וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחן את עצמך: האם תתקדם בעבודה?

מולי קליין, פורבס

30.9.2013 / 11:43

יש אנשים שמצליחים להתקדם בעבודה ויש כאלה שפחות. פורבס מיפה את הטיפוסים שנשארים מאחור, מהפתי ועד המתנצל. בידקו: האם אתם בסכנה?

ישנם אינסוף טיפוסים במקום העבודה: ישנה הגברת שאותה תמצאו בחדר הקפה, שתמיד עושה דיאטה ומעירה הערות על המשקל שלכם; הבחור שמשוויץ בהרבה יותר מדי תמונות של התינוק הלא-מאוד-חמוד שלו; הבחורה שנשארת במשרד שלה עם דלת סגורה אפילו בזמן תרגיל אש; וזה שמדבר-יותר- מדי מטיל המורא, שלעולם לא מבין את הרמז (מה שאולי מסביר מדוע הבחורה הזו נשארת סגורה במשרד).

לאתר פורבס ישראל

כולנו משחקים תפקידים במקומות העבודה שלנו, שרבים מהם ייחודיים רק למשרד שלנו. אולם ישנו גם צוות סטנדרטי של דמויות. אתם יכולים למצוא מגוון מהם בכל מקום שאתם הולכים אליו, אולם כולם חולקים את אותה מערכת מיומנויות. מדובר באלה שיצליחו ובאלה שייכשלו.

במקום להעמיס עליכם דיבורים אווריריים בסגנון "כך נראה אדם מצליח", חשבנו שכדאי לקחת את המסלול ההפוך. לפניכם רשימה של אנשים המצליחים לבלוט מכל הסיבות הלא נכונות. אזהרה: אם אתם לא יודעים מי האדם הזה במשרד שלכם, זה עלול להיות אתם.

הטיפוס הפתי

אם למדנו משהו במרוצת השנים, זה שאסור לך להאמין לכל מה שהחברה אומרת. אל תאמינו להם כשהם מספרים לכם שאין לצפות לפיטורים (עצם האזכור של המילה מרמז על כך שהפיטורים בדרך). אל תאמינו שהם הציעו את השכר הגבוה ביותר שהם יכולים להציע. אל תאמינו להם כשהם אומרים שהם לא יכולים לנהל מו"מ על ההעלאה שלכם. וברור שאל תאמינו כשהם אומרים "השנה הזאת ממש גרועה, אבל בשנה הבאה אתה הולך לקבל את הקידום שרצית!".

כשהבוס, נציג מחלקת משאבי אנוש או מגייס כוח האדם (או כל אחד אחר שיש לו תפקיד בקריירה ובהצלחה הפיננסית שלכם) מצהיר משהו שגורם לכם להטות את הראש על הצד ולחשוב "אהה...זה נראה כמו תמונה חלקית בלבד", אל תקבלו את זה.

כפי שאמרנו קודם, סוחר המכוניות ינהג כאילו הוא לא יכול לזוז מהמחיר. אבל אם תקום ותתחיל ללכת לכיוון הדלת הוא ימצא אוטומטית הנחה בשבילך. החברות נמצאות בעסק בשביל השורה התחתונה אפילו כשהן מנהלות מו"מ עם העובדים שלהן. הן רוצות לעודד אתכם להישאר ובמקביל למצוא דרכים לחסוך כסף. וזה חוסך להן כסף לתת לכם העלאות קטנות יותר, לדלג על סבב קידומים, לגרום לכם לעבוד בחגים. אל תפלו למלכודת.

החושב-בקבוצה

חשיבה קבוצתית היא בעיה פסיכולוגית שמשתוללת במקומות עבודה. הדבר נכון אף יותר אם יש לכם אוכלוסייה גדולה של "עובדים לטווח ארוך" בחברה. חשיבה קבוצתית היא הסיבה לכך שטכנולוגיה אינה מעודכנת, שהמדיניות מיושנת, שלא זורם דם חדש (או רעיונות חדשים) בצוות, ושאתם שומעים את המשפט "אתה לא יכול לעשות את זה, זה לא איך שאנחנו עושים תמיד!".

קל לזהות את האנשים הללו, במיוחד אם אתה חדש בחברה. הם יושבים יחד בקבוצות ומשמיעים הצהרות משונות בישיבות, הם עושים את אותם דברים מדי יום והם מתלוננים כשמשהו (או מישהו) חדש משבש את סדר חייהם.

אם תיאבקו בקבוצה גדולה של חושבים-קבוצתית, אתם בסיכון גבוה לכישלון, לרדיפה, לירידה מהפסים ולטונות של תסכול. אבל אם תהיו מעורבים ותצטרפו אליהם, תהפכו לטיפשים ולא תוכלו להגיע לקפיצת הקריירה הבאה שלכם. תבחרו.

הטיפוס המבוהל

אנשים עושים דברים מגוחכים כשהם מפוחדים. פשוט תשאלו את כל מי שמת בסרט אימה (כאילו, מי מפיל את הטלפון ורץ למעלה במדרגות?!).

אנשים מפוחדים יגרמו לכם כמות רצינית של צרות בעבודה. אם הם מפחדים שיפטרו אותם, הם ימצאו דרך להפנות אצבע אליכם. אם הפרויקט שלהם נכשל, הם ירמזו שהאשמה נעוצה בתפקיד שאתם מילאתם. טובעים ייאחזו בכל מה שהם יכולים כדי להשאיר את הראש מעל למים. אל תעמדו קרוב מספיק כדי להיות החפץ הזה.

ואל תהפכו לאדם הטובע. אם אתם אי פעם מרגישים מודאגים בקשר למשהו בעבודה, אתם חשים שמשהו רע מתקרב אליכם או שפישלתם בגדול, הימנעו מהפחד באמצעות נקיטת פעולה. דברו עם מישהו, עם הבוס שלכם, המנטור שלכם או עמית, כדי לקבל מידע שישכך את הפחדים שלכם. או שתודו במה שקרה וגלו מיד אילו השלכות ניצבות לפניכם בגלל הפישול, כך שלא תצטרכו לדאוג מהבלתי ידוע. עשו כל מה שנחוץ כדי לא להפוך לטיפוס המבוהל.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הבחור האדיש

לפני כמה ימים העלתה ידידה שלי הודעה בפייסבוק, ובה היא משתפת בתסכול שלה על כך שאנשים כל הזמן מכנים את חופשת הלידה המתקרבת שלה בשם "חופשה". היא הזכירה רשימה ארוכה של דברים שיש לעשותם בזמן חופשת לידה (שאף אחד מהם לא נשמע ולו במקצת קשור ל"חופשה"). היא העלתה זאת משום שחשה ששופטים ורודפים אותה בגלל החלטתה לקחת את הזמן הזה.

עכשיו חשבו על מישהו שהוא רווק. אם אתם לא שם כבר זמן מה, אולי אתם לא מודעים לזה, אבל רווקים גם הם קורבנות של אדישות במקום העבודה. כבר שמעתי בפועל את המשפט, "את יכולה להישאר מאוחר הלילה כדי לסיים את זה, נכון? אני חייבת לזוז, וזה לא כאילו שאת חוזרת הביתה למשפחה".

כולם מתמודדים עם משהו. כולם מרגישים מפעם לפעם ששופטים אותם ושלא מבינים אותם. וכולם מרגישים את הדקירה מהרגעים האלה. גלו קצת חמלה, אפילו אם קשה לכם לשים את עצמכם במקומם. אל תהפכו לעמית האדיש. הדשא לא תמיד ירוק יותר, גם אם אולי זה נראה כך.

הלוזר המסכן

בכל פעם שההצלחה מאירה לכם פנים או שאתם חווים משהו גדול בחיים או בקריירה שלכם, אני מבטיחה לכם שאי שם מישהו מטיל ספק אם הרווחתם את זה בדרך הישנה והטובה של עבודה קשה. המישהו הזה אי שם הוא הלוזר המסכן.

לוזר מסכן יחשוב שזכיתם בעסקה הזו בגלל שיש לכם שם משפחה חשוב. או ששכרו אתכם כי אמא שלכם יושבת במשרד הפינתי. או שפשוט מצאתם חן בעיניי מישהו (מכל הבחינות).
אינכם יכולים למנוע מלוזרים מסכנים לחשוב מה שהם רוצים ואתם לא יכולים לשכנע אותם שדעתם אינה נכונה. הדרך היחידה להיאבק בלוזר מסכן היא לוודא שהוא לא צודק.

השתמשו בקשרים שלכם ובנטוורק שלכם כדי להתקדם, אבל בצעו את העבודה שלכם בעצמכם. הראו תוצאות. אז ייעלמו הלוזרים המסכנים בזה אחר זה.

הרכלן הזדוני

ישנה רכלנות בלתי מזיקה, אבל ישנה גם רכלנות זדונית. רכלנות בלתי מזיקה היא... בלתי מזיקה. אבל אתם חייבים להימנע לחלוטין מהרכלן הזדוני. למעשה, דאגו למרווח גדול מאוד ביניכם לאדם הזה.

הניחו שהיות שהם מוכנים לחלוק מידע מרושע באמת איתכם, הם חולקים אותו גם עם אנשים אחרים. הם כמו סוג של שפעת. אם אתם נתקלים ברכלן זדוני והוא מתחיל לדבר, אל תסכימו איתו. בגלל שלפני שתספיקו לשים לב, המשפט שלכם שאומר "הו, אני מסכים איתך - אני מתערב שהיא בטוח שכבה עם הבחור הזה כדי לקבל את התפקיד הזה", יקוצר למשפט "זה וזה הרגע אמר לי שההיא שכבה עם ההוא!" והופה, נדפקתם.

המתנצל

לאחרונה השתתפתי באירוע שאליו הוזמנו כמה חברות סטארט אפ כדי למכור את הרעיונות שלהן. אישה אחת קמה כדי למכור את הרעיון שלה לחדר מלא באנשים שללא ספק היו מלאים בכסף, הזדמנות גדולה לחברה קטנה. היא נראתה מרוכזת ומוכנה. אבל אז היא פתחה ב"אל תדאגו, זה לא אתר אינטרנט מחורבן שעושה בלה...".

פתיחה מצוינת. במשך כל שארית המצגת שלה, הנחתי שהאתר שלה מחורבן.

המתנצלים יפקפקו בעצמם ברגע שהם יפתחו את הפה. הם יתחילו מצגת עם הצהרות הסתייגות כמו זו שלעיל, או יבקשו העלאה בכך שיאמרו, "אני יודע שאין לנו הרבה כסף, אבל...". הם מפסידים בהזדמנויות הללו משום שהם מפגינים חוסר ביטחון עצום בהתבטאות שלהם, בלי קשר לנושא.

אתם לא חייבים להימנע מהאנשים האלה. פשוט אל תהיו כאלה אנשים. החברה משלמת לכם משכורת כי היא חושבת שאתם שווים את זה. כך שיש לכם זכות מלאה להיות בחדר, ולנהל את השיחה הזאת כמו שצריך. למה להתנהג כאילו אתם לא שייכים לשם?

חזרו על ההצהרה הבאה כמה פעמים שאתם צריכים לפני שאתם מנהלים שיחה חשובה, או מעבירים מצגת: תהיו בטוחים, לא שחצנים. ואז תעשו את זה כמו שצריך. הקריירה שלכם תלויה בזה.

לאתר יד2 דרושים

לקריאה נוספת:

מקום עבודה נחשק? התכוננו לשאלות מוזרות בראיון
להיות במקום הנכון: כאן תמצאו את האנשים החשובים

  • עוד באותו נושא:
  • משרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully