וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים בוול סטריט; נוקיה זינקה 31%

קובי ישעיהו

3.9.2013 / 23:08

מיקרוסופט רוכשת את חטיבת המובייל של נוקיה תמורת 7.2 מיליארד דולר, צנחה 4.5%. מאקרו: מדד הייצור של ISM עלה לשיא שלא נראה מאז יוני 2011

המדדים בוול סטריט ננעלו היום (ג'), יום המסחר הראשון בספטמבר, בעליות קלות. זאת, על רקע המתנה מתוחה להחלטה אמריקנית בנוגע לתקיפה בסוריה, ולאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים. בשוק האג"ח נרשמות ירידות חדות והתשואה על איגרות החוב ל-10 שנים עולה ל-2.85%.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

העיסוק בסוריה ממשיך להניע את המדדים לכאן ולכאן. היום בשעות הערב התבטא בנושא יו"ר בית הנבחרים האמריקני, הרפובליקני ג'ון ביינר, ואמר כי הוא תומך בצעדיו של הנשיא אובמה. גם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון קרא הערב לתגובה בסוריה במידה ואכן התגלו ראיות לנשק כימי. בתגובה, המדדים השילו מעט מערכם.






מלבד סוריה מתמקדים המשקיעים בדוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי, ועשוי להטות את הכף לגבי המשך רכישות האג"ח. "שבוע עמוס למדי מצפה לנו, כאשר החלטות ריבית צפויות באוסטרליה, יפן, קנדה, בריטניה וגוש האירו, וביום שישי יתפרסם דוח התעסוקה הראשי בארצות הברית", נמסר מ-FXCM. לדבריהם, הדוח הקרוב צפוי להצביע על תוספת של 180 אלף משרות באוגוסט, כאשר שיעור האבטלה צפוי להישאר ברמה של 7.4%. "זהו דוח התעסוקה האחרון לפני ישיבת המדיניות המכרעת של הבנק הפדרלי, שתתכנס ב-18.9, ובה יוחלט האם להתחיל בצמצום היקף רכישות האג"ח כבר החודש", הם מזכירים, ומציינים כי "החלטתו של הבנק עשויה לקום וליפול על סמך טיב נתוני התעסוקה, ועל כן השווקים צפויים להגיב בחוזקה".

באירופה דווח אתמול כי מדד מנהלי הרכש של גוש האירו זינק באוגוסט לשיא של 26 חודשים - 51.4 נקודות לעומת 50.3 נקודות ביולי. זאת על רקע עלייה חדה ברמות המדד בספרד ואיטליה.

גם בארה"ב התפרסמו היום נתוני מאקרו טובים. מדד הייצור של ISM עלה בחודש אוגוסט ל-55.7 נק', לעומת הצפי ל-54 נק', ולעומת 55.4 נק' ביולי. מדובר בקריאה הטובה ביותר מאז יוני 2011. בנוסף, נתון הוצאות הבנייה לחודש יולי הצביע על עלייה של 0.6%, לעומת הצפי לעלייה מתונה יותר בשיעור של 0.4%.

עיסקה גדולה לאמדוקס

חברת אמדוקס (36.9 +0.11%) רוכשת את אקטיקס (Actix) תמורת 120 מיליון דולר במזומן. החברה, בניהולו של אלי גלמן, הודיעה היום כי הרכישה תרחיב את פורטפוליו מוצרי חוויית המשתמש של אמדוקס לרשתות דומיין, כך שהיא תחלוש על רשתות ו-IT.

מניות וודאפון ווריזון (45.92 -3.09%) ריכזו עניין, על רקע עסקת הענק במסגרתה תרכוש וריזון את חלקה של וודאפון בפעילות הסלולר המשותפת שלהן, חברת וריזון וויירלס, חברת הסלולר הרווחית ביותר בארה"ב. העסקה היא תמורת 130 מיליארד דולר.

חברת מיקרוסופט (31.88 -4.55%) דיווחה הלילה כי הסכימה לרכוש את חטיבת המובייל של נוקיה הפינית תמורת 5.44 מיליארד אירו (7.2 מיליארד דולר) במזומן. מנכ"ל מיקרוסופט היוצא, סטיב באלמר, כתב לעובדים כי העסקה המתוכננת היא ה"צעד הגדול הבא. זה הזמן לבנות מומנטום ולהגדיל את הנתח והרווחים של מיקרוסופט בשוק הטלפונים הניידים". הרכישה תכלול את עסקי הסמארטפונים והטלפונים הניידים של נוקיה (5.1050 +30.90%) ואת מפעלי הייצור וההרכבה שלה, והיא עתידה להיסגר ברבעון הראשון של 2014. סטפן אלופ עתיד לעזוב את תפקידו כמנכ"ל נוקיה כתוצאה מהעסקה.

ג'וזף גרינקורן, ברוקר אמריקני המתמחה במסחר במניות טכנולוגיה אמר כי "העסקה מצוינת למיקרוסופט שתוכל בהצלחה לחדור לתחום החומרה במובייל, תחום שהיא נכשלה בו עד היום בתחום הטאבלטים. נוקיה כיום היא עדיין החזקה מצוינת כפי שהמלצתי עליה בחודש פברואר השנה. אני מעלה את מחיר היעד למניה מ-7 דולר ל-9 דולר למניה. לחברה יש עדיין 20 מיליארד דולר במזומן בקופת החברה ו-3 מחלקות שצפויות להמשיך ולעבוד מצוין – חטיבת ה-MSN, נוקיה סימנס וחטיבת הטלקום שלהם".

חברת נובה (8.99 +1.47%) דיווחה הבוקר על קבלת הזמנות של מעל ל-10 מיליון דולר מלקוח Foundry מוביל לייצור בטכנולוגית 2X ננומטר. המערכות יסופקו לאחד ממפעלי הייצור הגלובליים כחלק מהגדלת קיבולת הייצור בטכנולוגיית 2XNM, ויתמכו בהגדלת קיבולת הייצור וישולבו במספר שלבים בתהליך הייצור TCH.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully