וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות במו"מ מתקדם מול אלשטיין

אפרת פרץ

18.8.2013 / 20:00

השותף החדש-ישן של דנקנר שוב בתמונה, אך הפעם במו"מ מתקדם מול מחזיקי האג"ח. ההסכם המתגבש - אלשטיין יזרים 770 מיליון שקל לקונצרן תמורת 51% ממניות אי.די.בי פתוח

התפתחות דרמטית בסאגת הסדר החוב של אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות מנהלים מו"מ מתקדם מול איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, לפיו יזרים האחרון 770 מיליון שקל לקונצרן לפי שווי חברה של 824 מיליון שקל ויקבל כ-51% ממניות החברה הבת -אי.די.בי פתוח. את ההסכם הנ"ל צפויה נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות להביא להצבעות המחזיקים במסגרת האסיפה ביום שלישי הקרוב, ולתת לו בלעדיות.

המו"מ מול אלשטיין הינו מסלול עוקף דנקנר, שכן בסבוב הראשון שלו באי.די.בי, אז השקיע בחברה כ-25 מיליון דולר, הצהיר אלשטיין כי התחייב לנהל מו"מ מול דנקנר בלבד.
ככל הנראה מבקשים מחזיקי האג"ח להשתלט על החברה, בהתאם למתווה החלוקה בעין, שזכה למרבית קולות המצביעים באסיפה שהתקיימה היום, לפיו יחלקו ביניהם את מניות החברה הבת - אי.די.בי פתוח לפי היקף הנשייה של כל אחד מהנושים באי.די.בי אחזקות.

בחזרה לאלשטיין, ככל הנראה לפי ההסכם המתגבש יעביר אלשטיין במיידי 75 מיליון דולר (כ-270 מיליון שקל) לנאמנות למחזיקי האג"ח ו?25 מיליון דולר נוספים (כ-90 מיליון שקל) יועברו לנאמנות בתוך 60 יום מההצבעה על ההסדר. יתרת הסכום תועבר בתוך שישה חודשים מיום ההצבעה, או ביום הקצאת המניות - המאוחר מבינהם, המחזיקים יקבלו את יתרת המניות.

למרות שמדובר על סכום השקעה כולל נמוך מזה שמציע דנקנר לנושים בהסכם שלו מול אלכסנדר גרנובסקי מ-BGI העומד על 826 מיליון שקל, מעדיפים מחזיקי האג"ח את אלשטיין בשל הסבירות הגבוה שהם מייחסים להתקיימות עסקה מצדו, הן בשל ההשקעה שכבר הניח בחברה (כאמור 25 מיליון דולר), והן משום שכבר עבר את אישור הממונה על הביטוח באוצר להיכנס לגרעין השליטה בחברת ביטוח. נקודה זו מקבלת חשיבות לאור נסיגתה של חברת CP מעסקת הרכישה של כלל ביטוח, והסיכוי המוך כי גרנובסקי יקבל אישור שכזה מהממונה.

התפתחות זו מגיעה בהמשך להודעתה היום של נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות כי "היא נערכת כעת להעברת השליטה בחברה לבעלי החוב על מנת להבטיח להם החזר מקסימלי מן החוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully