וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מעורבת בוול סטריט, פייסבוק טיפסה 2.7%

נדב נוימן

24.9.2013 / 23:17

בכירים בפד השמיעו הצהרות סותרות בנוגע למצב הכלכלה ולעתיד המדיניות המרחיבה. אפל מכרה מספר שיא של אייפונים בסופ"ש ההשקה

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר פרסום נתוני מאקרו ועל רקע מסרים סותרים של בכירי הפד בנוגע למצב הכלכלה ולעתיד המדיניות המרחיבה שהוא מנהיג. מדדי ה-S&P והדאו רשמו ירידות זה היום הרביעי ברציפות, בעוד מדד הנאסד"ק ננעל בטריטוריה חיובית.

"השווקים רוכבים על גלי החדשות, טובות ורעות", מציין מאלקולם פולי, מנהל השקעות ראשי בחברת Stewart Capital Advisors. "השווקים תלויים מאוד בנתוני המאקרו", הוא הוסיף.

ברקע למסחר נמצאת הודעתו של הפדרל ריזרב בשבוע שעבר כי יותיר את התוכניות להקלה כמותית, במסגרתה הוא רוכש אג"ח ב-85 מיליארד דולר מדי חודש, על כנה.

בכירים בפד השמיעו אתמול הצהרות פסימיות לגבי מצב הכלכלה. דניס לוקהארט, נשיא שלוחת הפד באטלנטה, אמר כי הכלכלה איבדה את הדינאמיות שלה, בייחוד בכל הנוגע לשוק העבודה. וויליאם דודלי, נשיא השלוחה בניו-יורק, הביע פסימיות לגבי כלכלת ארה"ב ואמר כי הכלכלה חלשה מדי בכדי שהבנק המרכזי יסוג מהתוכניות לרכישת אג"ח. עם זאת, ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, אמר כי ייתכן שהפד יצמצם את התוכנית באוקטובר.

גם סוגיית תקרת החוב במוקד, לקראת הדד-ליין של 1 באוקטובר, אז הקונגרס צריך למצוא פתרון לתקציב, כך שהממשלה הפדרלית תוכל להמשיך ולהעניק שירותים בארה"ב.

בגרמניה פורסם היום נתון בטחון העסקים, שהצביע על עלייה ל-107.7 נק' בספטמבר לעומת 107.6 נק' באוגוסט. עם זאת, אנליסטים ציפו לעלייה חדה יותר ל-108.2 נק'.

עוד בגרמניה, הקנצלרית אנגלה מרקל החלה במו"מ להקמת הקואליציה הבאה שלה, לאחר שהגוש השמרני בראשה זכה ב-42% מהקולות. מרקל מנהלת מו"מ עם מפלגות המרכז-שמאל בתקווה להקמת קואליציה יציבה וגדולה.

אתמול פורסם באירופה כי מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בגוש האירו טיפס בחודש ספטמבר ל-52.1 נקודות - שיא שלא נראה מאז יוני 2011.

בזירת המאקרו המקומית פורסם היום מדד קייס שילר שעלה בחודש יולי ב-1.8% ובמונחים שנתיים טיפס בקצב של 12.4%, אומנם פחות מצפי האנליסטים (עלייה של 12.5%) אך בקצב הגבוה ביותר מאז 2006.

ב-17:00 התפרסם מדד אמון הצרכנים לחודש ספטמבר, שרשם קריאה של 79.7 נקודות, לעומת קריאה מעודכנת של 81.8 נקודות בחודש אוגוסט. לפי הערכות הירידה בסנטימנט הצרכנים נבעה ככל הנראה מהקיפאון בשכר העובדים ובשוק העבודה. צפי האנליסטים בשוק עמד על ירידה לרמה של 79.5 נקודות. במקביל, פורסם גם מדד הייצור של ריצ'מונד, שהצביע על קיפאון בפעילות הייצור ורשם קריאה של 0 נקודות, לעומת צפי לקריאה של 17 נקודות.

מניית אפל (489.10, -0.31%) המשיכה לעמוד במוקד על רקע ההשקה המוצלחת למכשירי האייפון החדשים, 5‏S‏ ו-5‏C‏. אפל דיווחה על הזמנות לכ-9 מיליון אייפונים חדשים בסוף השבוע.

בלקברי (8.53, -3.29%) הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות למכירתה לחברת ביטוח קנדית תמורת 4.7 מיליארד דולר או 9 דולרים למניה. ג'וזף גרינקורן, ברוקר אמריקאי המתמחה בהשקעות במניות טכנולוגיה, אמר כי "מחיר היעד שאני מעריך כי בלקברי תגיע אליו לא השתנה ועומד על 7 דולר למניה כך שלשורטיסטים יש עוד מה להרוויח מנפילת החברה".

טבע (38.722, +1.87%) הודיעה היום על השקת התרופה הגנרית בארה"ב המקבילה ל-ADENOSCAN של חברת Astellas Pharma. נכון ל-30 ביוני השנה היו לתרופה מכירות שנתיות של 65 מיליון דולר בארה"ב, עפ"י נתוני IMS.

מניית פייסבוק (48.45, +2.67%) ממשיכה לטפס. סיטגרופ מעלים את מחיר היעד למניה מ-32 דולר ל-55 דולר, אפסייד של 72%, ומעניקים למניה המלצת "קנייה".

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully