וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג פורבס: הפוליטיקאים העשירים בישראל

גלית עדות, פורבס

2.9.2013 / 14:37

למקום הראשון בדירוג הפוליטיקאים השנתי של פורבס הגיע ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. כמה שווים מנהיג מעמד הביניים יאיר לפיד והאח נפתלי בנט? וכמה באמת שווה יעקב פרי?

פורבס ישראל חושף, זו השנה השלישית, את דירוג הפוליטיקאים העשירים בישראל. בחלוף שנתיים, ובעקבות הבחירות בשנה שעברה, חלו ברשימה לא מעט עדכונים ושינויים, ופרצופים חדשים התברגו ברשימת הפוליטיקאים העשירים של ישראל. למעשה, חצי מהרשימה השנה מורכבת מפוליטיקאים חדשים - נתון קצת מפתיע לאור העובדה שמערכת הבחירות התנהלה, כזכור, סביב מצוקתו של מעמד הביניים. בין היתר נוספו השנה לרשימה שר הכלכלה נפתלי בנט, הח"כ הטרי אראל מרגלית ויאיר שמיר, שר החקלאות והבן של ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר.

לדירוג פורבס המלא - הפוליטיקאים העשירים בישראל

לאתר פורבס ישראל

השנה נכנס לדירוג גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. ראינו לנכון לצרף אותו לדירוג לנוכח מעמדה המיוחד של ירושלים, הממלאת מקום ממלכתי במרחב הישראלי, ונוכח העובדה כי זו שנת בחירות ברשויות המוניציפליות. ברקת, עם שווי מוערך של 450 מיליון שקל, מתברג בקלות בראשות הרשימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הפרצופים החדשים, השנה לראשונה לא מופיעה ולו אישה אחת בדירוג. לאה נס, שייצגה את הנשים בשנתיים הקודמות, נותרה מחוץ לכנסת. עם זאת, ראוי לציין ששניים מהגברים ברשימה נמצאים פה רק בזכות נשותיהם - סילבן שלום ומאיר שטרית.

השנה, לראשונה, חושף פורבס את הצהרת ההון של שר המדע יעקב פרי. כזכור, בשנים האחרונות נעשו לא מעט ניסיונות להעריך את הונו של יו"ר בנק המזרחי ויו"ר סלקום לשעבר, ובתקשורת הוזכרו לא פעם הערכות שווי סביב 100 מיליון שקלים. פרי, מצדו, חטף לא מעט אש כשאמר בראיון עיתונאי שהוא קרוב יותר למעמד הביניים מאשר לעשירי הארץ.

ובכן, על פי הצהרת ההון של שר המדע שחושף פורבס, פרי ממש לא שייך למעמד הביניים - אבל שוויו גם רחוק מהסכומים שנזרקו בתקשורת. על פי הצהרת ההון שהגיש השר למבקר המדינה, ובהתחשב בנכסים השייכים לאשתו - שוויו של פרי עומד על 19 מיליון שקלים. שווי זה ממקם את פרי במקום ה-9 ברשימת הפוליטיקאים העשירים של ישראל.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת הוא, כאמור, הפוליטיקאי העשיר בישראל. ברקת ואחיו השקיעו בשנת 1993 400 אלף שקל בחברה אלמונית בשם צ'ק פוינט. ההשקעה בחברה קנתה להם 50% ממניות מהמניות. כיום צ'ק פוינט של גיל שוויד נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-10 מיליארד שקל.

הרחק מאחורי ברקת, במקום השני ברשימת הפוליטקאים העשירים נמצא הח"כ הטרי אראל מרגלית, עם שווי מוערך של 220 מיליון השקל. מרגלית חתום ב?20 שנה האחרונות על לא מעט הנפקות ענק ואקזיטים מרשימים (כולל אחד בשווי 400 מיליון דולר אחרי שכבר התמנה לח"כ). לפי הערכות, מרגלית אחראי לאקזיטים בשווי של כ?17 מיליארד דולר, וחלק גדול מסכום זה נזקף לשתי החברות הראשונות שבהן השקיעה הקרן בראשותו - נטרו, שנמכרה בכ?5.5 מיליארד דולר, וכרומטיס, שנמכרה בכ?4.5 מיליארד דולר. כיום מנהלת JVP יותר מ-900 מיליון דולר בשש קרנות.

במקום השלישי ברשימה מגיע השר סילבן שלום, עם שווי מוערך של 150 מיליון שקלים. שלום, כאמור, מגיע לדירוג רק בזכות אשתו – ג'ודי שלום ניר מוזס, מבעלי העיתון ידיעות אחרונות, המחזיקה על פי הערכות ב-12% ממניותיו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא במקום ה-6 בדירוג עם שווי הון של 41 מיליון שקל. חלק נכבד מהונו עשה נתניהו מהרצאות שנתן במסגרת אירועים שונים, בין השנים 1999-2002, אז הפסיד לאהוד ברק בבחירות לרשות הממשלה. בשלוש השנים האלו היה נתניהו מרצה מבוקש . לפי הפרסומים הוא גבה עבור הרצאה אחת כ-50 אלף שקל.

שוויו של שר האוצר יאיר לפיד מוערך ב-22 מיליון שקל. בשנה שעברה נכנס לפיד לראשונה לדירוג הפוליטיקאים, בעת שהתמודד בבחירות כראש מפלגת יש עתיד. הונו של לפיד מורכב משכר שקיבל בתפקידיו העיתונאיים ככותב טור בידיעות אחרונות ומגיש מהדורת שישי בערוץ 2 וכן ממכירת 11 ספריו והרצאות שנתן. שר האוצר מגיע למקום ה-8 ברשימת הפוליטיקאים העשירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully