וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר הרווח קרס ב-83% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

יוסי ניסן

28.8.2013 / 8:47

סך ההכנסות של חברת הסלולר שבניהולו של חיים רומנו הסתכם ברבעון השני ב-1.13 מיליארד שקל, עלייה קלה לעומת הרבעון הקודם וירידה של 21% מהרבעון המקביל

חברת הסלולר פרטנר (7.05 -8.44%) (2,613), שבבעלות קבוצת חיים סבן ובניהולו של חיים רומנו, דיווחה הבוקר (ד') לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2013, שמצביעות על התחרות הקשה בשוק הסלולר וה"בעיות" שהכניסו השחקנים החדשים בשוק לחברות הוותיקות.

פרטנר מדווחת ברבעון השני על רווח של 20 מיליון שקל בלבד, צניחה של 35% לעומת הרבעון הקודם השנה, וקריסה של 83% לעומת הרבעון המקביל ב-2012. סך ההכנסות של החברה הסתכם ברבעון השני ב-1.13 מיליארד שקל, עלייה מזערית לעומת הרבעון הקודם וירידה של 21% מהרבעון המקביל.

נציין, כי ההשוואה המקובלת לרבעון המקביל בשנה הקודמת פחות משקפת את התמונה, שכן התחרות בשוק הסלולר התחילה בסוף הרבעון השני אשתקד עם כניסת המפעילים החדשים.

ברבעון הראשון השנה רווחי פרטנר צנחו ב-78.8% לעומת הרבעון המקביל ל-31 מיליון שקל בלבד, וההכנסות נחתכו ב-27.2% ל-1.1 מיליארד שקל. ההכנסות של פרטנר משירותים הסתכמו ברבעון השני ב-950 מיליון שקל, ירידה של 22% לעומת הרבעון המקביל ב-2012. ההכנסות משירות במגזר הנייד ירדו ב-23% והסתכמו ב-726 מיליון שקל. ההכנסות של החברה מציוד ירדו ב-16% ל-180 מיליון שקל.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) של פרטנר הסתכמה ברבעון השנה ב-83 שקל, עלייה של שקל בודד מהרבעון הקודם. מצבת המנויים של החברה נכון לסוף הרבעון השני - 2.92 מיליון, ירידה של כ-11 אלף מנויים לעומת הרבעון הקודם. שיעור הנטישה עמד על 9.4%, בהשוואה ל-8.9% ברבעון המקביל ו-10.4% לעומת הרבעון הקודם

בסוף הרבעון הראשון מצבת הלקוחות של פרטנר עמדה על 2.93 מיליון. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי של פרטנר (ARPU) עמדה ברבעון הראשון על 82 שקל.

ההוצאות התפעוליות של פרטנר ברבעון ירדו ב-18% מהרבעון המקביל ל-700 מיליון שקל. הירידה משקפת את ההתייעלות של החברה ובעיקר קיצוץ של 33% מעובדיה ב-12 חודשים האחרונים.

כפי שדווח ביולי השנה ב"גלובס", פרטנר מבצעת שינוי ארגוני בעקבות כוונתה להקים חטיבה קמעונאית שתרכז את הפעילות בתחום ציוד הקצה, בעקבות השינויים בשוק והעובדה שחברות הסלולר הפסיקו לסבסד טלפונים סלולריים ומוכרות טלפונים כמוצר בפני עצמו. במסגרת המהלך פרטנר צימצמה כ-40 תקנים בחטיבות המטה בדרג של מנהלים ובעלים תפקידים.

לדברי המנכ"ל חיים רומנו, "תוצאות הרבעון השני משקפות מחד את המשך השפעתה של התחרות בשוק, ומנגד את השקעתנו בנכסיה העיקריים של החברה: שירות לקוחות ברמה גבוהה, קדמה טכנולוגית והרשת המתקדמת ביותר. אנו נמשיך להשקיע בנכסים האלה ונשאף להרחיב משמעותית את הבידול לטובת לקוחות החברה ועובדיה".

עוד הוסיף רומנו: "הירידה במצבת המנויים נובעת כולה מירידה בבסיס מנויי ה-Pre-Paid ועלייה בבסיס מנויי ה-Post-Paid של החברה וזאת לראשונה מזה שמונה רבעונים. כמו כן, אנו עדים ברבעון זה לירידה באחוזי הנטישה בהשוואה לרבעון הקודם וב-ARPU לא היתה שחיקה בהשוואה לרבעון הקודם".

  • עוד באותו נושא:
  • פרטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully