וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מתכנן משרד השיכון לזרז בניית דירות

עדי בן ישראל

29.9.2013 / 9:29

נמשרד יכניס מיליארדי שקלים לקופה שנועדה לשחרר חסמים בדרך לזירוז הבנייה. בין החסמים: התניות תב"עיות ודרישות למחלפים כתנאי לשיווק, וכן מתקני טיהור שפכים

משרדי השיכון והאוצר הסכימו על הקמת "קופת חסמים" במיליארדי שקלים במטרה לזרז בניית דירות - לרבות באזורי ביקוש.

מטרת הקופה היא להסיר חסמי בנייה ולהבטיח כי שיווקי הקרקעות של רשות מקרקעי ישראל לא יישארו "על הנייר" בלבד אלא יביאו בפועל לבניית דירות ויסתיימו למעשה כשיווקים אפקטיביים.

"לשם כך, צפוי משרד הבינוי והשיכון לנהל 'קופת חסמים' שמטרתה תהיה לקדם שחרור החסמים, במקומות בה חסמי תשתיות שונים מעכבים יציאה לדרך של כמות גדולה של יחידות דיור", נמסר בהודעת משרד השיכון מהיום (א'). "הקופה תסתכם במיליארדי שקלים בהתאם לרשימת החסמים שתסוכם בימים הקרובים בין משרדי השיכון והאוצר בדגש על פרויקטים שונים ברחבי הארץ שהציג שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בפני שר האוצר יאיר לפיד. בין החסמים ניתן לציין התניות תב"עיות ודרישות למחלפים כתנאי לשיווק, וכן מתקני טיהור שפכים – כתנאי לשיווק".

שר השיכון אורי אריאל הביע תקווה כי המהלך יסייע להורדת מחירי הדירות: "לא די רק בשיווק קרקעות לשם שיווק לצורך הגדלת היצע הדירות. נדרש כי השיווקים יהיו אפקטיביים ויאפשרו לקבלנים לבנות עשרות אלפי יחידות דיור נוספות בכל רחבי הארץ ולהגדיל את התחלות ההיצע. זהו הכלי המשמעותי ביותר בידי הממשלה להורדת מחירי הדיור, ואני שמח כי גם משרד האוצר והעומד בראשו מסכימים לכך ויעזרו לנו במשימה החשובה של הורדת יוקר הדירות".

לקריאה נוספת:

"הנזק שבנק ישראל יוצר בשוק הדיור - בכייה לדורות"
"מחירי הדירות גבוהים, אבל איזו ברירה יש לזוג צעיר?"
גובה המשכנתא הממוצע: 602 אלף ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully