וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

57 רשויות ילוו למדינה 450 מיליון ש"ח

25.8.2013 / 21:04

המשמעות: עלייה בארנונה. המדינה תחזיר את סכום ההלוואה ללא ריבית והצמדה בתוך 15 שנה

לאחרונה הושג סיכום עקרונות בין המדינה לבין השלטון המקומי, שלפיו המדינה מסירה כמה חסמים שמנעו מהרשויות להעלות את הארנונה. בתמורה התחייבו 57 רשויות מקומיות איתנות (כמו תל אביב, גבעתיים וחיפה) להזרים למדינה סכום של 450 מיליון שקל מקופתן כהלוואה. את הכספים ילוו הרשויות למדינה מתוך כספי הארנונה הנגבית מהתושבים.
במסגרת סיכום העקרונות סוכם כי סכום מענקי האיזון שתיתן המדינה לרשויות המקומיות, שהוצאותיהן עולות על הכנסותיהן, יעמוד על 2.8 מיליארד שקל לכל אחת בשנים 2013-2014. המדינה תחזיר את סכום ההלוואה ללא ריבית והצמדה בתוך 15 שנה.

לדברי עוה"ד אלכס כץ ומוטי איצקוביץ ממשרד כץ, גבע, איצקוביץ (KGI), בפועל, באמצעות כספי הארנונה של תושבי הרשויות החזקות, מקבלת המדינה בדרך עקיפה הלוואה ללא עלויות מימון כלשהן. מימון ההלוואה יבוצע מכספם של התושבים של הרשויות העצמאיות באמצעות ייקור הארנונה. מדובר במקרה מובהק של העלאת מסים ושימוש בכספי הארנונה שלא למטרה שלשמה היא נגבית.

בעוד שכספי הארנונה אמורים לשמש לרווחת תושבי הרשות המקומית הספציפית ולשירותים הנדרשים עבורם, הם עתה מוזרמים למדינה בצורת הלוואה נטולת עלויות מימון (למדינה). בנוסף, לטובת מימון ההלוואה האמורה מתכננת המדינה לאשר לרשויות העצמאיות תוספת ארנונה של 0.3% מ-2014 מעבר להתייקרות הארנונה הרגילה הרוחבית.

  • עוד באותו נושא:
  • ארנונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully