וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': מתברר שלא היו חייבים להעלות מסים

יובל אזולאי

11.9.2013 / 15:03

יו"ר האופוזיציה בוועידת העסקים הקטנים והבינוניים: "אתם מדמיניים את עצמכם מושכים חבילות שכר מטורפות כשהעסק שלכם בחובות או אפילו רק מאוזן?"

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אמרה היום (ד') בוועידת העסקים הקטנים והבינוניים כי "העסקים הקטנים והבינוניים הם המעסיק הגדול ביותר במשק: 1.2 מיליון עובדים מועסקים בהם, הם מהווים 99% מסך העסקים במשק, אך רק 50% מהתוצר וזה ממחיש את הפוטנציאל העצום של הסקטור הזה".

יחימוביץ' תקפה את שר האוצר ואמרה כי "מתברר שלפיד לא היה 'מוכרח' להעלות לכם מסים; העלאת המס רק לכם, חוט השדרה ומנוע הצמיחה של המשק, צורמת במיוחד נוכח העובדה שחברות הענק ימשיכו לא לשלם מסים. הנתונים החדשים שהתפרסמו לאור השינוים בשיטת המדידה והגידול בתוצר מאוששים ומחזקים את עמדתנו, כי מלכתחילה לא היה צורך להטיל גזרות כה קשות על הציבור. אתם מנוע הצמיחה של המשק ושוב במקום לטפח אתכם - שוחקים וחונקים אתכם".

"קחו את 4 מיליארד שקל הטבות המס שקיבלו ב-2010 ארבע החברות הגדולות במשק, חלקו אותם ל-4,000 עסקים בינוניים, מיליון שקל לעסק, וקיבלתם מיד יצירת מקומות תעסוקה, מאבק אמיתי בריכוזיות, צמיחה, צמצום פערים ויזמות. אפילו חוק הגיוני וללא עלות כמו החוק שהצעתי לתשלום של שוטף + 30 כשהמדינה מזמינה מכם שירותים - טורפד באופן פעיל על ידי שר האוצר, יאיר לפיד".

יחימוביץ' התחייבה, כי תפעל לכך שלפחות 25% מהמכרזים שמוציאה המדינה ייעודו לעסקים ולחברות הקטנים והבינוניים כנהוג במדינות רבות במערב.

יחימוביץ' הזכירה את חבילת השכר המיועדת של ניר גלעד, בסך 16 מיליון שקל לא כולל אופציות, שעה שכל החברות של החברה לישראל, למעט כיל, נמצאות בהפסדים ושאלה את הנוכחים: "אתם מדמיניים את עצמכם מושכים חבילות שכר מטורפות כשהעסק שלכם בחובות או אפילו רק מאוזן? הפריבילגיות שיש לחברות הענק - אשראי חוץ בנקאי, אשראי בנקאי, הטבות מס, חבילות שכר על חשבון הציבור - כל אלה אינן נחלתכם ואתם אנשים שכשהעסק שלהם מפסיד, זה אתם שמפסידים ולא הציבור הרחב. אם יש כשל אחד ענקי בתקציב נתניהו - לפיד הוא העדר מנועי הצמיחה. אתם מנוע הצמיחה הכי חזק והכי זמין שהממשלה פשוט מבזבזת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully