וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל הולך לקראת "שיתוק" - והמסחר בוול סטריט ננעל בירידות

קובי ישעיהו

30.9.2013 / 23:07

אם עד מחר לא יגיעו הרפובליקנים והדמוקרטים להסכמה בנוגע לתקציב - הממשלה תכנס ל"שיתוק". S&P: הדיונים בארה"ב על העלאת תקרת החוב לא צפויים להשפיע על דירוג האשראי שלה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, שעה שהמשקיעים ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי הקרבות בין הרפובליקנים לדמוקרטים בראשות הנשיא אובמה, בסוגיות התקציב ותקרת החוב.

נתוני סגירה בוול סטריט, 30 בספטמר 2013. גלובס
נתוני סגירה בוול סטריט, 30 בספטמר 2013/גלובס

הסיכוי ל"שיתוק" בכלכלת ארה"ב עלה אתמול לאחר שהרפובליקאים אישרו הצעת חוק לפיה חוק הבריאות של הנשיא ברק אובמה (Obamacare) יידחה בשנה בתמורה להמשך מימון הממשל הפדרלי. כזכור כלכלת ארה"ב עומדת בפני איום של שיתוק (shutdown) על רקע הגעה לתקרת הגירעון בקרוב, תקרה העומדת על 16.8 טריליון דולר. שר האוצר של ארה"ב ג'ק לו אמר בשבוע שעבר כי עד אמצע אוקטובר יהיו ברשות הממשלה פחות מ-50 מיליארד דולר בלבד לצורך המשך התפקוד השוטף.

מאוחר יותר הלילה צפוי אובמה להיפגש עם יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר, ולדון עימו בנושא. אובמה אמר הערב כי הוא עדיין לא ויתר על האפשרות שהקונגרס יגיע להסכמה שתאפשר לממשלה להמשיך לתפקד.

בינתיים הסנאט דחה את הצעת התקציב של בית הנבחרים, הצעה ששוללת מימון לתוכנית הבריאות של אובמה, ושמממנת את פעילות הממשלה עד אמצע נובמבר. הסנאט מסרב לקבל תקציב שלא כולל מימון לתוכנית הבריאות.

סוכנות הדירוג S&P הודיעה הערב כי הדיונים על העלאת תקרת החוב בארה"ב לא צפויים להשפיע על דירוג האשראי שלה, העומד כיום על +AA.

גם נושא ההקלה הכמותית עדיין על השולחן, והמשקיעים מצפים להצהרות נוספות מפי הפד בכל הנוגע לכוונותיו לשינוי אפשרי של תוכנית רכישות האג"ח. ביום רביעי השבוע ישא דברים יו"ר הפד, בן ברננקי, בכנס בנקאות. ביום שישי אמר נשיא שלוחת הפד בשיקאגו, צ'ארלס אוונס, כי ישנה אפשרות שהפדרל ריזרב לא יצמצם את רכישות האג"ח שלו עד תחילת 2014, וישנו סיכוי שהדבר יעשה גם בשתי הפגישות הנותרות של הפד השנה, באוקטובר או דצמבר.

באירופה, איטליה מעיבה על המסחר ועומדת בפני כאוס פוליטי. ראש הממשלה האיטלקי אנריקו לטה (Letta) יבקש מהפרלמנט ביום רביעי הצבעת אמון בממשלתו, זאת לאחר שחמישה שרים המשתייכים למפלגתו של סילביו ברלוסקוני התפטרו מתפקידם בימים האחרונים. צעד זה מאיים לפורר את הקואליציה השבירה של הכלכלה השלישית בגודלה באירופה.
היום דווח כי האינפלציה בגוש האירו התמתנה בחודש החולף, כך לפי מדד המחירים לצרכן שפורסם היום והצביע על עלייה של 1.1% לעומת עלייה של 1.3% באוגוסט.

בתחום המאקרו בארה"ב, פורסם היום מדד השיקגו PMI (מדד מנהלי הרכש), אשר עלה בספטמבר ל-55.7 נקודות, לעומת 53 נקודות באוגוסט ולעומת צפי הכלכלנים שעמד על 54 נקודות.
בנוסף התפרסם גם מדד הדאלאס פד, שזינק ל-12.8 נקודות בספטמבר לעומת 5 נקודות באוגוסט. אנליסטים ציפו לעלייה קלה ל-5.5 נקודות בלבד.

טבע תחשוף שכר בכיריה

חברת טבע (37.64 1.00%-) תחשוף את שכר ותגמול בכיריה על בסיס אישי, ולא בסכום כולל כפי שדיווחה עד היום. זאת, החל מהדוח התקופתי לשנת 2013. זאת לאחר אישור הסדר פשרה שנועד ליישב בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד טבע בנוגע לאופן הדיווח על תגמול בכיריה. ההסדר אושר אתמול על ידי השופטת דניה קרת-מאיר, אשר ציינה בהחלטה כי "הגילוי לגביו התחייבה טבע במסגרת הסדר הפשרה יוצר, באופן חד משמעי, הטבה לבעלי המניות של טבע".

מניות הדשנים ממשיכות לרכז עניין. נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אמר אתמול כי המשקיעים הפוטנציאליים בחברת האשלג הרוסית אורלקלי מעוניינים לחדש את קרטל האשלג ממנו פרשה החברה ביולי. נציין את פוטאש (31.32 0.92%-).

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully