וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים שוקלת למסות את הביטקוין

אלה לוי-וינריב

12.9.2013 / 11:03

גורמים ברשות על המטבע הווירטואלי: "לא ניתן להתעלם מהליך כזה או אחר של העברות כספים, ולכן ברשות בודקים את המשמעויות"

רשות המסים בוחנת את האפשרות להטיל מס על רווחים המתקבלים מסחר במטבע הווירטואלי, ה"ביטקוין". הרשות עוקבת אחר הפעילות ב"ביטקוין", כאשר גורמים ברשות מבהירים, כי "לא ניתן להתעלם מהליך כזה או אחר של העברות כספים, ולכן ברשות בודקים את המשמעויות".

לעמדת הרשות, מי שמרוויח מסחר בביטקוין חייב במס, אך בשלב זה לא ברור עדיין על פי איזה מודל ימוסו רווחים אלה, משום שבפועל המטבע הוירטואלי אינו מוכר כמטבע רשמי.

המטבע הווירטואלי ה"ביטקוין" (Bitcoin), נוצר בשנת 2009 על-ידי סאטושי נאקאמוטו, האקר מיפן שנעלמו עקבותיו (כנראה שם בדוי) משנת 2010. הביטקוין נוצר כמטבע שנועד לשבור את התלות במטבעות ה"רגילים" שמנפיקות הממשלות, והוא ניתן להחלפה עם מטבעות העיקריים בעולם. אין גוף מרכזי שמנפיק אותו או אחראי על השער שלו, אלא רשת שיתופית של מחשבים המחוברים לאינטרנט, ומנפיקים אותו בצורה שיתופית, גלויה ופתוחה לעיני כל.

המטבע החל לתפוס תאוצה במהלך 2012-2013 כאשר ערכו של ביטקוין בודד היה פחות מ-5 דולר בתחילת השנה שעברה, אך זינק ל-266 דולר באפריל האחרון. בהמשך המטבע קרס אך ביולי שב והתייצב על 90-100 דולר.

לעמדת רשות המסים, מכיוון שעל מנת לרכוש את הביטקוינים יש צורך להוציא כספים, ובאותה שרשרת יש גם הכנסות כספים - יש לשלם מס מלא על כספים אלה. הרשות עוקבת אחר הפעילות הזו, ואולם קיים קושי לאתר את הפעילות במלואה כיוון שהיא אינה מפוקחת ואין חובת דיווח על הסחר במטבע הוירטואלי כאמור.

ולא רק רשות המסים מוטרדת מהעובדה שהסחר בביטקוין נעשה תחת הרדאר. במסגרת כתבה שפרסמנו ב"גלובס" לפני כחודש וחצי אמר ראש הרשות לאיסור הלבנת הון וטרור, פול לנדס, כי הביטקוין משמש כיום ככלי משמעותי להלבנת הון ולהעברות כספים בין עבריינים. לדבריו, "יש פירצה אדירה של החוקים בעולם, כי מדובר בשילוב של טכנולוגיה של רשת האינטרנט, מוצרים פליליים במגוון רחב, וגם מטבע שהוא לא של מדינה - מטבע שאפשר לרכוש בצ'יינג'ים. אין עקבות לרכישה ולמכירה של ביטקוין, הדברים לא מדווחים, וקשה לעלות עליהם".

גם הרגולטורים בארה"ב טרם גיבשו החלטה סופית בקשר למהותו וחוקיותו של הביטקוין, ובכל העולם השלטונות הפיננסים הרשמיים מודאגים מהתופעה, היות ובמסגרת הפעילות בביטקוין מתנהלת מערכת של העברות כספים משמעותית ללא פיקוח.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully