וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארי סאמרס הסיר את מועמדותו לראשות הפדרל ריזרב

שירות גלובס

16.9.2013 / 7:07

סארמס, יועצו של אובמה, הגביר את הרגולציה כשר האוצר של קלינטון ומועמדותו עוררה חשש בשווקים. מניות וול סטריט והבורסות מגיבות בחיוב לפרישתו. המועמדת הבולטת: ג'נט יילן

עליות בשווקים היום (ב') לאור פרישתו של לארי סאמרס מהמרוץ לראשות הפדרל ריזרב. החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט מזנקים בכ-1.2% ומושכים מעלה גם את בורסות אסיה. סארמס, שהגביר את הרגולציה כשכיהן כשר אוצר בממשל קלינטון, היה המועדף הכי פחות מועדף על השווקים.

פרישתו של סאמרס סוללת את הדרך למינוי ג'נט יילן או דונלד קוהן לתפקיד יו"ר הפד במקום בן ברננקי, שכהונתו תסתיים בינואר. יילן מכהנת היום כסגן יו"ר הפד וקוהן כיהן בתפקיד זה לפניה. שניהם נחשבים למועמדים שימשיכו את מדיניותו של ברננקי, קרי החלת ריבית נמוכה ותוכניות תמרוץ כדי להאיץ את הצמיחה במשק. יילן היא המועמדת המובילה לתפקיד.

"סאמרס נחשב למועמד שהיה עלול להוסיף תנודתיות בשווקים בשל ההעדפה שלו למדיניות מוניטרית מצמצמת יותר", אמר לסוכנות בלומברג גארי דוגן, מנהל השקעות ב-Coutts &. "פרישתו מקדמת את יילן לקדמת הבמה והקונצנזוס הוא שיילן תמשיך את מדיניות ברננקי".

בורסות אסיה נסחרות גם כן בעליות ומדד MSCI אסיה עולה ב-1.3% - שיא של 3.5 חודשים. המדד (בנטרול בורסת יפן) עלה 3 שבועות ברציפות על רקע נתוני מקרו שהעידו על האצה בצמיחה הכלכלית בסין. המדד נסחר במכפיל 12.6 על הרווח המצרפי הצפוי השנה, לעומת מכפיל חזוי של 15.3 במדד S&P 500 ומכפיל 14.2 במדד Stoxx 600 האירופי.

מחיר הזהב עולה ומושך מעלה את מניות חברות כריית הזהב באסיה. מניית Newcrest Mining עולה בסידני וכך גם Zhaojin Mining Industry בהונג קונג.

מניית Tencent עולה בהונג קונג לאחר שאנליסט בבנק ברקליס חזר על המלצת "משקל יתר" למניה והעלה את מחיר היעד ב-16% ל-450 דולר הונג-קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully