וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה: שביתה בנמלים - לא לפני 10 באוקטובר

שירות גלובס

23.9.2013 / 13:22

השופטים הורו למדינה ולהסתדרות להמשיך במשא ומתן ולדווח על התקדמותו. "לעת עתה, ימשיכו עובדי הנמל בעבודה מלאה, תקינה וסדירה"

בית הדין הארצי לעבודה מכיר בלגיטימיות של השבתת הנמלים כתגובה להחלטת הממשלה להקים נמלים פרטיים, אולם לעת עתה הוא מונע את השביתה.

השופטים הורו למדינה ולהסתדרות להמשיך לנהל מו"מ ולדווח על ההתקדמות עד ה-10 באוקטובר. עד אז, לא מורשים העובדים להשבית את הנמלים.

"לעת הזו, וכל עוד לא ניתנה החלטה אחרת, עובדי הנמל ימשיכו לעבוד כרגיל בעבודה מלאה, תקינה וסדירה", נכתב בהחלטה.

עוד נכתב כי "על הצדדים לסכסוך להידבר ביניהם לאלתר, בכל הנוגע להשלכות החלטת הממשלה על הקמת נמלים פרטיים לגבי זכויותיהם, תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי של עובדי הנמלים".

השופטים מתחו ביקורת על התנהגות נציגי עובדי הנמלים בדיון הקודם בתחילת החודש: "על דעת כל חברי המותב ובהסכמתם הדגיש בית הדין הארצי בפתח החלטתו וקבע כי הוא רואה בחומרה רבה את התנהגותם שלוחת הרסן של עובדי הנמל שהיו נוכחים באולם בית הדין, במהלך הדיון שנועד ביום 3.9.2013. בית הדין הארצי הדגיש כי התנהגות פסולה זו ראויה לגינוי ומקומה לא יכירנו באולם בית המשפט ומחוצה לו".

כזכור, הממשלה החליטה לקיים מכרז על הקמת 2 נמלים חדשים - באשדוד ובחיפה - שיתחרו בנמלים הקיימים. בהחלטה היום נכתב כי "בית הדין הארצי הגיע לכלל מסקנה כי המדינה מוסמכת להחליט על פתיחת נמלים חדשים ואין היא צריכה לקבל את הסכמת העובדים לעצם המהלך. אולם, המדינה חייבת בהידברות איתם לגבי השלכותיה של אותה החלטה".

  • עוד באותו נושא:
  • נמלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully