וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה בת"א; פלוריסטם זינקה

קובי ישעיהו

11.9.2013 / 17:53

חברת הייעוץ אנטרופי ממליצה למוסדיים לתמוך במיזוג כור ודסק"ש. מגמה מעורבת באירופה ובוול סטריט

המסחר באחד העם נחתם היום (ד') בעליות שערים, על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט ובבורסות אירופה. מדדי ת"א 25 ו-100 הוסיפו לערכם כ-0.2% וננעלו ברמה של 1,200 נקודות ו-1097 נקודות בהתאמה. מניות הבנקים בלטו לחיוב והובילו את מדד הבנקים לעלייה של 1.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

רן שחר, מנהל השקעות ראשי באלפא פלטינום ניהול השקעות, ציין הבוקר כי "האופטימיות בשווקי העולם והפתרון המסתמן למשבר הגיאופוליטי בסוריה יביאו להמשך המגמה החיובית של הימים האחרונים".

"הנתונים שהתקבלו בסין בימים האחרונים מגלמים האצה בייצוא, מה שמוביל לאופטימיות בשווקים המערביים. כך גם הנתונים שהתקבלו בשבוע שעבר באירופה, המעידים על הצמיחה מתונה בשווקים המובילים בגוש האירו. מדד מנהלי הרכש בארה"ב של השירותים והתעשייה שהיו מעבר לתחזיות, מגלמים להערכתנו האצה בצמיחה ברבעון הקרוב. למרות העליות של הימים האחרונים, והעלייה בתנודתיות, המלצתנו היא להשאר בפוזיציה מלאה. בנוסף, יש לנצל את הירידות באג"חים בדרוג השקעה של A ומעלה למחמ של 4-3 שנים.המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (ג') בעליות, לאחר שבורסות אירופה ננעלו בשיא של 3 שבועות לאור נתוני מקרו טובים מהצפוי שפורסמו בסין והתקדמות בהצעת רוסיה לפתרון מדיני בסוריה".

גם ענייני סוריה ממשיכים להשפיע על המסחר. בנאום לאומה מהבית הלבן, לפנות בוקר, הכריז נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שהוא ייתן הזדמנות לדיפלומטיה במאמץ לפתור את המשבר בסוריה, אך קרא לשני בתי הקונגרס לתת לו אופציה להלום במטרות צבאיות בסוריה אם היזמה הדיפלומטית תיכשל. הוא הצהיר, שבמקרה של פעולת גמול שינקטו סוריה או בעלות בריתה, "ישראל תהיה מסוגלת להגן על עצמה בכוח מכריע, בתמיכה בלתי ניתנת לערעור של ארה"ב".

בתל-אביב הסתיים אתמול המסחר בעליות. מניות כיל, הבנקים והחברה לישראל משכו את הבורסה למעלה. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-1.63 מיליארד שקל.

היום התפרסם דוח הביניים של הוועדה לשכלול המסחר ולעידוד הנזילות בבורסה. שינוי מבנה הבעלות של הבורסה, הפחתת שיעור המס, שינוי ימי המסחר לימים ב'-ו', הפחתה מיידית ומשמעותית של עמלת המינימום והפעלת מסחר במט"ח - אלה הן רק חלק מ-19 המלצות הדוח.

מניית כיל (2,755.00) המשיכה בהתקדמות לאחר שמניות הדשנים בוול סטריט רשמו אתמול עליות חדות. גיל בשן, אנליסט בבית ההשקעות IBI, מציין היום כי "תרחיש של חזרת הקרטל ועלייה מחודשת במחירי האשלג מהווה אפסייד משמעותי בטווח הקצר, לעומת זאת תהליך ירידת המחירים עם פירוק הקרטל רק החל ועוד עלול להחריף. הקרבה למחיר היעד לאחר הירידות של החודשיים האחרונים מובילים אתנו לעדכן המלצתנו למנייה מ'הפחת' ל'ניטראלי'".

מניות הבנקים רשמו גם היום עליות חדות. נציין את לאומי (
1,227.00, 1.49%+) ודיסקונט (588.3, +1.96%). המיזוג בין כור ודיסקונט השקעות מקבל דחיפה קדימה: חברת הייעוץ אנטרופי ממליצה למוסדיים לתמוך במיזוג כור (7070, +2.14%) ודסק"ש, מה שעשוי לסייע למהלך להתממש. מוקדם יותר אתמול כור דיווחה שאסיפות מחזיקי האג"ח שלה אישרו ביצוע פדיון מוקדם מלא של אגרות החוב על ידי כור במקרה של השלמת עסקת המיזוג, ובכך הוסר מכשול פוטנציאלי בפני המיזוג.

חברת הביומד הישראלית פלוריסטם (1160, 5.17%) הודיעה היום על השלמת נדבך מרכזי באסטרטגיית ההגנה על הקניין הרוחני של החברה: משרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקני העניק לחברה הגנה על שיטות הטיפול למחלת עורקים היקפית (PAD) באמצעות תאי גזע נצמדים מהשלייה.

כן פייט ביופרמה (669.9, 7.75%) הציגה את התוצאות הקליניות החיוביות במגוון רחב של התוויות בשתי תרופות הדגל של החברה, ה-CF-101 וה-CF-102, הנמצאות בשלב של ניסויים קליניים מתקדמים., במסגרת ועידת המשקיעים הבינלאומית השנתית של בנק ההשקעות האמריקאי רודמן אנד רנשאו.

גם מניות "תמר" בלטו אתמול לאחר שהשותפות (נובל אנרג'י, אבנר (270, -0.74%), ישראמקו (63.6, -1.40%) ודלק קידוחים) הודיעו כי יבצעו קידוח נוסף מדרום-מערב למאגר כדי לחפש גז טבעי. האומדן הטוב ביותר הוא למציאת 0.7 טריליון רגל מעוקב של גז בהסתברות של 90%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully