וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת"א לא מתרגשים מהשיתוק: אחד-העם סגרה בעליות

קובי ישעיהו

1.10.2013 / 18:17

מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-1.43 מיליארד שקל. עליות שערים באירופה ובוול סטריט, שעה שהשווקים מתעלמים מ"שיתוק" הממשל האמריקני

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ג') בעליות שערים. זאת, על רקע מסחר חיובי גם בוול סטריט, שעה שהשווקים לא מתרגשים מהשבתת פעילות הממשל בארה"ב החל מהיום. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.7% לרמה של 1,150.4 נקודות, ומדד המעו"ף עלה 0.78% לרמה של 1,274.7 נקודות. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-1.43 מיליארד שקל.

הממשל האמריקאי נכנס הבוקר רשמית לשיתוק (shutdown) לאחר שהלילה לא הושגה פשרה בין הרפובליקנים לדמוקרטים. המשמעות היא שמהבוקר נסגרו שירותים רבים הקשורים לממשלה הפדרלית בארה"ב. 800 אלף עובדי ממשל יצאו מהבוקר לחופשה ללא תשלום, כאשר רק שירותים חיוניים עדיין פועלים, כמו למשל בתי המשפט והנמלים. חיילים ואנשי קבע בצבא ארה"ב עדיין עובדים, אולם אזרחים עובדי צבא נשלחו הביתה.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות שערים, שעה שהמשקיעים ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי הקרבות בין הרפובליקנים לדמוקרטים בראשות הנשיא אובמה, בסוגיות התקציב ותקרת החוב. בסיכום של הרבעון השלישי שנחתם אתמול, הנאסד"ק עלה בשיעור של 10.6%, הדאו ג'ונס עלה 1.4% וה-S&P 500 עלה 4.7%.

בתל-אביב הסתיים אתמול המסחר בירידות של כ-0.5%. מחזור המסחר נותר גבוה יחסית והסתכם בכ-1.72 מיליארד שקל. את חודש ספטמבר סגר מדד ת"א 25 בעלייה של כ-7.3% ומדד ת"א 74 התקדם בכ-3.2%.

בניגוד למרבית הנתונים הכלכליים בישראל המלמדים על פעילות ממותנת יחסית, שוק העבודה ממשיך לשקף חוזק משמעותי. הלמ"ס דיווחה אתמול כי שיעור האבטלה מנוכה העונתיות ירד מ-6.3% ביולי ל-6.1% באוגוסט, השיעור הנמוך ביותר שנמדד בישראל בשני העשורים האחרונים (לפי השיטה החדשה של הלמ"ס). במקביל, גם שיעור ההשתתפות בכוח העבודה המשיך לעלות, ועמד על 64% באוגוסט. חוזק ניכר גם בשיעור המשרות הפנויות שירד בחודשיים האחרונים, ובאוגוסט עמד על 2.7% (לעומת 2.9% ביוני), תוך שמירה על יציבות מתחילת השנה.

מניית מגדל (591.9, +0.32%) עלתה קלות במהלך המסחר לאחר שרשמה אתמול ירידה חדה במחזור ענק, על רקע מכירת מניותיה על ידי בנק לאומי. דירקטוריון החברה אישר אתמול חלוקת דיבידנד בסך 200 מיליון שקל. על פי החברה, מצב הנזילות של החברה ורווחיה מאפשרים את חלוקת הדיבידנד ואין בחלוקה כדי לפגוע בו.

בנק ההשקעות האמריקאי ROTH capital החל בסיקור מניית חברת הביומד כן פייט ומעניק למניה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 15 דולר. זאת לעומת מחיר סגירה של 5.03 דולר בוול סטריט אתמול (סימול: CANFY). המניה הגיבה בזינוק של 27.1%.

פלוריסטם (1,222.00, +3.91%) עלתה 3.9% לאחר שהחברה הודיעה היום על תוצאות טובות בניסויים פרה-קליניים באינדיקציה חדשה - טיפול במחלת "השתל נגד המאחסן" באמצעות תאי גזע מהשלייה. במסגרת הניסוי, בעלי חיים שפיתחו את מחלת "השתל נגד המאחסן" לאחר שעברו השתלת מח עצם מתורם חצי - זר וקיבלו תאי PLX באמצעות הזרקה לתוך הוריד או לתוך השריר, הראו שיפור מובחן סטטיסטית במדדים הבוחנים את התפתחות המחלה. המחקר נערך בעכברים במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים, במחלקה להשתלות מח עצם. בעקבות העניין שגילו במחקר מספר מרכזים רפואיים מובילים, החברה בוחנת כעת אפשרות לשיתופי פעולה לצורך המשך בחינת האינדיקציה.

אלווריון (356, +41.95%) זינקה 42% לאחר שחזרה לת"א עם פער ארביטראז' חיובי של כ-14%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully