וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; "לא מבחינים בבועה"

נדב נוימן

15.8.2013 / 23:18

שטף נתוני מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות ירדו לשפל של כ-6 שנים. האינפלציה עלתה ב-0.2% ביולי אך מדד האמפייר סטייט איכזב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (חמישי) בירידות שערים של יותר מ-1%, בהמשך לירידות בבורסות אירופה ויפן היום. זאת, לאור חוסר הוודאות באשר לצעדים שינקוט ה'פד' בשבועות הקרובים בכל הקשור לתוכנית הרכישות שלו. בזירת המאקרו פורסמו היום שטף נתוני מאקרו חיוביים בעיקרם, ביניהם תביעות האבטלה השבועיות, מדד המחירים לצרכן ומדד האמפייר סטייט. תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב זינקו ביותר מ-2% והעיבו על המסחר.

בארה"ב נמשכת המתיחות בנוגע למדיניות המוניטרית. בכירי ה'פד' יצאו בימים אלה בהצהרות לפיהן אין וודאות באשר לצמצום תוכנית הרכישות בקרוב, בשל הביצועים המשתנים של כלכלת ארה"ב, מה שמביא לכך שה'פד' אינו יכול להעריך בצורה ברורה את התוכנית.

סטין ג'ייקובסון מסאקסו בנק בדנמרק אומר כי "אנחנו סבורים כי הרבעון השלישי עשוי בהחלט להיות משמעותי ביותר. הוא יכול לסמן את תחילת הסוף של כסף קל בלי חשבון ולהוות נקודת מפנה לקראת נסיגה איטית של ההרחבה הכמותית QE (זאת לאחר פתיחה דומה ברבעון השני שהתבדתה), כל זאת בנוסף לביעור האמונה כי ניתן לשחזר צמיחה ממשית בלי רפורמות. באופן אירוני, גם כאשר תחול האטה בהרחבה הכמותית QE, היא עלולה לבשר את ראשיתה של התדרדרות אל שיא של כל הזמנים של שפל בשיעורי הריבית בשנת 2014, כאשר יגיע מועד הפירעון. במילים אחרות, אנחנו עדיין לא מבחינים בבועה בהשקעה קבועת הכנסה ובכל זאת ניתן לזהות סיכויים רבים לשפל חדש בתשואה בשנת 2014".
אתמול פורסמו בגוש האירו נתוני הצמיחה לרבעון השני בגרמניה וצרפת והם הצביעו על צמיחה בשיעור מהיר מתחזיות האנליסטים וסייעו לגוש האירו לצאת מהמיתון הקשה שליווה אותו בשנתיים האחרונות. התמ"ג בגרמניה עלה ב-0.7% ברבעון השני (בהשוואה לרבעון הראשון) בעוד שכלכלת צרפת התרחבה ב-0.5%. כלכלנים ציפו לצמיחה של 0.6% בגרמניה ו-0.2% בצרפת.

הבנק המרכזי האירופי מעריך שבמחצית השנייה של השנה תירשום התאוששות הדרגתית בגוש האירו. עם זאת, האבטלה באירופה ממשיכה להיות גבוהה ומעיקה על הכלכלה, עם שיעור אבטלה של 12.1% הצפוי בסוף השנה.

שטף נתוני מאקרו

שלל נתוני מאקרו פורסמו היום בזירת המאקרו. מספר האנשים שהגישו תביעות אבטלה בשבוע שהסתיים ב-10 באוגוסט ירד ב-15,000 לרמה של 320 אלף, שפל שלא נראה מאז אוקטובר 2007. התחזיות בשוק צפו ירידה מתונה יותר לרמה של 334 אלף. ממוצע תביעות האבטלה, נתון הנחשב מהימן יותר, ירד ב-4,000 לרמה של 332 אלף. במקביל, פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שעלה ב-0.2%, (בניכוי השפעות עונתיות) בהתאם לצפי בשוק.

מדד האמפייר סטייט הבוחן את פעילות הייצור באזור ניו-יורק, רשם קריאה של 8.2 נקודות באוגוסט, פחות מהצפי בשוק שעמד על ריה גבוהה יותר של 10.2 נקודות, ולאחר שבחודש הקודם המדד רשם קריאה של 9.5 נקודות.

ב-16:15 התפרסם נתון התפוקה התעשייתית, שנותר ללא שינוי בחודש יולי, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.5%. ב-17:00 התפרסם מדד ה'פילי פד', שרשם קריאה של 9.3 נקודות, אומנם שיפור בפעילות הייצור, אך מתחת לתחזיות האנליסטים בשוק, שעמדו על קריאה של 15.6 נקודות.
מניות במוקד
מניית אפל חזרה אתמול לאזור ה-500 דולר, על רקע ציפייה להשקה של אייפון חדש, ולאחר הציוץ של המיליארדר קארל אייקן.

מניית סיסקו ריכזה עניין לאחר שדיווחה אמש על עלייה ברווחים, אך לא בהתאם לציפיות הגבוהות. במקביל מדווחת החברה כי היא מתכננת לפטר כ-4,000 עובדים.
הסנטימנט השלילי בסיסקו השפיע על כל מניות השבבים.

מיקרון ו-AMD רשמו ירידות חדות של עד כ-4%. מניית וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, רשמה ירידות של יותר מ-2.5% לאחר שחתכה את תחזית הרווח שלה ל-5.1 דולרים למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully