וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמן: נמצאו סימנים משמעותיים של גז טבעי

קובי ישעיהו

26.8.2013 / 12:42

הפסקת מסחר במניה. החברה לא מציינת מה גודל המאגר שהתגלה ולשם כך נדרשות בדיקות נוספות, אך היא מדגישה כי השכבות האמורות הן בעובי של 90 מטר

שותפות שמן נפט וגז (107 +2.69%) הכריזה היום (ב') "סימנים משמעותיים" של גז טבעי וככל הנראה גם נפט קל בקידוח "ים 3" מול חופי אשדוד.

החברה לא מציינת מה גודל המאגר שהתגלה ולשם כך נדרשות בדיקות נוספות, אך היא מדגישה כי השכבות האמורות הן בעובי של 90 מטר ויש בהן "סימנים משמעותיים של הידרוקרבוניים (גז טבעי ואפשרות לנפט קל)". לשם השוואה, עובי שכבות החול שמכילות גז בתגלית "תמר" הוא כ-140 מטר.

החברה מדגישה גם כי הקידוח טרם הסתיים וכי "מדובר באינדיקציות ראשוניות בלבד". כמו כן היא מסרה כי "טרם ניתן לקבוע את גודלו או כלכליותו של המאגר".

בימים הקרובים יגיע הקידוח ליעד הסופי ואז תבצע שמן בדיקת לוגים חשמליים מלאה, שלאחריה היא תדווח על גודל המאגר ותענה על השאלה העיקרית: האם הוא כלכלי.

בשמן מדגישים כי טרם התקבלה החלטה על ידי השותפים ברשיון על ביצוע מבחני הפקה בקידוח. החלטה בדבר ביצוע מבחני הפקה תתקבל עם סיום הקידוח וניתוח הלוגים החשמליים.

אחוזי ההחזקה בזכויות בקידוח הם: שמן עם 77.6904% , זרח חיפושי נפט וגז עם 7.5% , השותפות Caspian Drilling Company Limited מחזיקה 10% וצמיחה אינווסטמנט האוס בכ-4.81%.

קידוח "ים 3" של שמן ממוקם כ-16 ק"מ בים מול חופי אשדוד. התקציב הכולל של הקידוח צפוי להסתכם בכ-150 מיליון דולר, ללא מבחני הפקה (שעלותם מוערכת בכ-12 מיליון דולר נוספים).

שמן, שבראשה עומדים יוסי לוי (מנכ"ל) והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי (יו"ר), מבצעת מאז דצמבר אשתקד את קידוח "ים 3". על פי דוח של חברת NSAI, ישנו פוטנציאל למציאת תגלית נפט בהיקף של 120 מיליון חביות בקידוח, וכן סיכוי של 35% למציאת תגלית גז בהיקף של 1.8 TCF (טריליון רגל מעוקב) בשכבות רדודות יותר.

הקידוח החל בתקציב של כ-98 מיליון דולר, אולם הופסק מספר פעמים מסיבות ביטחוניות, אשר במצטבר גרמו לעיכוב של חודש. נוסף על כך, באפריל הופסק הקידוח לתקופה של חודש וחצי בעקבות לחצים גבוהים שהתגלו בעומק של כ-3,550 מטר, אזור מטרת הגז, מה שהצריך שינוי במתווה ההנדסי שלו. העלות היומית של האסדה המבצעת את הקידוח היא כ-350 אלף דולר ליום, והעיכובים שגרמו להתארכותו עד לכ-10 חודשים, הגדילו את תקציב הקידוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully