וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; מניית אפל ירדה 1.3%

3.10.2013 / 23:12

מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות עלו לרמה של 308 אלף, מתחת לצפי האנליסטים בשוק. האוצר האמריקאי: אי העלאת תקרת החוב תוביל למשבר עצום

יום המסחר בוול סטריט הערב(חמישי) נחתם בירידות שערים. באירופה הסתיים המסחר במגמה מעורבת, על רקע המשך השיתוק בפעילות הממשל האמריקאי. המשקיעים המשיכו לעקוב גם היום אחרי ההתפתחויות בוושינגטון. בינתיים, בכל אופן, מאות אלפי עובדים בארה"ב לא רואים את האור בקצה המנהרה.

אם הקונגרס יכשל בהעלאת תקרת החוב וארה"ב תיאלץ להיכנס למצב של חדלות פירעון ולא תוכל לפרוע את חובותיה, מצב זה יוביל ל"אפקט קטסטרופי", לא רק בשווקים הפיננסים אלא גם בכלכלה הריאלית כולה. כך הזהירו היום בכירים במשרד האוצר האמריקאי שטענו בנוסף כי עלול להיווצר מיתון ומשבר גדול מזה של 2008.

בתחום המאקרו באירופה , היום פורסם כי מדד מנהלי הרכש לחודש ספטמבר (של Markit) עלה לרמה של 52.2 נקודות לעומת 51.5 נקודות באוגוסט. מדובר על הרמה הגבוהה למדד זה ב-27 החודשים האחרונים.

מדד מנהלי הרכש במגזר הלא-יצרני הסיני עלה בחודש ספטמבר ל-55.4 נקודות, מ-53.9 נקודות באוגוסט. מדובר בשיא של 6 חודשים המעיד על המשך התאוששות של הכלכלה הסינית. "העלייה במדד מעודדדת. היא מעידה כי סקטור השירותים בסין מתמודד היטב נכון לעכשיו עם כל צעדי הממשלה", אמר אנדרו סאליבן, מנהל הברוקראז' ב- Kim Eng בהונג קונג.

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס אתמול (רביעי) בראיון טלוויזיוני להשבתת הממשל הפדרלי, זה היום השלישי ברציפות, וציין כי וול סטריט צריכה להיות מודאגת מהעובדה כי הרפובליקנים מוכנים להוביל את ארה"ב לחדלות פירעון. בהתייחסו למשבר הנוכחי, אמר אובמה כי הוא "רותח", והזהיר כי הקונגרס צריך להסכים על העלאת תקרת החוב, אחרת ב-17 באוקטובר הממשל אמריקאי יישאר ללא יכולת לשלם את חובותיו.

בתחום המאקרו בארה"ב, התפרסמו היום נתוני תביעות האבטלה השבועיות שעלו ב-1,000 לרמה של 308 אלף, מתחת לצפי בשוק שעמד על 315 אלף. ב-17:00 התפרסם מדד מנהלי הרכש לתחום השירותים, (סקר ISM) שרשם קריאה של 54.2 נקודות בספטמבר, נמוך מצפי האנליסטים בשוק שעמד על 57.2 נקודות לעומת 58.6 נקודות בחודש אוגוסט.
אתמול פורסם סקר ה-ADP למשרות החדשות במגזר הפרטי בחודש ספטמבר. לפי הנתונים 166 אלף משרות חדשות נוצרו בסקטור הפרטי בארה"ב בחודש החולף, בעלייה קלה בהשוואה ל-159 אלף משרות בחודש אוגוסט, אך מתחת לצפי האנליסטים בשוק שציפו ליצירה של 180 אלף משרות. יצוין כי נתוני אוגוסט עודכנו מטה מ-176 אלף משרות בקריאה הקודמת ל-159 אלף.

גייטס בדרך החוצה?

מיקרוסופט עמדה במוקד, על רקע ניסיונות של 3 מתוך 20 בעלי המניות הגדולים בחברה להדיח את המייסד ביל גייטס מתפקיד היו"ר. המנכ"ל סטיב באלמר צפוי לפרוש מהחברה עוד כמה חודשים וזו הפעם הראשונה מאז שנוסדה החברה לפני 38 שנה שמשקיעים מרכזיים מכוונים נגד גייטס, שמחזיק כיום רק כ-4.5% ממניות חברת התוכנה.

מניית אפל ריכזה תשומת לב, לאחר שהמשקיע המיליארדר קארל אייקן, צייץ בטוויטר כי הוא דיבר עם טים קוק על אפשרות שענקית הטכנולוגיה תגדיל את התוכנית לרכישה עצמית שלה ל-150 מיליארד דולר. כלומר, שליש מהון המניות העומד של החברה.

חברת סיוה, המספקת טכנולוגיות מתקדמות לתכנון שבבים, הודיעה היום כי היא צפויה לסיים את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של כ-10 מיליון דולר. זאת, בהשוואה לתחזית קודמת להכנסות של 11.5-12.5 מיליון דולר. "ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים ברבעון השלישי צפויות להיות נמוכות יותר מהתחזית הקודמת בעיקר בשל הסכם רישוי משמעותי שהיה אמור להיסגר אך לא יצא לפועל במהלך הרבעון", אמר מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully