וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפד מטלטל השווקים; "לא רואה משהו שיפריע לראלי"

משה גולן

19.9.2013 / 9:01

הפד החליט אתמול לא להאט את תווכנית רכישות האג"ח. בתגובה: הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים, השווקים המתעוררים מזנקים ותשואות האג"ח הממשלתיות נופלו

הפד הפתיע את המשקיעים כאשר החליט אתמול (רביעי) לא לסגת מהתוכניות להקלה כמותית ולהאט את קצב רכישות האג"ח. הודעת הפד גרמה לתנודות טקטוניות בשווקים: מחד, זינוק חד בבורסות, במיוחד בשווקים המתעוררים, ומנגד היחלשות של הדולר וירידה חדה בתשואות האג"ח הממשלתיות.

"אני חושב שזו טעות חמורה", טוען דיוויד קלי, אסטרטג השקעות ראשי ב-J.P. Morgan Funds. "מכירות הרכב הן החזקות ביותר מאז 2008. מכירות הבתים הן החזקות ביותר מאז 2009". להערכתו, "קיים מחיר להשארת המדיניות המקלה. לא ברור איזו כלכלה הפד רוצה לראות לפני שהוא יחליט להאט את תוכנית הרכישות שלו והוא עלול להתחרט שהוא לא פעל מוקדם יותר אם האינפלציה תתחיל לזנק".

מארק מאת'יוס, ראש מחלקת המחקר בחטיבת אסיה בבנק ההשקעות יוליוס בר, הגיב לזינוק החד בבורסות השווקים המתעוררים וטען כי ההחלטה לדחות את צמצום רכישות האג"ח, בשילוב של ההערכה כי ג'נט ילן תמונה לראשות הפד, גרמה לתחזיות לגבי עתיד השווקים המתעוררים להיות בהירות יותר.

"אני לא יכול לראות משהו שיפריע לראלי הזה", מצהיר מאת'יוס. "אני בספק אם הפד יאט את רכישות האג"ח באוקטובר, משום שלא סביר שהנתונים ישתפרו עד אז. לכל המוקדם הפד יודיע על צמצום הרכישות בדצמבר", הוא מעריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully