וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר ללפיד: כמה יעלו 150 אלף דירות להשכרה?

עדי בן ישראל

2.10.2013 / 11:57

שפירא דורש הבהרות מלפיד במסגרת בדיקת שוק הנדל"ן. דורש לדעת האם נבחנו חלופות לתוכנית הנדל"ן הגדולה של לפיד ומה תעשה החברה הממשלתית החדשה בראשות אורי שני?

מבקר המדינה יוסף שפירא דורש משר האוצר יאיר לפיד הבהרות באשר לתוכנית הנדל"ן הגדולה שלו לבניית 150 אלף דירות להשכרה, ובאשר להקמת חברה ממשלתית מיוחדת לשם כך, בראשה יעמוד מקורבו של לפיד, אורי שני.

דרישת המבקר מגיעה על רקע הבדיקה המקיפה שמבצע משרד המבקר על שוק הנדל"ן נוכח הזינוק במחירי הדירות בשנים האחרונות.

במשרד המבקר דורשים לברר האם נערכה עבודת מטה מוקדמת שהוכיחה את ההיתכנות והכדאיות הכלכלית של פרויקטים מסוג השכרה לטווח ארוך, ואם כן - מהם התנאים שבמסגרתם יש להפעילם. כמו כן דורשים לבדוק האם נבדקו חלופות לתוכנית לפיד ואם כן - מדוע בסופו של דבר הוחלט לבחור בתוכנית לבניית 150 אלף דירות להשכרה.

עוד דורש המבקר לדעת מהו אומדן ההשקעה הממשלתית בפרויקטים הללו ומה ההשפעה האפשרית על הירידה בהכנסות המדינה ממסים.

באשר להקמת החברה הממשלתית בראשה יעמוד שני, המבקר מבקש לדעת האם הוגדרו המטרות, היעדים והסמכויות של החברה; האם נבחנו חלופות באשר להקמת החברה ומסירה לידיה את ביצוע הפרויקטים; האם הוסדרה חלוקת האחריות והסמכות בין החברה לבין הגופים הקיימים כיום והעוסקים בתחום הדיור (כגון רשות מקרקעי ישראל, משרד השיכון והבינוי ומינהל התכנון שבמשרד הפנים); ובאילו פרויקטים תעסוק החברה (פרויקטים על קרקעות מתוכננות או כאלו שטרם תוכננו ועל החברה יהיה לאתרן ולתכננן).

המבקר דורש מלפיד להשיב לפנייתו עד יום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully