וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מאצטדיוני המונדיאל בברזיל יהפוך לבית סוהר?

מערכת גלובספורט

25.9.2013 / 14:09

ככה נמנעים מפילים לבנים: המגרש שנבנה בעיר מנאוס בעלות של 275 מיליון ד', עלול לשמש כמתקן כליאה לאחר שיסתיים הגביע העולמי, לטענת שופט מקומי

אחד מהאצטדיונים החדשים שנבנה בברזיל לקראת המונדיאל שייערך במדינה הדרום אמריקאית בקיץ 2014, עשוי להפוך בתום הטורניר למתקן שיקלוט אסירים. מדובר על המגרש בעיר מנאוס, הקרובה לג'ונגל האמאזונס, ובה מתגוררים כ-2.3 מיליון תושבים. המתקן קם באיזור בו מתקשים בתי הכלא המקומיים להתמודד עם עומס העצורים.

האצטדיון, שיכיל 44 אלף מקומות ועלות הקמתו נאמדת ב-275 מיליון דולר, נבנה בעיר שאין בה קבוצת כדורגל המשחקת באחת משתי הליגות הבכירות בברזיל, וכמעט ולא מושרשת בה מסורת של כדורגל. לכן, קיים חשש מהותי כי המגרש יהפוך ל"פיל לבן" חסר שימוש לאחר הגביע העולמי, במסגרתו הוא יארח ארבעה משחקים.

דובר בית המשפט המקומי אישר כי סאבינו מארקש, שופט שמשמש גם חבר בוועדה לבחינת תפקודם של בתי הכלא, אמר: "אני לא רואה מקום טוב יותר לקלוט בו אסירים במנאוס, אפילו אם זה יהיה באופן זמני בלבד - לפחות עד שלא נפתור את בעיית הצפיפות בבתי הכלא הקיימים ונצליח לבנות חדשים".

כזכור, במהלך גביע הקונפדרציות שנערך ביוני האחרון, טורניר ההכנה למונדיאל - יצאו מיליוני ברזילאים לרחובות להפגין נגד הבזבוזים הממשלתיים על אירוח הגביע העולמי ב-2014, שמוערכים ב-13.3 מיליארד דולר. המפגינים טענו כי במדינה בה תושבים רבים נמצאים מתחת לקו העוני, הכסף הציבורי חייב לשמש לצורך שיפור חייהם של האזרחים, ואמור להיות מושקע בבתי ספר, בתי חולים וכו'.

שר הספורט הברזילאי, אלדו רבלו, נשאל רבות במהלך התקופה האחרונה לגבי המורשת שישאיר אחריו הגביע העולמי, במיוחד בכל הקשור לגורלם של המגרשים. "האצטדיונים יהפכו למרכזים של אירועים ספורטיביים ולא-ספורטיביים", אמר מוקדם יותר השנה. רבלו הציע כי האצטדיונים החדשים יארחו כנסים, ירידים שונים והופעות מוזיקליות. "אין סיכוי שהם יהפכו לפילים לבנים. לערים בברזיל חסרים בדיוק מתקנים כאלו, שיכולים לשמש למטרות רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully