וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עוברים מהאוניברסיטה לשוק העבודה?

בוגרי אוניברסיטה רבים מתקשים להשתלב בשוק העבודה בתחום לימודיהם ונוקטים בצעדים מקוריים על מנת למשוך את תשומת לב המעסיקים. מה כדאי לעשות כדי להתחיל את הקריירה?

מתן קאופמן בוגר לימודי מנהל עסקים ומימון בבאר שבע העלה שלט חוצות במפגש בין רחוב ירושלים לבריגדה היהודית בהרצליה כמועמד לראשות העיר, או לכל עבודה אחרת...

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיטה יעילה או גימיק סתמי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם יד2 דרושים סיפר מתן כי הוא סיים את לימודיו והתחיל לחפש עבודה, שהוא מקווה מאוד להתקבל לעבודה בבנק השקעות אך שהוא מודע לכך שנדרש לו סטאג' וכמובן שללא כל ניסיון, לא קל להתקבל כיום למשרה הנחשקת.

אין ספק כי נחמד לראות בין שלל התמונות של המתמודדים לראשות העיריות פנים צעירות ושלט הומוריסטי, עם זאת, נשאלת השאלה מה מביא בוגר אוניברסיטה צעיר להוציא סכום של 3,000 שקלים על פרסום עצמי, האם זו באמת התקווה למצוא עבודה, הייאוש מהחיפוש או שמדובר בקוריוז בלבד.

רינת בוגין מנכ"ל יד2 מספרת כי צעירים מחפשים דרכים אטרקטיביות למשוך את תשומת ליבם של המעסיקים, בתקופה זו שבה מספר הבוגרים ממשיך ועולה מידי שנה בקצב גבוה ממספר המשרות הנפתחות בשוק, על הבוגרים לפתח טכניקות יצירתיות בתהליך חיפוש עבודה לשם יצירת בולטות. עם זאת, פרסום שלט אישי הינו מאמץ מוגזם וניתן להעריך שמלבד הסיפוק העצמי והזיכרון שיותיר עבור המפרסם, לא יסייע למצוא את המשרה.

הבעיה של בוגרים חסרי ניסיון המחפשים עבודה הקשורה לתחום הלימוד ומתקשים למצוא עבודה ידועה, היא נכונה במרבית התחומים אפילו בקרב תוכניתנים מתחילים חסרי ניסיון וזאת למרות שתחום ההיי-טק משווע לידים עובדות. המעסיקים כיום מתקשים להשקיע זמן בלימוד והכשרת עובדים חסרי ניסיון ומוכנים לשלם את המחיר הנדרש עבור עובדים בעלי שנתיים ניסיון. כדי לצאת מהמלכוד, אנו מציעים לבוגרים להכין תוכנית עבודה ארוכת טווח אשר תוביל אותם אל המטרה (זאת כאשר הם יודעים מהי המטרה שלהם). אפשרות אחת הינה עבודה בחברה קטנה אשר מאפשרת לימוד והכשרה גם אם במשכורת נמוכה, כל עוד מדובר בתחום בו מתעניין הבוגר. אפשרות נוספת הינה ניסיון להתקבל בתפקיד ראשוני (entry level) שאולי אפילו לא דורש את ההשכלה שנרכשה ולאחר הצלחה במילוי תפקיד זה לנסות על סמך הניסיון להמשיך ולהתקדם בחברה. גישה נוספת הינה עבודה סטודנטיאלית, סטודנטים שיכולים לאפשר לעצמם עבודה בזמן הלימודים מומלץ עבורם לעבוד בחברות בהן יוכלו להתקדם לאחר קבלת התואר. חברות רבות מגייסות סטודנטים לעבודה סטודנטיאלית המאופיינת בשעות גמישות, התנסות זאת תורמת גם ביצירת קשרים בחברה שמאפשרת קידום וגם צבירת ניסיון רלוונטי וחשוב עבור קורות החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully