וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המתיחות: וול סטריט ננעלה בעליות

משה גולן

29.8.2013 / 23:43

מאקרו: אומדן הצמיחה לרבעון השני עלה יותר מהצפי; תביעות האבטלה השבועיות ירדו. ג'ון מקיין: סוריה עלולה להוביל למשבר כלכלי חריף. התשואה על אג"ח ארה"ב ירדה לכ-2.75%

המסחר בוול סטריט מתנהל היום (ה') בעליות, על רקע הסנטימנט החיובי בבורסות אירופה ואסיה וחרף המתיחות הגיאו-פוליטית בסוריה. נתוני מאקרו שהתפרסמו היום, ביניהם אומדן הצמיחה לרבעון השני שעלה יותר מהצפי ותביעות האבטלה השבועיות שירדו, תומכים בכיוון המסחר.

אתמול המסחר נחתם בעליות, חרף העובדה שרוחות המלחמה המנשבות בסוריה גרמו לזעזועים בשוק המט"ח והסחורות. הנפט זינק לרמה של 110 דולר לחבית, שיא של שנתיים, הדולר המשיך להתחזק מול המטבעות המרכזיים והזהב נסחר בשיא של כ-4 חודשים. היום אומנם הדולר והנפט נסוגו מעט, אך עלולים לשוב ולהתחזק בעת התקיפה האמריקאית, שלפי הדיווחים תתרחש עוד היום.

קיית' ווייד, הכלכלן הראשי של חברת ההשקעות שרודרס, התייחס לקונפליקט בסוריה ולהשלכות שלו על שוק הסחורות. ווייד תוהה במהלך סקירה שפרסם, האם הקונפליקט הזה יחבל בהתאוששות העולמית, בדומה למלחמת המפרץ הראשונה? ווייד מגיע למסקנה כי הפעם יהיה מדובר בקונפליקט מוגבל, שלא יכלול מעורבות רחבה של ארה"ב, כך שההשפעות של עליית מחירי האנרגיה על הכלכלה יהיו מוגבלות.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

מעבר למתיחות הגיאו-פוליטית, סוגיית תקרת החוב של ארה"ב שבה ועלתה לכותרות בימים האחרונים. ג'ק לו, שר האוצר האמריקאי, טען לאחרונה כי הנשיא אובמה אינו מתכוון לנהל מו"מ בנוגע לנושא זה ולכן הרפובליקנים יאלצו להתפשר ולהסכים להעלאת תקרת החוב. דבריו של לו נאמרו לאחר שבכירים בממשל העריכו כי ארה"ב תגיע לתקרת החוב כבר באמצע אוקטובר.

נושא נוסף שעדיין מרכז עניין, הוא שאלת צמצום התוכניות להקלה כמותית. במרקטווץ' העריכו כי האיום בצמצום ה-QE בארה"ב כבר התחיל ליצור משבר בשווקים המתעוררים. כעת האיום בתקיפה צבאית בסוריה יחזק את ההסתחררות כלפי מטה. בשלב הבא זה יעבור לאירופה. המשבר כבר מלחך את חופי מדינות השוליים שלה. התוצאה: הצמיחה העולמית תיעצר בבת אחת והפד יצטרך להמשיך להדפיס כספים לאורך זמן רב יותר מכפי שהוא תכנן. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו התפרסמו היום שני נתונים מהותיים. אומדן הצמיחה השני לרבעון השני הצביע על כך שהכלכלה הגדולה בעולם התרחבה בקצב שנתי של 2.5%, מעל האומדן הראשוני שהצביע על קצב צמיחה של 1.7% ומעל צפי האנליסטים שעמד על קצב צמיחה של 2.2%.

במקביל, התפרסמו כמדי שבוע תביעות האבטלה השבועיות, לשבוע שהסתיים ב-24 באוגוסט. לפי הנתונים, תביעות האבטלה ירדו לרמה של 331 אלף, לעומת 336 אלף בשבוע הקודם. צפי האנליסטים בשוק עמד על ירידה לרמה של 330 אלף.

מניות האנרגיה במוקד

המתיחות הגיאו-פוליטית משפיעה על מניות חברות האנרגיה. נציין את BP (41.64-1.14%) , MARATHON OIL (34.54) 0.17%) וכן את שברון (120.37-1.18%). היום, אגב, הנפט תיקן למטה.

מניית פייסבוק (41.28 +1.81%)המשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול טיפסה ביותר מ-2%.

וודאפון (31.80 +8.13%) הודיעה כי וריזון (47.94+2.96%)מנהלת עמה מגעים לרכוש את חלקה במיזם ה- Wireless המשותף שלהן. היקף עסקת הענק, לפי הערכות, יכול להגיע לכ-130 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully