וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אסיה: אחד העם ננעלה במגמה חיובית

הלל קורן

9.9.2013 / 17:36

על רקע ההכרזה על טוקיו כמארחת האולימפיאדה ב-2020 עלה הניקיי היפני ובורסות אירופה ואחריהם ננעלה גם הבורסה התל אביבית במגמה חיובית. המחזור הסתכם בכ-1.32 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב נסחרה היום (ב') במגמה חיובית, כאשר בורסות אסיה פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית בהובלת הניקיי היפני, בעיקר ברקע נתוני מאקרו חיוביים והזכייה של טוקיו באירוח האולימפיאדה של 2020. גם בוול סטריט נפתח שבוע המסחר תוך המשך עליות ואילו באירופה נרשמת מגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.32 מיליארד שקל.

נתוני בורסה 9.9.2013. גלובס
נתוני בורסה 9.9.2013/גלובס

הזדמנות אחרונה לבשאר אסד להימנע מתקיפה אמריקאית בסוריה? מזכיר ההגנה האמריקאי ג'ון קרי אומר היום כי אם אסד ימסור את הנשק הכימי הרב שבידיו לידי הקהילה הבינלאומית תוך שבוע - ארה"ב לא תתקוף צבאית בסוריה. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. עוד אמר קרי שאין פתרון צבאי למצב בסוריה.

בתחום המאקרו, היום פורסם כי גירעון הממשלה ממשיך להצטמצם. בחודש אוגוסט נמדד בפעילות התקציבית של הממשלה גירעון בסך של כ-2.5 מיליארד שקל לעומת גירעון של כ-4.5 מיליארד שקל באוגוסט אשתקד. בחודשים ינואר–אוגוסט הסתכם הגירעון הממשלתי ב-12.9 מיליארד שקל לעומת גירעון של 17.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד

הבורסה הישראלית הוסיפה אתמול להיסחר בצל המתקפה האמריקאית האפשרית בסוריה, ומדד המעו"ף ירד ב-1.2% למרות העובדה שוול סטריט השלימה 4 ימים רצופים של עליות שערים.

גורם בכיר בחדר מסחר בשוק ציין בשיחה עם "גלובס" כי "אי הוודאות שנוגע למתקפה האמריקאית בסוריה היא אסון לשוק הישראלי. אני לא רואה את השוק מתרומם בצורה משמעותית כל עוד רובץ עליו ה'תיק' הזה. היסטורית, בקרות אירוע שלילי כמו פתיחת מבצע צבאי או התפטרות של גורם כלכלי משמעותי, השוק הישראלי הגיב בירידות חדות, אך ימים ספורים, ולפעמים גם שעות בודדות אחרי, השוק תיקן חזק למעלה".

באלפא פלטינום קרנות נאמנות מציינים היום כי "הסיכון הגיאופוליטי עדיין גבוה, והתנודתיות בשווקים תהיה חזקה במיוחד השבוע. להערכתנו תקיפה בסוריה (אם תהיה), אמורה להיות קצרה וממוקדת ולא אמורה להשפיע באופן דרמטי על השווקים לאורך זמן, ולכן אנו עדיין חיוביים על שוק המניות".

רשות ני"ע ממליצה להעמיד לדין את נוחי דנקנר

רשות ני"ע ממליצה להעמיד לדין את נוחי דנקנר, איתי שטרום ועדי שלג בפרשת הרצת המניות לכאורה בחברת אי.די.בי (655 -2.91%). כזכור, ב-23 ביולי העבירה הרשות את התיק לפרקליטות לאחר שסיימה את החקירה. כמו כן הוגשה בקשה מצד הרשות לפרסם את עיקרי סיכום ממצאי החקירה. (לסיפור המלא)

מניות בזק (552.00 +4.74%) וכיל (2,630.00 +6.05%) בלטו בעלייה חדה. היום התפרסמו דיווחים כי המיליארדר סולימאן קרימוב עשוי למכור את חלקו ביצרנית האשלג אורלקלי, מהלך שעשוי להחזירה לקרטל האשלג העולמי.

חברת בריינסוויי (5,000 +2.29%) הודיעה היום כי קיבלה את אישור מה-FDA לתחילת ביצוע ניסוי רב מרכזי (Multi Center) שמטרתו לבחון את יעילות מערכת ה-Deep TMS של החברה בגמילה מעישון. האישור ניתן על סמך קביעת ה-FDA כי מדובר בניסוי בסיכון לא משמעותי (non-significant risk – NSR), באופן המאפשר לחברה להתחיל בניסוי באופן מיידי. בכוונת החברה לקיים את הניסוי בכ-10 מרכזים רפואיים בהשתתפות של כ-220 מטופלים.

שמן נפט וגז (114.8 -1.96%) הודיעה אתמול כי היא גילתה סימני נפט משמעותיים בקידוח "ים 3" בעומק של כ-5,175 מטרים מפני הים. לפי ההודעה, מדובר בנפט "באיכות גבוהה". עובי השכבה הנושאת סימני נפט (נטו) הינו כ-68 מטר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully