וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות; מיקרוסופט טיפסה ב-7.8%

יוסי ניסן

23.8.2013 / 23:58

העלייה בשער המניה נרשמה לאחר הודעת מנכ"ל החברה סטיב באלמר כי יפרוש מתפקידו תוך 12 חודשים; נתון מכירות הבתים החדשים לחודש יולי הפתיע לרעה; אירופה ננעלה בעליות שערים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, חרף פרסום נתון מכירות הבתים לחודש יולי, שהיה גרוע בהרבה מהציפיות. במוקד תשומת הלב היום עמד כנס בכירי הפדרל ריזרב בג'קסון הול, שם נשאו דברים מספר בכירים בנוגע למדיניות המוניטרית של ה'פד'.

עיני המשקיעים היו נשואות היום לעבר ג'קסון הול, וויאומינג - שם מתכנסים בכירי הבנק המרכזי לפגישה על עתיד הכלכלה. בכנס נשאו דברים בכירי הבנק ודיברו על התחזיות הכלכליות לעתיד.

באופן חריג יו"ר הפד' בן ברננקי אינו שם וגם לא מי שעשוי להיות מחליפו - לארי סאמרס. גם ג'אנט יילן, בכירה נוספת בבנק המרכזי ששמה עלה כמחליפה אפשרית לברננקי, לא תהיה בכנס. מה שכן עשוי לעלות מג'קסון הול - זה מי מהשניים האחרונים יחליף את ברננקי בראשות הפדרל ריזרב.

ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר כי הוא תומך בצמצום רכישות האג"ח בספטמבר, ובכך מעלה מחדש את הדיון הער בנושא. "אני אתמוך בצמצום בספטמבר, כל עוד הנתונים שיגיעו עד אז יאשרו באופן בסיסי את המסלול שאנחנו נמצאים בו", אמר לוקהארט בראיון ל-CNBC מהכנס בג'קסון הול, ועורר שוב את הספקולציות בנוגע לעתיד המדיניות של ה'פד' בכל הנוגע לתוכנית רכישות האג"ח, במסגרתה הוא מזרים 85 מיליארד דולר לכלכלה מדי חודש.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסם היום נתון מכירות הבתים החדשים לחודש יולי, שהצביע על ירידה של 13.4% למספר שנתי של 394 אלף בתים, המספר הנמוך ביותר מאז אוקטובר האחרון. מדובר בנתון נמוך בהרבה מהערכות האנליסטים, שעמדו על 485 אלף בתים בשיעור שנתי. ישנן הערכות כי הסיבה לנפילה החדה היא העלייה במחירי המשכנתאות. לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מדובר בעלייה של 6.8% במכירות. המחיר הממוצע לבית ירד ל-257,200 דולר.

ברקע למסחר בוול סטריט, בורסות אירופה רשמו היום עליות, לאחר פרסום נתוני צמיחה טובים מהצפוי בבריטניה. באסיה מוקדם יותר נסחרו המדדים בנטייה לירידות שערים ורק בורסת יפן היא היחידה שרשמה עליות על רקע היחלשות הין מול הדולר, ולאחר נתוני מאקרו חיוביים.

בין המניות הבולטות היום בארה"ב נציין את HP, שדיווחה אמש לאחר סיום המסחר על דוחות חלשים לרבעון השני. המנכ"לית מג וויטמן אף אמרה בשיחת ועידה כי היא אינה צופה עלייה בהכנסות החברה בכל השנה הפיסקלית הנוכחית. הרווחים צנחו ברבעון ב-15% וההכנסות ב-8%. המניה צנחה 12% במסחר הרציף, ועוד 6% במסחר המאוחר.

חברת GAP דיווחה אמש כי רווחיה עלו בכ-30% ברבעון השני של השנה ל-64 סנט למניה, סנט בודד יותר מתחזיות האנליסטים. החברה אף העלתה את תחזית הרווח השנתי ל-2.57-2.65 דולר למניה. אנליסטים צופים לה רווח של 2.77 סנט למניה בשנה הפיסקלית.

מיקרוסופט (34.75+7.29%) עמדה במוקד לאחר שהודיעה כי המנכ"ל סטיב באלמר יפרוש מתפקידו תוך 12 חודשים, ברגע שימצא לו מחליף.

מניית פייסבוק (40.55+5.19%) ריכזה עניין לאור דבריו של אנליסט JP מורגן, דאג אנמות', שאמר כי הוא "ממשיך להאמין שהשימוש החזק של פייסבוק במובייל גובר על הירידה בשימוש במחשבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully