וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות סוריה: וול סטריט נסגרה בעליות

נדב נוימן

28.8.2013 / 23:26

המתיחות לקראת מתקפה אפשרית של ארה"ב ובעלות בריתה בסוריה מעלה את החששות בקרב המשקיעים בשוקי העולם. הנפט בשיא של שנתיים, פייסבוק טיפסה 2.3%

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בעליות חרף המתיחות הגיאו-פוליטית והתקיפה הצפויה של ארה"ב בסוריה. עם זאת, המתיחות הורגשה במיוחד בשוק המט"ח והסחורות. הדולר המשיך להתחזק מול המטבעות המרכזיים, הנפט נסחר סביב שיא של שנתיים והזהב בשיא של כ-4 חודשים.

נתוני סגירה בוול סטריט, 28 באוגוסט 2013. גלובס
נתוני סגירה בוול סטריט, 28 באוגוסט 2013/גלובס

קמפיין הפצצות טילי השיוט של ארה"ב נגד סוריה עשוי להתחיל כבר מחר והוא יימשך כנראה שלושה ימים, כך מסרה אתמול רשת NBC מפי פקידים בכירים בממשל אובמה. המקורות אמרו כי שלושה ימי הפצצה יאפשרו לפנטגון להעריך את יעילות גלי ההפצצות הראשונים ולקבוע אלו מטרות יש לסמן כיעד מחודש להפצצות. כפי שדווח בימים האחרונים, אין כמעט ספק שטילי השיוט ישוגרו ממשחתות או מצוללות של חיל הים האמריקני בים התיכון. ארה"ב הזיזה כמה משחתות סמוך לחופי סוריה בתחילת השבוע, אך צעד זה נחשב בעל אופי סמלי.

גם מחירי הסחורות מושפעים מהמתיחות הגיאו-פוליטית. סוסייטה ז'נרל מציירים תמונה באשר למחירי הנפט במקרה של תקיפה בסוריה, כאשר תרחיש הבסיס שלהם הוא מחיר של 125 דולר לנפט מסוג ברנט, כשבימים הקרובים לדעתו נראה עלייה של 5-10 דולר, "בין אם בציפייה לתקיפה או בתגובה לכותרות שתחילת התקיפה תביא. בתרחיש הבסיס אנחנו מניחים שתקיפה תחל בשבוע הבא. אם זה יקח זמן רב יותר, ולא יהיו סימנים לתקיפה קרובה, העלייה במחירי הנפט כתוצאה מהמצב בסוריה תתחיל לחלוף". תרחיש הקיצון של הוא 150 דולר לחבית, וזה במקרה של לחימה רצינית באזור שתגרום לשיבושים באספקת הנפט מעיראק והאזור.

בינתיים מחירי הנפט האמירו לשיא של כשנתיים ונסחרים סביב 110 דולר לחבית. גם מניות האנרגיה ריכזו עניין ורשמו עליות.
גם הבעיות בצד הפיסקלי של כלכלת ארה"ב שבות ועולות לכותרות. ג'ק לו, שר האוצר של ארה"ב אותת למחוקקים בקונגרס כי יהיה עליהם להתפשר ולהעלות את תקרת החוב, שארה"ב אמורה להגיע אליה באמצע אוקטובר, משום שהנשיא אובמה לא ינהל מו"מ בנושא. בראיון ל-CNBC, לו אמר כי "הכלכלה שלנו זקוקה לוודאות מסוימת. אנו לא צריכים לפצוע את עצמנו שוב. הקונגרס צריך לחזור ולפעול". לו הוסיף ואמר כי כלכלת ארה"ב אינה זקוקה למשבר של הדקה האחרונה, שיגרום לחוסר ודאות בשווקים הפיננסים. בכך, הוא רמז למעשה ל"קרבות" בין הדמוקרטים לרפובליקאים בארה"ב לגבי "הצוק הפיסקלי" ותקרת החוב שהתנהלו בשלהי 2012 ותחילת 2013.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסמו היום מדד מכירות הבתים בהמתנה, המבוססים על חוזים למכירת בתים שנחתמו בחודש הקודם. לפי הנתונים, המכירות ירדו ב-1.3% בחודש יולי, לרמה של 109.5 נקודות. צפי האנליסטים בשוק עמד על עלייה של כ-0.2%.

מניות האנרגיה רשמו היום עליות, בעקבות הזינוק במחירי הנפט. נציין את בריטיש פטרוליום (42.0915 1.50%+) (BP) וכן את Marathon Oil (34.64 3.76%+).

מניות הדשנים וביניהן פוטאש (29.72 0.80%-), אגריום (91.21 1.12%-) ומוזאיק, עמדו במוקד, לאחר שדווח כי ולדיסלב באומגרטנר, מנכ"ל חברת אורלקלי שפירקה את קרטל האשלג BPC וגרמה לצניחה במחירי האשלג ובמניות הדשנים ברחבי העולם, נעצר בביילרוס לאחר שהגיע לביקור באזור, באשמת "שימוש לרעה בכוח לשם עשיית רווח אישי".
מניית פייסבוק (40.55 2.30%+) המשיכה לרכז עניין על רקע התנודות במחיר המניה בימים האחרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully