וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניל בוש שוקל לרכוש את אי. די. בי.

אפרת פרץ

2.10.2013 / 9:26

בקבוצה נמנים משקיעים מארה"ב, סין, הונג קונג וסינגפור, בראשות בוש. אמש נפגשו נציגי הקבוצה עם גורמים רלוונטים לרכישת השליטה באי.די.בי. ככל הנראה מדובר בנציגות מחזיקי אג"ח אי.די.בי והנאמנים ולא בנוחי דנקנר

איש העסקים ניל בוש (58), אחיו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' וו. בוש, מוביל קבוצת משקיעים המתעניינת ברכישת השליטה בקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר.

בקבוצה נמנים משקיעים מארה"ב, סין, הונג קונג וסינגפור, בראשות בוש. אמש נפגש בוש עצמו עם עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני בחברה מטעם ביהמ"ש, ועם אייל גבאי, המומחה הכלכלי בקבוצה לפגישה בנושא, זאת בנוסף לפגישה שערך עם הנאמנים ונציגות האג"ח שלאי.די.בי אחזקות. מנגד לא נערכה פגישה עםבעל השליטה נוחי דנקנר.

גורמים המקורבים לקבוצה הדגישו בפני "גלובס" כי הם ערים להצעה בה נקשרו מחזיקי האג"ח עם המשקיע הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, לפיה ישקיע האחרון 770 מיליון שקל באי.די.בי, כאשר ניתנת לו זכות סירוב ראשונה להצעת השקעה בקבוצה הגבוהה לפחות ב-8% מהצעתו. יחד עם זאת, ציינו כי מדובר בצעדים ראשוניים בלבד, וכי לפי הוראת השופט איתן אורנשטיין, ניתן להגיש לביהמ"ש באופן חופשי הצעות לרכישת השליטה בקבוצה, ומבחינה זו אין הצעת אלשטיין כובלת אותם בכל צורה שהיא.

ל"גלובס" נודע כי הקבוצה של בוש פנתה למשרד עורכי הדן הרצוג פוקס נאמן בבקשה כי ייצג אותם בארץ במסגרת עסקת הרכישה הנ"ל.

אמש פרסמה סגנית נשיאת ביהמ"ש המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, החלטה לפיה היא דוחה את קיום הצבעות מחזיקי האג"ח לגבי דחיית תשלום של 25 מיליון דולר מצד אלשטיין (נוסף ל-75 מיליון דולר שכבר העביר), הצבעה שמטרתה הייתה לתת תוקף נוסף להתחייבות בין הצדדים.

בקבוצת בוש טוענים כי אין בכוונתם לפרק את אי.די.בי וכי שאיפתם היא כי "עסקי הקבוצה יצליחו לא רק בארץ אלא גם במדינות נוספות". בוש עצמו מסר כי ההשקעה בישראל תהיה הקשר הראשון של הקבוצה בישראל ושיש לו הערכה רבה לישראל – הן מבחינה ערכית והן מבחינה עסקית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully