וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15.7 מיליארד שקל מתקציב 2012 יועברו ל-2013

לילך ויסמן

10.9.2013 / 14:25

מדובר בכספים שנועדו למימון פרויקטים רב שנתיים שמימונם נפרש על-פני שנים. סגנית הממונה על התקציבים באוצר: "מדובר בהוצאות שאושרו בממשלה ובחוק התקציב ב-2012"

בתום דיון ממושך אישרה היום (ג') ועדת הכספים, העברת עודפים מתקציב 2012 לתקציב 2013 בהיקף של 15.7 מיליארד שקל. מדובר בכספים בגין פרויקטים ממושכים והוצאות בגין הניהול השוטף של משרדי הממשלה שאושרו כבר במסגרת תקציבים קודמים וכן בעודפים עקב המימון הרב-שנתי שמועברים משנה לשנה.

סגנית הממונה על התקציבים באוצר, יעל מבורך, הסבירה את מהות העברת העודפים מתקציב 2012 לתקציב 2013: "מדובר בהוצאות שאושרו בממשלה ובחוק התקציב ב- 2012. הכוונה להתקשרויות מול צד ג', ספקים וכד', שלא הועברו אליהם התשלומים מסיבות שונות. מדובר בחוזים שאושרו אך יש אבני דרך, כיוון שמדובר בפרויקטים ארוכי טווח ולא משלמים את הכל באופן מיידי עם חתימת חוזי ההתקשרות. לכל דבר יש קצב מסוים; למשל בניית כביש, ההוצאה לאורך השנים. גם התקשרות עם ספק, לא כל התשלומים מתבצעים באותה שנה קלנדרית".

"מדובר בעודפים מחויבים. סכום דומה לזה שהיה ב- 2012 וזה שיעור דומה לזה של שנים קודמות. סדר גודל של 9% מהתקציב עובר בין השנים כעודפים מחויבים. השנה היא שנה מיוחדת, כי במעבר ל-2013, צמצמנו את מספר התקנות בתקציב, שיוני הסדר המתודולוגי ושינינו את המספור של כל סעיפי התקציב. מדובר בהליך פרוצדורלי. בפועל, בסיכום נראה את תקציב 2013 המקורי בתוספת העודפים המחויבים".

רפרנט כלכלה באגף תקציבים, רן רידניק, ציין כי "הימנעות מאישור עודפים מחויבים תמנע ממשרד ממשלתי לחדש פרויקטים, או לפתוח בפרויקטים חדשים, מכיוון שהללו ייבלעו בצורך של המשרד לממן התחייבויות קודמות שלו, אף לאותם פרויקטים משנים קודמות. את המימון הוא יבצע מהתקציב הנוכחי".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), אמר כי "מדובר בתקציבים עבור תכניות שכבר אושרו ועתה נדרש לאשר העברת עודפי תקציב שנותרו לצורך המשך המימון עבור אותן תכניות מתמשכות שהתשלום בגינן נמשך בהתאם להתקדמותן. אין מדובר בהעברת עודפים רגילים, כאלו הנובעים מאי ניצול תקציבי. עודפים רגילים מועברים חזרה לאוצר המדינה וכאן הכוונה רק לעודפים שנותרו לצורך המשך מימון תכניות שאושרו".

סלומינסקי הודיע כי ועדת הכספים תקיים יום עיון לחברי הכנסת החדשים בנוגע להעברות תקציביות ב-1 באוקטובר 2013, על-מנת לאפשר לחברי הכנסת להבין את המהות ואת הטכניקה של העברות תקציביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully