וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: תשובה ימחק את דלק אנרגיה מהמסחר

רון שטיינבלט

28.8.2013 / 15:23

בתי ההשקעות פסגות והלמן אלדובי החליטו להיענות בחיוב להצעת הרכש שהגיש יצחק תשובה - והדרך למחיקת דלק אנרגיה מהמסחר סלולה

היום בשעה 14:00 חל המועד האחרון שבו בעלי המניות בדלק אנרגיה (192,600 -3.22%) צריכים להיענות בחיוב או להתנגד להצעת הרכש שנתנה קבוצת דלק (102,000 +0.99%) עבור מניותיהם, הרביעית במספר בשנים האחרונות.

ל"גלובס" נודע כי הלמן אלדובי (המחזיק בכ-8% מהחזקות הציבור) החליט להיענות בחיוב להצעת הרכש. בפסגות (המחזיק בכ-22% מהחזקות הציבור) העניין קצת יותר מסובך, שכן מחצית מהמניות שברשותו מוחזקות על ידי המורים, והם החליטו להתנגד להצעת קבוצת דלק.

כעת נותר להמתין להודעה הרשמית לראות האם תשובה הצליח למחוק את דלק אנרגיה מהמסחר. ככל הידוע גם גופים מוסדיים אחרים המחזיקים במניות דלק אנרגיה, נענו בחיוב להצעת הרכש.

אחוז החזקות הציבור בדלק אנרגיה, עומד על 13.3%, ועל מנת שהצעת הרכש תצליח, צריכה קבוצת דלק לקבל היענות מלפחות 8.3% מבעלי המניות מקרב הציבור. פסגות, היא כאמור הגוף המוסדי עם ההחזקה הגדולה ביותר במניות החברה, ומלבד ההחזקה הישירה שלה, היא גם מנהלת את ההשקעות עבור קרנות ההשתלמות של המורים והקופות של הסתדרות המורים בישראל, וסה"כ מחזיקה בכ-3% מהון המניות של דלק אנרגיה. הלמן אדלובי מחזיקה בכ-1.1% מהון המניות של הציבור, ויחד הם מחזיקים בכ-4.1% ממניות החברה - כמחצית מהמניות הדרושות לאישור הצעת הרכש.

ההצעה שהגישה קבוצת דלק לבעלי המניות של דלק אנרגיה, כוללת שלושה מרכיבים - יחידות השתתפות בשותפויות הבנות אבנר ודלק קידוחים הנסחרות במדד המעו"ף, מזומן, וכן מניות בחברת "דלק תמלוגים", שתירשם למסחר אם הצעת הרכש תיענה.

בימים האחרונים התארגנה קבוצה של משקיעים פרטיים המחזיקים במניות דלק אנרגיה, שאף שכרה את עו"ד יצחק אבירם, במטרה ולנסות לגרום לפסגות ולגופים מוסדיים אחרים להתנגד להצעת הרכש. אלו העלו מספר טענות באשר להגינותה של הצעת הרכש, וטענו בין היתר כי קבוצת דלק צפויה לרשום רווח הון חשבונאי אם הצעת הרכש תצליח - טענה שהוכחשה ע"י קבוצת דלק אתמול בערב, בהודעה ששיגרה לבורסה.

בהלמן אדלובי מסרו ל"גלובס" את הסיבות שבגללן החליטו להיענות להצעת הרכש. "בשונה מהצעות הקודמות, תשובה משתף את הציבור בתמלוגי העל הקיימים והעתידיים של דלק קידוחים. תמלוגי העל, שהינם זכות שאינה מדוללת בגיוסים עתידיים של שותפויות הקבוצה, מאפשרים לציבור ליהנות גם מהפוטנציאל העתידי של השותפויות במקרה של גילויים נוספים וכמובן מגילוי נפט בלוויתן.

בנוסף, ההצעה מאפשרת סחירות גבוהה יותר וישירה בנכסים שהחברה מחזיקה, היות ובמקום מניות דלק אנרגיה הנסחרות במדד היתר, הציבור יקבל מניות של אבנר ודלק קידוחים הנסחרות במדד המעו"ף ואינו מפסיד את הזכויות בתמלוגי העל".

למרות ההיענות של הגופים המוסדיים, עדיין ישנו סיכוי קטן שההצעה תיכשל, כיוון שעפ"י ההערכות, כ-5% ממניות החברה נמצאות בידי משקיעים פרטיים. אם תהיה התנגדות גורפת מצדם (בניגוד לאסיפות כלליות, הם אינם צריכים להצביע נגד על מנת שלא להיענות להצעה, וגם מי שהיה "פסיבי" ולא התייחס להצעת הרכש, נחשב כמי שלא נענה לה), עדיין ישנו סיכוי כי לא יושג שיעור ההיענות הדרוש להצלחת הצעת הרכש. במהלך שעות הערב, צפויות להתפרסם התוצאות המלאות של ההיענות להצעת הרכש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully