וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הותיר את הריבית על 1.25%

נדב נוימן

26.8.2013 / 17:33

בנק ישראל: "נשתמש בכלים העומדים לרשותנו על מנת להשיג את המטרות – יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית"

בנק ישראל הותיר היום (ב') את ריבית חודש ספטמבר ללא שינוי ברמה של 1.25%. בגורמים להחלטה מונה הבנק את האינפלציה, ב-12 החודשים האחרונים נמצאת מעט מעל מרכז היעד, את העלייה החדה בתוצר ברבעון השני, את מדיניות הבנקים המרכזיים בעולם ואת העלייה במחירי הדיור.
מדובר בהחלטת המדיניות המוניטארית השנייה בעידן שלאחר סטנלי פישר. כעת משמשת בתפקיד הנגידה ד"ר קרנית פלוג עד שיתמנה נגיד חדש.

בהודעה נמסר עוד כי בנק ישראל "ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות במשקים הישראלי והעולמי ובשווקים הפיננסיים ובפרט נוכח האי ודאות הנמשכת במשק העולמי. בנק ישראל ישתמש בכלים העומדים לרשותו על מנת להשיג את מטרותיו – יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית – ובהיבט הזה, ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשוקי הנכסים ובכלל זה שוק הדיור".

בשבוע שעבר, נזכיר, הטיל בנק ישראל הגבלות בשוק המשכנתאות בשל הקצב הגבוה של נטילת המשכנתאות. זו ההגבלה השביעית שמטיל בנק ישראל בשוק המשכנתאות ב-3.5 השנים האחרונות. זאת, לאחר שבשנה שהסתיימה ביולי עמד היקף המשכנתאות על יותר מ-50 מיליארד שקל וקצב נטילת המשכנתאות לא הואט במידה משמעותית חרף ההגבלות שהטיל בנק ישראל בשנים האחרונות.

במסגרת ההגבלות הבנקים לא יוכלו להעניק משכנתאות כאשר שיעור ההחזר החודשי של המשכנתא מתוך ההכנסה החודשית של הלווה עולה על 50%. כמו כן, הבנקים לא יאשרו הלוואה לדיור שבה היחס בין חלק ההלוואה לדיור בריבית משתנה לבין סך ההלוואה עולה על 66.7% (שני שלישים). בנק ישראל אוסר גם על הבנקים לאשר משכנתאות לתקופות של מעל 30 שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully