וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדה ביפן: כך תעשו מזה כסף

ליטל איסטמטי

15.9.2013 / 9:14

הציפיות השתלמו, וטוקיו הוכרזה כמארחת האולימפיאדה ב-2020; ענקית ההשקעות היפנית Nomura הגיבה בניתוח מיוחד: אילו מגזרים ייהנו מהאירוע, ואילו חברות מומלצות להשקעה?

הציפיות השתלמו, וטוקיו הוכרזה כמארחת האולימפיאדה ב-2020; ענקית ההשקעות היפנית Nomura הגיבה בניתוח מיוחד: אילו מגזרים ייהנו מהאירוע, ואילו חברות מומלצות להשקעה? היא מתאפיינת בגורדי שחקים עצומים, מרכזי בילוי נוצצים ולא מעט ראוותנות, ובקרוב - גם במבנה ארכיטקטוני חדש וייחודי. טוקיו, שהוכרזה לפני מספר ימים כמארחת המשחקים האולימפיים בשנת 2020, צפויה על-פי ההערכות להשקיע באצטדיון החדשני ובמתקנים האולימפיים כ-3.5 מיליארד דולר.

המשקיעים בעיר הבירה היפנית, שכבר אירחה את האולימפיאדה בשנת 1964, המתינו בציפייה להודעת הוועד האולימפי, ובשבוע לפני ההכרזה נרשמו בבורסה שלה ירידות שערים. עכשיו, אחרי שנבחרה והבורסה תיקנה את הירידות, האנליסטים של ענקית ההשקעות היפנית Nomura (שותפה אסטרטגית של תמיר פישמן) מנתחים את הפוטנציאל שמתלווה לזכייה, וממליצים על מניותיהן של 9 חברות מתחומי התשתיות, מדיה, צרכנות ואבטחה, אשר לדעתם ייהנו מהזכייה באירוח המשחקים האולימפיים בטוקיו.

האצטדיון האולימפי בטוקיו. AP
האצטדיון האולימפי בטוקיו/AP

"נראה כי השוק היפני מתומחר בחסר, לפחות בהיבט של מכפילי רווח", מסבירים ב-Nomura. "מכפיל זה עומד כיום על 13.9, אך בהתחשב ברווחיות החברות במדדים, טווח מכפיל הרווח אמור להיות 14-16".

ב-Nomura מציינים, כי רוב החברות בשוק המניות היפני סובלות ממחסור בתמריצים חיוביים בעיני המשקיעים. לדעתם, הזכייה באירוח המשחקים האולימפיים ב-2020 צפויה להיתפס כקטליזטור עבור המשק היפני, והמשקיעים בו בפרט.

תחילה ביקשו האנליסטים של ענקית ההשקעות היפנית לבדוק כיצד מגיבים השווקים באותן מדינות שנבחרו לארח את המשחקים האולימפיים. בהתאם, הם הגיעו למסקנה שבכל הקשור לאולימפיאדה - למשקיעים אין ממש דפוס קבוע: "בהסתמך על 7 הבחירות האחרונות של הוועד האולימפי באשר לזהותה של מארחת האולימפיאדה, ההשפעה בטווח הקצר והמיידי על השווקים באותם מקומות שנבחרו לארח את המשחקים אינה מוחלטת. ב-50 ימי העסקים הראשונים שלאחר הזכייה, השוק נע בין ירידה של 1.3% לעלייה של 3%, בממוצע".

"בטווח הקצר", הם מציינים עוד, "אנחנו צופים כי משקיעים יתמקדו באותן מניות של חברות הקשורות באופן ישיר לאירוח המשחקים האולימפיים, אך לדעתנו לא צפויה השפעה על השוק בכללותו".

בטווח הרחוק חוקי המשחק כבר משתנים. "בחנו את התנהגות השווקים ב-200 ימי העסקים שלאחר הזכייה, וב-6 מתוך 7 המקרים הקודמים שבהם נבחרה מארחת לאולימפיאדה, בשוק המניות המקומי של הזוכה נרשמה עלייה ממוצעת של 16% ".

תשע המומלצות

לדברי דרור שליט, מנהל הברוקראז' בתמיר פישמן, "מוקדם מדי לנסות לכמת את הזכייה של טוקיו באירוח המשחקים האולימפיים במונחי תחזיות רווח". אך האנליסטים ב-Nomura רואים את ההחלטה כחיובית, בייחוד עבור מניות תקשורת ואינטרנט, וסבורים כי "פוטנציאל ההשקעה במגזר זה גדל, וזאת בין היתר על רקע ציפייה לעלייה בהיקף הפרסום, בעיקר באזור טוקיו, ההיערכות לאירועים הקשורים לאולימפיאדה, עלייה בשווי נכסי הנדל"ן וכן צמיחה של אתרי אינטרנט הקשורים לטוקיו".

בהקשר זה, ב-Nomura ממליצים על מניותיהן של חברות התקשורת Dentsu ו-Fuji Media Holdings. הראשונה, הם מציינים, היא בעלת זכויות השידור של האירועים האולימפיים, ובנוסף צפויה לקיים מספר אירועים גדולים בנושא. השנייה, פוג'י, מחזיקה מספר קניונים ומרכזי קניות באזור Rinkai, שבו צפויים
להתקיים חלק מאירועי האולימפיאדה.

עוד הם ממליצים על מנייתה של חברת האינטרנט GMO, שהחל מ-2014 תהיה אחראית על רישום הדומיין "tokyo." - מה שלדעתם יגביר את רווחי החברה מתשתית האינטרנט שלה והמסחר האלקטרוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully