וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק עשוי להתמודד במכרז תעש

2.10.2013 / 10:45

ההתמודדות נשקלת יחד עם המיליארדר איירה רנרט. תהליך ההפרטה אמור לצאת לדרך בתקופה הקרובה וההערכה היא כי המחיר שתדרוש המדינה על תעש הינו עד 2 מיליארד שקל

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק והמיליארדר היהודי-אמריקאי איירה רנרט (Ira Rennert) שוקלים להתמודד במכרז לרכישת תעש. תהליך ההפרטה אמור לצאת לדרך בתקופה הקרובה. בסביבתו של ברק סירבו להתייחס לדברים.

ברק כיהן בעבר כרמטכ"ל, שר הביטחון וראש ממשלת ישראל. לרנרט קשרים טובים לא רק עם ברק אלא גם עם רה"מ הנוכחי נתניהו וכן עם שרים כמו לימור לבנת ועוזי לנדאו. בעבר קיים יחסים קרובים גם עם רה"מ לשעבר אריאל שרון.

הונו של רנרט מוערך ב-5.5 מיליארד דולר, עפ"י דירוג "פורבס". הוא מדורג במקום ה-77 ברשימת 400 עשירי תבל של "פורבס" (ירד ממקום 52 בשנת 2012) ובמקום ה-182 בדירוג המיליארדרים.

רנרט עשה את עיקר הונו מעסקות באג"ח "זבל" ובין היתר רכש ומכר את החברה האמריקאית שמייצרת את רכבי "האמר" הנמכרים לצבא ארה"ב. רנרט בן ה-79 מתגורר בלונג איילנד שבמדינת ניו יורק, באחוזה הגדולה בארה"ב ששוויה מוערך בכ-202 מיליון דולר (לפי אתר הנדל"ן Zillow).

תעש. גלובס
תעש/גלובס

דירקטוריון החברה הביטחונית שבבעלות המדינה כבר אישר את המתווה בחודש שעבר, ובמרכזו מחיקת החובות של החברה למדינה שהיקפם יותר מ-2 מיליארד שקל; פריסת רשתות ביטחון להבטחת זכויות העובדים בהיקף כספי דומה; פיטורים של כ-950 עובדים; העתקת פעילות החברה לנגב ב-2020 ופינוי של קרקעות יקרות ליד רמת-השרון.

מכירות תעש ב-2012 הסתכמו ב-1.8 מיליארד שקל ועל פי הצפי בסוף שנה זו הן עתידות להסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל. מכאן, גורמים בשוק גוזרים את המחיר שבו ניתן יהיה למכור אותה - אם המדינה תחליט ללכת הפעם עד הסוף: כ-2 מיליארד שקל. גורמים מחמירים יותר העריכו את החברה בכ-1-1.5 מיליארד שקל ואילו הנדיבים נקבו בסכומים שבין 2.5-3 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully