וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוזר מציע: מסחר בבורסה בשישי במקום ראשון

ליטל איסטמטי

11.9.2013 / 8:25

יו"ר הרשות לניירות ערך צפוי להציג היום את המלצות הוועדה לשכלול המסחר ולעידוד הנזילות בבורסה. עוד המלצות: הפחתה של עמלת המינימום, הפרטה והשקת מוצרים פיננסיים חדשים

שינוי מבנה הבעלות של הבורסה (כוונה להפוך את הבורסה לתאגיד למטרות רווח שמניותיו נסחרות בבורסה), הפחתת שיעור המס, שינוי ימי המסחר לימים ב'-ו', הפחתה מיידית ומשמעותית של עמלת המינימום - ואף ביטולן והפעלת מסחר במט"ח - אלה הן רק חלק מ-19 המלצות דוח הביניים של הוועדה לשכלול המסחר ולעידוד הנזילות בבורסה, שיפורסם היום (ד').

רשימת ההמלצות של הוועדה, שהוקמה באפריל האחרון ובראשה עומד פרופ' משה בן חורין, כוללת גם הקמת מאגר השאלות שינוהל על ידי הבורסה ויהיה נגיש לכלל הפעילים בשוק ההון; מסחר במניות הגדולות גם לאחר המסחר ‏(After Market‏); שכלול מערכת המסחר בבורסה, לרבות יישום מיידי של פקודות שכיחות בבורסות אחרות (כגון STOP LOSS ו-TAKE PROFIT); השקת מוצרים פיננסיים חדשים, כגון חוזה הפרשים (CFD) ,CDS (CREDIT DEFAULT SWAP) וכן תעודות סל אשר נסלקות גם בשקל וגם במטבעות זרים; הקניית מעמד של "חבר בורסה מיוחד" לעושי השוק וסוחרי הנוסטרו הגדולים; ועידוד התחרות בתחום הברוקראז' - כלומר לאפשר לחברי הבורסה שאינם בנקים לקבל לקוחות חדשים ללא זיהוי פרונטלי (המערכת הסגורה).

בנוסף, ממליצה הוועדה להמשיך ולבחון את נושא המסחר במניות ועשיית שוק על ידי הבנקים, וכן הסרת מגבלת האחזקות של הגופים המוסדיים במניות הבנקים (5%).

נזכיר כי הוועדה הוקמה לפני כחמישה חודשים על ידי יו"ר רשות ני"ע פרופ' שמואל האוזר במטרה להתמודד עם הצניחה במחזורי המסחר בבורסה בת"א, שמאז 2008 נחתכו בכ-50%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully