וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות המלחמה הפילו את וול סטריט, פייסבוק צללה 4%

משה גולן

27.8.2013 / 23:33

מדד הפחד זינק ב-12.5%. בכירים בממשל: ארה"ב תגיע לתקרת החוב באמצע חודש אוקטובר. מאקרו: מדד הקייס שילר, אמון הצרכנים ומדד הייצור של ריצ'מונד עלו יותר מהצפי

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בירידות שערים, על רקע המגמה השלילית שנרשמה בבורסות אירופה ולאור הסערות הגיאו-פוליטיות סביב תקיפה אפשרית של ארה"ב בסוריה. מדד הנאסד"ק נפל בכ-2.2% בעוד מדד ה-VIX זינק בכ-12.5%. בזירת המאקרו התפרסמו מספר נתונים מהותיים, ביניהם מדד אמון הצרכנים ומדד קייס-שילר שהפתיעו ועלו מעל הצפי.

אתמול המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בירידות שערים, לאחר ששר החוץ האמריקאי ג'ון קרי הצהיר כי סוריה תיתן את הדין על השימוש בנשק כימי ועל הפגיעה בחפים מפשע. לפי הערכות, תהיה זו מתקפה מוגבלת שתימשך לכל היותר יומיים. המתיחות הגיאו-פוליטית התגברה גם לאחר שרוסיה ואיראן הזהירו את ארה"ב ומדינות המערב מפני תקיפה בסוריה.

רוחות המלחמה המנשבות במזרח התיכון הורגשו היטב גם בשוק הסחורות והמט"ח. הנפט רשם עלייה חדה של כ-2.9% ונסחר ברמה של כ-109 דולר לחבית, הזהב נסחר בעלייה של 1.8% ברמה של כ-1,420 דולר לאונקייה והדולר האמריקאי המשיך להתחזק מול המטבעות המרכזיים.

הסנטימנט השלילי בשווקים נתמך בין היתר גם מהבעיות הפיסקליות בארה"ב, שחזרו לכותרות. מקורות מקורבים לנושא, טענו אתמול כי כבר באמצע חודש אוקטובר תגיע ארה"ב לתקרת החוב שלה, בהמשך לקרב המתמשך בין המפלגה הדמוקרטית לרפובליקנית. בתוך כך, ג'ק לו, שר האוצר האמריקאי,אמר בראיון ל-CNBC כי הנשיא אובמה לא ינהל מו"מ בנוגע לנושא ודחק במחוקקים בקונגרס לאשר את העלאת תקרת החוב.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

בנוסף לכך, גם הצד המוניטרי מעורר חשש רב בקרב המשקיעים, שעדיין מנסים להבין לאן מועדות פניו של ה'פד' בכל הנוגע לעתיד המדיניות המוניטרית המרחיבה. זאת לאחר שלפני כשבוע פרוטוקולי ישיבית הריבית הקודמת חשפו כי מרבית חברי ועדתהשוק הפתוח תומכים בהאטת רכישות השנה עוד לפני תום השנה, בהתאם ללוח הזמנים של יו"ר הפד בן ברננקי. עם זאת, קרן המטבע העולמית פרסמה הצהרה לפיה הפסקה מוקדמת מדי של התוכניות להקלה כמותית עלולה לגרום לאפקט פיננסי שלילי בעולם.

בזירת המאקרו המקומית התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. ב-16:00 התפרסם מדד S&P/ קייס-שילר, הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. המדד רשם עלייה חדה בשיעור של 12.1% בחודש יוני, העלייה החדה ביותר מזה כ-7 שנים ומעל צפי האנליסטים בשוק, שעמד על 11.9%.

ב-17:00 פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש אוגוסט, שהפתיע לטובה ורשם קריאה של 81.5 נקודות, מעל הצפי המוקדם בשוק שעמד על 79.6 נקודות, לעומת קריאה קודמת שעמדה על 80.3 נקודות. באותה השעה התפרסם מדד הייצור של ריצ'מונד לחודש אוגוסט, שהפתיע ורשם קריאה של 14 נקודות, המעידה על התרחבות חדה בפעילות הייצור. צפי האנליסטים בשוק עמד על קריאה שלילית של 7 נקודות, לעומת קריאה שלילית של 11 נקודות בחודש הקודם.

מניות הדשנים במוקד

מניות הדשנים וביניהן פוטאש (29.96 -1.93%), אגריום (92.24 -1.95%) ומוזאיק (41.17 -2.86%), ריכזו תשומת לב, לאחר שדווח אמש כי ולדיסלב באומגרטנר, מנכ"ל חברת אורלקלי שפירקה את קרטל האשלג BPC וגרמה לצניחה במחירי האשלג ובמניות הדשנים ברחבי העולם, נעצר בביילרוס לאחר שהגיע לביקור באזור, באשמת "שימוש לרעה בכוח לשם עשיית רווח אישי".

מניית הקמעונאות J.C PENNEY (13.17 -1.35%) עמדה במוקד, לאחר שהמשקיע ומנהל קרנות הגידור ביל אקמן הודיע כי ימכור את יתרת ההחזקות שלו בחברה שנאמדות בכ-18%.

מניית פייסבוק (39.64 -4.11%) התממשה היום ביותר מ-4%. עסקת הענק בתחום הביוטק עדיין מהדהדת. אמג'ן (109.13-4.06%), חברת הביוטכנולוגיה הגדולה בעולם, הודיעה אתמול כי היא רוכשת את חברת התרופות Onyx תמורת 10.4 מיליארד דולר או 125 דולר למניה, במטרה להרחיב את צנרת המוצרים שלה ולהתמודד עם הירידה החדה במכירות. בתגובה, מניית אמג'ן זינקה אתמול ביותר מ-7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully