וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות; כל העיניים נשואות אל הפד

משה גולן

17.9.2013 / 23:12

ועדת השוק הפתוח של הפד התכנסה היום לפגישה בת יומיים; מחר יתברר: האם יוחלט לצמצם את רכישות האג"ח. מיקרוסופט תבצע רכישה חוזרת של מניות ב-40 מיליארד דולר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות קלות, לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן ובציפייה דרוכה לקראת תוצאות פגישת הריבית שהחלה היום ותסתיים מחר.

אתמול ננעל המסחר במגמה מעורבת, כאשר המשקיעים בוול סטריט נשמו לרווחה לאחר שלארי סאמרס הודיע על פרישה מהמירוץ לראשות הפד. עם זאת, מניות הטכנולוגיה ובראשן אפל (455.32+1.16%) ופייסבוק (45.07+6.02%) השילו מערכן עד כ-4% והכבידו על מדד הנאסד"ק.

האירוע המרכזי אליו נושאים המשקיעים את עיניהם כעת הוא פגישת הריבית של הפד, שתסתיים מחר. לפי הערכות בשווקים חברי הבנק המרכזי יגיעו להחלטה על צמצום התוכניות להקלה כמותית, במסגרתן הפד רוכש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש. "אם לא יוחלט על צעד כלשהו זה יפגע באמון של הפד", אומר אריק גרין, מנהל בחברת TD Securities. גרין הוסיף ואמר כי אם יוחלט שלא להאט את רכישות האג"ח, זה יבלבל את השווקים.

בתוך כך, הנשיא אובמה תקף אמש בחריפות את הרפובליקאים, שמאיימים לסגור את הברז התקציבי לממשל הפדרלי, כלומר להשבית את פעולות הממשלה, אם לא תתקבל דרישתם לבטל כליל את הרפורמות במערכת הבריאות הידועות בכינוי "אובמהקר".

בזירת המאקרו התפרסם היום מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, אשר עלה בשיעור של 0.1%, בעיקר בשל עלייה במחירי הדיור והטיפול הרפואי. מחירי האנרגיה ירדו ב-0.3%, לראשונה מאז אפריל, בעוד מחירי המזון עלו ב-0.1%.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

מניות הדשנים במוקד; אפל מתאוששת

הטלטלה בשוק הדשנים נמשכת: חברת מוזאיק (45-1.21%) פרסמה אמש לאחר סגירת המסחר בוול סטריט אזהרת הכנסות ורווח בעוד היא צופה פגיעה במכירות האשלג והפוספט.

מיקרוסופט (32.93 +0.39%) ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי היא מקפיצה את הדיבידנד שלה ב-22% ל-28 סנט למניה, וכי תבצע רכישה חוזרת של מניות ב-40 מיליארד דולר.

אפל (455.32+1.16%) ריכזה עניין גם היא, בעקבות האכזבה מהשקת שני דגמי האייפון החדשים לפני כשבוע. כעת המניה מתאוששת.

טבע (37.6050 -0.73%) הודיעה היום כי מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישר פורמולציה חדשה לתרופת ה-TREANDA בהזרקה, לטיפול בבסוגים שונים של מחלת הסרטן.

קומפיוג'ן (9.54 +5.41%) דיווחה היום על תוצאות ניסויים עבור CGEN-15049, חלבון החשוב לבקרת פעילות מערכת החיסון. זהו אחד מתשעת חלבוני הבקרה החדשים שהתגלו על ידי על ידי שימוש בכלים החישוביים הייחודים של קומפיוג'ן. התוצאות מראות ש-CGEN-15049 מעכב את הפעילות של מספר סוגי תאים במערכת החיסון, הממלאים תפקידי מפתח בתגובת מערכת החיסון לגידולים סרטניים.

מניית פריון נטוורק (12.45 +6.05%) המשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה אתמול על עסקת מיזוג עם חברת קונדואיט.

חברת התוכנה מג'יק (6.67 +0.76%) הודיעה היום כי חברת קרנסן הצרפתית (Kerensen Consulting), המובילה באספקת שירותי טכנולוגיית ענן הטמיעה את פלטפורמת האינטגרציה של מג'יק עבור לקוחות salesforce.com.

פוינטר טלוקיישן (4.45 -2.20%) הישראלית הודיעה היום על חתימת הסכם עם החברה הברזילאית בראקו לרכישת אחזקותיה בהיקף של 51.2% מהון המניות המונפק של Pointer do Brasil Comercial S.A תמורת 4.3 מיליון דולר. עם השלמת העסקה תחזיק פוינטר ב-100% ממניות פוינטר ברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully