בי לאחר העסקה, נץ תחזיק ב-8% ובעלי המניות הקיימים ב-20%. כך יתוספו עוד 2 קומות לפירמידה הקיימת באי.די.בי ותיווצר "מגה-פירמידה" חדשה של 7-8 קומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully