וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים מאיימים לשתק את הממשל בארה"ב

שירות גלובס

29.9.2013 / 10:10

הממשל עומד בפני שיתוק (shutdown) על רקע ההגעה הצפויה לתקרת הגירעון, העומד על 16.8 טריליון דולר. כדי להימנע מכך הקונגרס דורש לסכל את רפורמת הבריאות "אובמה-קר"

הסיכוי ל"שיתוק" בכלכלת ארה"ב עלה היום (א') לאחר שהרפובליקנים אישרו הצעת חוק לפיה חוק הבריאות של הנשיא ברק אובמה (Obamacare) יידחה בשנה בתמורה להמשך מימון הממשל הפדרלי.

כלכלת ארה"ב עומדת בפני איום של שיתוק (shutdown) על רקע הגעה לתקרת הגירעון בקרוב, תקרה העומדת על 16.8 טריליון דולר. שר האוצר של ארה"ב ג'ק לו אמר בשבוע שעבר כי עד אמצע אוקטובר יהיו ברשות הממשלה פחות מ-50 מיליארד דולר בלבד לצורך המשך התפקוד השוטף.

הצעת החוק האמורה עברה בקונגרס ברוב של 231 תומכים מול 192 מתנגדים, חרף איום מצד אובמה שאמר כי יטיל וטו על החלטה לדחות את חוק הבריאות שלו. הרפובליקנים מתנגדים ידועים לחוק הבריאות שמיטיב עם אוכלוסיות חלשות כמו אפרו-אמריקנים והיספנים, קהל תומך של אובמה.

"הבית שוב העביר הצעה שמשקפת את רצון העם האמריקאי כדי להמשיך את מימון הממשלה ולעצור את חוק הבריאות של הנשיא", מסר ג'ון ביינר, מנהיג הרוב בקונגרס. "עכשיו הכל בידי הסנאט שצריך להעביר את הצעת החוק כדי למנוע שיתוק. בואו נגמור עם זה".

במקביל להצעת החוק שאושרה, הרפובליקנים דאגו להעביר גם הצעת חוק לפיה תשלום המשכורות לחיילים יימשך גם אם הממשלה תיכנס לשיתוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully