וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה בירידות; בזק, טבע וכיל עלו

הלל קורן

3.9.2013 / 17:25

פתיחה חיובית בוול סטריט. מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בבורסה בת"א לרגל ראש השנה. אלווריון: זינוק במחיר הצעות הרכש לחברה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

מגמה שלילית אפיינה למן הפתיחה היום (ג') את המסחר בבורסה רגע לפני ראש השנה, זאת במקביל לירידות באירופה ולמרות עליות בוול סטריט, שחזרה לפעילות לאחר שאתמול הבורסות בארה"ב היו סגורות לרגל "יום העבודה". נזכיר כי מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר באחד-העם לרגל החג. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

דחיית המתקפה האפשרית בסוריה עד לאחר אישורו של הקונגרס, שיתכנס ב-9 בספטמבר, מעניקה למשקיעים מרווח נשימה. במחלקת המחקר של FXCM מציינים כי ההתפתחויות האחרונות ודחיית המתקפה, עשויות לתרום להתאוששות שוק המניות, זאת בתום שבוע לא קל, הגרוע מאז מאי 2012. עם זאת, כל התפתחות משמעותית בנושא הסורי צפויה להטות את המסחר.

הירידות החריפו היום לאחר שמשרד ההגנה הרוסי דיווח כי זיהה שיגור של 2 טילים בליסטיים במזרח הים התיכון. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. השיגור, עפ"י רוסיה, בוצע בסביבות השעה 8:16 (שעון ישראל). כמו כן נמסר כי הטילים שוגרו ממרכז הים התיכון לעבר מזרח הים - ונפלו בים.

לאחר מכן הבהיר משרד הביטחון כי ירי הטילים שזוהה במערכות המכ"ם הרוסיות הבוקר מקורו בניסוי טילים שערכו ישראל וארה"ב בים התיכון. מנהלת חומה במשרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ביצעו הבוקר בשעה 09:15 ניסוי מוצלח של טיל המטרה לניסויים מסוג "אנקור". ירי הטילים זוהה במערכות הרדאר הרוסיות - ופרשנים במערב סברו שמדובר בניסוי אמריקני לקראת תקיפה אפשרית בסוריה. "הניסוי בוצע הבוקר בים התיכון ומשדה ניסוי בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ. בניסוי נבחנו יכולות משופרות של טיל מטרה חדש מסוג 'אנקור', וכן תורגלו מערכות הגנה מפני טילים של מערכת הנשק 'חץ', כולל מכ"מים ומערך השליטה והבקרה", נמסר בהודעת משרד הביטחון.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

רגע האמת של שמן מתקרב

מניית אלווריון (267 -2.45%) קפצה היום לאור זינוק במחיר הצעות הרכש לחברה. הצעתה של סיגמא ווייב היא בהיקף של כ-37.5 מיליון שקל, תוך התחייבות להמשיך ולהעסיק את כל עובדי החברה בתנאים שהיו להם טרום תקופת הכינוס - למשך שנה.

לאחר שדיווחה לפני מספר ימים כי "בקידוח ים 3" נמצאו סימנים משמעותיים של הידרוקרבונים בשכבות המטרה העליונות, שלשום דיווחה שמן נפט וגז (104.9 -0.10%) כי הקידוח הגיע לעומק סופי של כ-5,700 מטר וכי השותפים בקידוח יחליטו האם לבצע מבחני הפקה בקידוח. החברה דיווחה בנוסף כי המפעיל בקידוח, חברת Caspian Drilling Company, החלה לבצע בדיקות חשמליות מאמתות (בדיקות לוגינג) ועל-פי תוצאות הבדיקות, השותפים ברישיון (שמן, זרח וצמיחה) יחליטו האם לבצע מבחני הפקה.

בבילון (2,665 -1.84%) אישרה אתמול את חשיפת "גלובס" בדיווח לבורסה על מימוש אופציות לעובדים במיליוני שקלים, עובדה שתרמה ללחץ על המניה.

חברת נובה (3,306.00 +2.10%) דיווחה הבוקר על קבלת הזמנות של מעל ל-10 מיליון דולר מלקוח Foundry מוביל לייצור בטכנולוגית 2X ננומטר. המערכות יסופקו לאחד ממפעלי הייצור הגלובליים כחלק מהגדלת קיבולת הייצור בטכנולוגיית 2XNM, ויתמכו בהגדלת קיבולת הייצור וישולבו במספר שלבים בתהליך הייצור TCH.

מזור רובוטיקה (2,666 +1.02%) דיווחה על השלמתם בהצלחה של קרוב ל-40 ניתוחים ראשונים בתחום ניתוחי המוח באמצעות המערכת הרובוטית שפיתחה החברה, ה-Renaissance, הכוללים שלושה ניתוחים מוצלחים ראשונים בעולם להחדרת שתלים במוח במסגרת טיפולים עבור חולי פרקינסון.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully