וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל וודסייד: אנו סבלניים בעסקת 'לוויתן'

יוסי ניסן

22.8.2013 / 8:48

פיטר קולמן: "'לוויתן' הוא נכס איכותי והעסקה תיצור ערך רב לבעלי המניות". מחכים להכרעת בג"ץ באשר ליצוא הגז ובינתיים עובדים במרץ להשלמת ההשקעה. וודסייד עתידה לרכוש 30% מהזכויות ב"לוויתן" ב-1.25 מיליארד דולר

מנכ"ל וודסייד פיטר קולמן אמר אמש בראיון בתקשורת האוסטרלית, כי החברה מוכנה להיות סבלנית ולחכות להכרעת בג"ץ באשר ליצוא הגז מ"לוויתן". "אנחנו עובדים במרץ ומחכים להשלמת עסקת ההשקעה וממתינים להבהרות מצד בית המשפט במחצית השנייה של 2013", אמר קולמן.

קולמן חזר והדגיש כי הוא רואה ב"לוויתן" "נכס איכותי" והעסקה לדבריו היא הזדמנות שמגיעה פעם בעשור. "עסקת ההשקעה תיצור ערך רב לבעלי המניות של וודסייד ואנחנו מוכנים לנקוט בסבלנות ולעבור את כל המשוכות שעומדות ושצפויות לעמוד בדרך להשלמתה", אמר קולמן.

וודסייד חתמה בדצמבר האחרון על הסכם לרכישת 30% מהזכויות במאגר "לוויתן" תמורת 1.25 מיליארד דולר מהשותפות המחזיקות במאגר - נובל אנרג'י, קבוצת דלק ורציו. העסקה צפויה היתה להיחתם סופית בסביבות פברואר השנה, אך התעכבה בשל הסחבת בממשלה עד להחלטה כמה לייצא וכמה גז לשמור לעתודות של ישראל. לפי מזכר ההבנות וודסייד היתה אמורה לשלם מקדמה על סך 696 מיליון דולר עם חתימת ההסכם, אך החתימה מוקפאת כאמור עד שתוכרע סופית מדיניות יצוא הגז של ישראל.

בחודש יוני אישרה הממשלה לייצא גז ממאגרים ישראליים, אך הגדילה את היקף העתודות שיישמרו לצרכי המשק המקומי ואישרה יצוא של 40% מהגז. בוודסייד ציפו ליצוא של לפחות 50% מהגז הישראלי על מנת להתמודד בצורה ראויה בשווקי הגז הבינלאומיים.

מפעילת קידוח "לוויתן" נובל אנרג'י מתכננת הפקה מסחרית מהמאגר לשימוש השוק הישראלי כבר ב-2016, והיו דיבורים גם על מתקן הנזלה ויצוא דרך צינורות לחו"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully