וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן עופר עושה "תספורת" למורגן סטנלי

אפרת פרץ

10.9.2013 / 13:41

בדצמבר 2010 השאיל עופר למורגן סטנלי 1.4% ממניות החברה לישראל בתמורה להלוואה של 100 מיליון דולר, בין היתר כדי להשקיע בבטר פלייס. היום הוא קונה אותן לאחר שערכן צנח

איש העסקים עידן עופר רוכש חזרה 1.4% ממניות החברה לישראל (164,600 +5.11%) שבשליטתו, אותן השאיל לפני כמעט 3 שנים למורגן סטנלי, זאת במסגרת עסקת מימון שערך מול בית ההשקעות. מדובר על החברה לישראל השוות כיום כ-172 מיליון שקל.

נזכיר כי במסגרת עסקת המימון הנ"ל קיבל עופר תמורת המניות כ-100 מיליון דולר, כאשר חבילת שווי המניות שהשאיל למורגן סטנלי עמדה על כ-442 מיליון שקל לפי השער בו נסחרה אז מניית החברה לישראל. אלא שמאז ועד היום ירד שער מניית החברה לישראל בלא פחות מ-61%, כלומר עופר קונה בחזרה את מניותיו במחיר זול בהרבה מזה שהשאיל אותן. אם כך, עופר גזר רווח בגין העסקה.

בסביבתו של עופר הדגישו הבוקר בפני "גלובס" את העובדה כי "עצם הרכישה בחזרה של מניות חברה לישראל הינה הבעת אמון של עופר בחברה לישראל, שכן הוא היה יכול שלא לרכוש אותן בחזרה".

עסקת המימון מול מורגן סנטלי שערך עופר בדצמבר 2010, נועדה לביצוע השקעות חדשות של עופר ולגיוס לטובתן אשראי. ככל הנראה שימש אשראי זה לטובת עסקיו הפרטיים של עופר ביניהן נזכיר את חברת קידוחי הנפט פסיפיק דרילינג, חברות הספנות שברשותו וגם מיזם הרכב החשמלי הכושל - בטר פלייס.

תקופת ההשאלה הוגדרה עד סוף 2011, אך לעופר ניתנה אפשרות להאריכה, כאשר בתום התקופה יוכל לבחור בין השתיים - השארת המניות בידי מורגן סטנלי או רכישתן בחזרה. עופר כאמור בחר באפשרות השנייה.

בסוף חודש יולי האחרון הודיע עופר על התפטרותו כדירקטור בחברה לישראל שבשליטתו, וכי בנוסף לא ימשיך לכהן בשום תפקיד אחר בחברה. התפטרותו של עופר נעשית במסגרת המהלך להעתקת מגוריו מישראל ללונדון.

  • עוד באותו נושא:
  • עידן עופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully