וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכובים בהמראות בנתב"ג; עובדי ממ"ן מפגינים

שי ניב

2.10.2013 / 9:01

ועד העובדים של רשות שדות התעופה מעכב את ההמראות בשדה התעופה בן גוריון כאות הזדהות עם מאבקם של 500 עובדי מסוף המטענים בנתב"ג המועסקים באמצעות חברת ממ"ן

ועד העובדים של רשות שדות התעופה בראשות פנחס עידן מעכב בשעה האחרונה את ההמראות בשדה התעופה בן גוריון כאות הזדהות עם מאבקם של 500 עובדי מסוף המטענים בנתב"ג המועסקים באמצעות חברת ממ"ן. כך נודע ל"גלובס".

עובדי ממ"ן נמצאים בסכנת פיטורים או הרעת תנאים לאחר שהנהלת רש"ת פרסמה מכרז חדש להפעלת מסוף המטענים מבלי להבטיח את זכויות העובדים במסגרת המכרז. המשמעות היא שחברה חדשה שתיבחר במכרז עשויה לקלוט עובדים חדשים במקומם או לדרוש מהעובדים הקיימים להסכים להרעת תנאים.

בשעה זו מפגינים מאות עובדי ממ"ן מול הנהלת רשות שדות התעופה שמתכנסת לדיון בעניין בחירת זוכה במכרז.

יו"ר ועד עובדי ממ"ן, רפי סוזין, אמר במהלך ההפגנה: "כל חברה שתזכה במכרז צריכה לדעת שהיא תיתקל בהתנגדות של העובדים ואדמה חרוכה אם תפגע בשערה אחת משערות ראשו של עובד אחד".

במכרז החדש מתמודדות חמש חברות שממ"ן היא אחת מהן. הזוכה במכרז יכול להעסיק עובדים חדשים בשכר מינימום, או לדרוש מהעובדים הקיימים לספוג הפחתת שכר, שממילא נחשב לנמוך.

לאחר התערבות של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בבעיית העובדים, הופיע שר התחבורה ישראל כ"ץ באחד מדיוני הוועדה שהתקיימו בסוף יולי השנה והבהיר: "אחריותי לוודא שכולנו, כולל רשות שדות התעופה, עושים את המקסימום כדי לא לפגוע בעובדים. אני תומך בכך ששכרם ייקבע מראש, ויהיה חלק מתנאי המכרז. אני מעוניין הן בתחרות והן בהתחשבות בעובדים". כ"ץ פנה במהלך הדיון למנכ"ל רש"ת, והבהיר לו כי עתידם של העובדים צריך לבוא לידי ביטוי במכרז, וכי יש למצוא את הדרך המשפטית לעשות זאת. כ"ץ ציין: "אני אומר את זה ככלל מנחה".

אלא שההופעה של כ"ץ, לא עשתה הרבה רושם על אנשי רשות שדות התעופה. תנאי המכרז לא שונו, ועתידם של העובדים לא הובטח. בתשובה לעתירה של ועד העובדים לבית המשפט המחוזי-מרכז, הבהירה הנהלת רש"ת כי דבריו של השר כ"ץ הם בבחינת "האני מאמין שלו", והם אינם מחייבים אותם.

בעקבות זאת, מיהרו העובדים לבדוק את הדברים במשרד התחבורה, ושם נמסרה גרסה דומה, באמצעות פרקליטות מחוז ת"א: "האמירות של כבוד שר התחבורה במסגרת ישיבת ועדת העבודה והרווחה מייצגות את השקפת עולמו והאני מאמין שלו, והן אינן בבחינת הנחיה לרשות שדות התעופה". עוד הוסבר, כי "משרד התחבורה נעדר סמכות להתערב בפן המסחרי של מכרזים המנוהלים על-ידי רשות שדות התעופה".

לפי ועד העובדים של ממ"ן, השכר הממוצע של עובדי ממ"ן נמוך מהשכר הממוצע במשק, ועומד על כ-7,900 שקל ברוטו בחודש. הגיל הממוצע הוא 45, ו-40% מהעובדים חצו כבר את גיל 50.

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully