וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקסם הגדול ביותר: כמה שווה דיוויד קופרפילד?

מורגן ברנאן, פורבס

1.10.2013 / 8:15

העלמת פסל החרות? על פי דירוג פורבס הקסם הגדול ביותר של הקוסם המפורסם נמצא בחשבון הבנק שלו. אמן האשליות שווה כ-800 מיליון דולר אותם הרוויח בעבודה קשה

דיוויד קופרפילד אולי ידוע במיוחד בזכות קסמיו המדהימים, בינהם העלמת פסל החירות ומעבר דרך החומה הסינית. אך הישג מרשים לא פחות הוא היכולת להעלים את הונו העצום מכותרות העיתונים במהלך קריירה בת 3 עשורים באור הזרקורים.

לאתר פורבס ישראל

הונו של הקוסם המפורסם שווה, על פי הערכת פורבס, לא פחות מ-800 מיליון דולר. זאת בזכות מופע אשר רץ כבר 13 שנים ברציפות על במות לאס וגאס, סיבובי הופעות עולמיים, 20 תוכניות ספיישל טלוויזיוניות ותיק השקעות נדל"ן על סך מיליונים רבים של דולרים. סיכום של כל אלו מציב את הקוסם המפורסם על סף רשימת 400 האנשים העשירים בארה"ב, ובהחלט ייתכן כי בעתיד הקרוב הוא יצליח להשתחל גם לשם.

דיוויד קופרפילד. Jeff Bottari, AP
3 הופעות ביום, 7 ימים בשבוע. דיוויד קופרפילד/AP, Jeff Bottari

במהלך הקריירה הענפה שלו שבר קופרפילד לא פחות מ-11 שיאי גינס, לרבות שיא מכירת הכרטיסים למופע בודד - ועקף את מדונה, מייקל ג'קסון ואלביס פרסלי. המופע שלו בלאס ווגאס וסיבוב ההופעות העולמי שלו גרפו כ-4 מיליארד דולר לאורך השנים, והספירה נמשכת. תוכניות הספיישל הטלוויזיוניות שצילם גרפו 21 פרסי אמי והושיבו 3 מיליארד צופים ברחבי העולם מול המסך. המופע "חלומות וסיוטים" אשר העלה בברודווי בשנת 1996 עדיין מחזיק בשיא כל הזמנים למכירת כרטיסים למופע בשבוע בודד.


נתח נכבד מהונו של הקוסם הגיע מהמופע שהוא מעלה במתחם MGM גראנד הוטל בלאס ווגאס. המופע רץ ללא הפסקה כבר 13 שנים ברציפות, כשקופרפילד מקפיד להופיע בעצמו 3 פעמים ביום, 7 ימים בשבוע, 42 שבועות בשנה. מכירת הכרטיסים מכניסה לו כ-50 מיליון דולר בשנה, לא כולל המזכרות והמוצרים הנלווים הנמכרים במתחם המופע. בהמשך השנה הוא אמור לחשוף מופע חדש, אשר יכלול קסם גרנדיוזי במיוחד אותו תיאר קופרפילד כ"עצום". "דיוויד הוא ללא ספק העובד החרוץ ביותר בתעשיית הבידור" אומר סקוט סיבלה, נשיא מתחם MGM גראנד הוטל. "אנשים יהרגו בשביל מופע כמו שלו בנכס שלהם".

קופרפילד לא ממש מחביא את הונו העצום מתחת לבלטות. בבעלותו נמצא האוסף הגדול בעולם של מזכרות וחפצים שונים מעולם הקוסמות. "המוזיאון והספרייה הבין-לאומיים לאומנות הקסם" מכיל למעלה מ-150,000 ספרים, מזכרות וחפצים "קסומים", לרבות מזכרות ופריטים של הארי הודיני, ג'ורג' מלייס ועוד רבים מחלוצי התחום. האוסף פתוח אך ורק בפני קולגות מתחום הקוסמות, היסטוריוניים וחוקרים אקדמאיים, חבריו ומשפחתו של קופרפילד ולעיתים גם בפני התקשורת.

קופרפילד חי עם אשתו בת ה-28 (דוגמנית צרפתייה לשעבר אשר הפכה למעצבת נעליים) ובתם סקיי בת השלוש. השלושה מתגוררים בפנטהאוז אשר מספק מלון MGM, במקביל לאחוזה אשר הוא שוכר מחוץ לעיר. בנוסף, הוא בעליהם של לא פחות מ-11 איים פרטיים בבהאמה.

ארכיפלג האיים שלו נקרא "איי מפרץ קופרפילד", כשאת האי הראשון (הנקרא "מושה קיי") רכש בתחילת שנות ה-2000 עבור 55 מיליון דולר. קופרפילד טוען כי החליט לרכוש דווקא את האי הזה לאחר ששרטט על גלובוס קו אשר חיבר בין איי הפסחא (לחופי צ'ילה) לבין אתר סטון-הג' באנגליה, וקו נוסף בין "פירמידת השמש" במקסיקו לבין הפירמידה בגיזה שבמצרים. בהצטלבות שני הקווים האלו תמצאו, למרבה ההפתעה, את האי מושה-קיי.

ואם כל זאת לא הספיק, הקוסם המהולל מחזיק גם ב-4 פנטהאוזים מפוארים בניו-יורק, המפורסם שהם שוכן ממש על גבולו הדרומי של הסנטראל פארק. הפנטהאוז הענק נפרש על פני 4 קומות, 10,000 מטר מרובע בנויים ועוד 6,000 במרפסות, טראסות ומתחם גינת הגג. את הפנטהאוז, הכולל 18 חדרי שינה ובריכה מוקפת קיר זכוכית, רכש קופרפילד עבור 7.4 מיליון דולר בשנת 1997. כיום הפנטהאוז שווה על פי הערכות כ-60 מיליון דולר. עוד טריק נחמד לאוסף.

אז כיצד הצליח קופרפילד לשמור על הונו העצום הרחק מאור הזרקורים לאורך השנים? כנראה שגם שאלה זו, כמו רבים מהטריקים שהוא מציג, תישאר בגדר תעלומה. האם בעתיד הקרוב נראה אותו חוצה רף נוסף, הפעם בדמות "רף מיליארד הדולר"? בהחלט ייתכן שכן, במיוחד כשהוא מעיד על עצמו: "אני עובד מאוד קשה כדי להמשיך ולהתקדם". סוד הקסם.

לקריאה נוספת:

מי היזמיות המשפיעות בעולם?
דירוג: 10 הדוגמניות המרוויחות ביותר בעולם
דירוג: מי הדמות הבדיונית העשירה ביותר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully