וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר וגרנובסקי יפקידו 70 מיליון; העבירו עוד 450 לנאמנות

אפרת פרץ

24.8.2013 / 8:25

דנקנר וגרנובסקי מתכוונים להפקיד 50 מ' ש' בבוקר, שעה קלה לפני תחילת הדיון בביהמ"ש, ולהעביר עוד 20 מ' ש' ביום שני אחה"צ. העבירו 450 מיליון שקל לחשבון נאמנות עליו יופקד עו"ד ישראל שמעונוב

רגע לפני הדיון המכריע בבית המשפט על גורל השליטה בקבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר ואלכסנדר גרנובסקי מעבירים כספים. דנקנר וגרנובסקי מתכוונים להפקיד ביומיים הקרובים 70 מיליון שקל בקופת בית המשפט ובמקביל מעבירים עוד 450 מ' ש' לחשבון נאמנות. הדיון צפוי להפתח ב-9 בבוקר.

כזכור, בשבוע שעבר קצב השופט איתן אורנשטיין דד-ליין לדנקנר, לפיו הוא מתבקש להפקיד 500 מיליון שקל עד ה-25 באוגוסט או שהשליטה באי.די.בי תילקח ממנו ותועבר לידי מחזיקי האג"ח. דנקנר צירף אליו את המשקיע היהודי-אוקראיני גרנובסקי, שמתכנן להשתלט על אי.די.בי באמצעות השתלטות על אמבלייז וקופת המזומנים שלה.

נוחי דנקנר בבית משפט המחוזי ת"א בהחלטה לגביי איי די בי . יוני 2013. דרור עינב
דנקנר בבית המשפט, יוני 2013/דרור עינב

מתווה העברת הכספים יתבצע באופן הבא: היום (א') בשעה 8:00, לפני תחילת הדיון בביהמ"ש, יפקידו דנקנר וגרנובסקי 50 מיליון שקל בקופת ביהמ"ש. מחרתיים בשעות אחה"צ הם יפקידו 20 מיליון שקל נוספים. למעשה, לפי דיווח של אי.די.בי לבורסה, החברה כבר הוציאה צ'קים ביום ו' בשעה 13:54 בסך של 50 מ' ש', אולם כיוון שבנק הדואר היה כבר סגור לא ניתן לשלם את השוברים של ביהמ"ש. לפיכך, דנקנר וגרנובסקי העבירו צילומים של הצ'קים וישלמו את השוברים מחר בבוקר כאמור.

במקביל, דנקנר וגרנובסקי מעבירים 450 מיליון שקל לחשבון נאמנות עליו יופקד עו"ד ישראל שמעונוב, בא כוחה של אמבלייז. לדברי שמעונוב, "בשני חשבונות נאמנות המתנהלים בבנק בישראל מופקד סך כולל העולה על 450 מיליון שקל".
בשבוע שעבר העניק אורנשטיין "אור ירוק" לקיום אסיפות מחזיקי האג"ח, כאשר נציגות מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות מסרה כי "רוב מכריע של מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות הצביע על מתווה של לקיחת השליטה בחברה וחלוקת המניות לבעלי החוב". מצד שני, אורנשטיין העניק לדנקנר שבוע להשיג חצי מיליארד שקל כתנאי למתן פרק זמן נוסף לשניים לגבש הסדר חוב באי.די.בי.

כעת, לאחר שדנקנר וגרנובסקי השיגו 520 מ' ש', כלומר 20 מ' ש' מעל הסכום שדרש אורנשטיין, על השופט להחליט האם הוא ייתן לשניים ארכה להצגת מתווה ההסדר המשופר שלהם - ולדחות את אסיפות הנושים. בהודעתה לבורסה מצטטת אי.די.בי את הדד-ליין שהציב אורנשטיין וקוראת לו לשים לב "למאמציהם הכבירים של החברה ושל המשקיעים, לסד הזמנים הדחוק שעמד בידיהם ולעובדה אשר צוינה גם בהחלטה לפיה: 'לפי ההלכות הנוהגות, יש ליתן עדיפות לחברה על פני הצעות נושים'".

החברה מדגישה כם בהודעתה כי דנקנר וגרנובסקי מתכננים להגיש הצעה משופרת להסדר חוב, קרי טובה יותר מהצעתם הקודמת שעיקרה הזרמה של 826 מ' ש'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully