וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 טיפים להצלחה בקריירה

איליה פוזין, פורבס

6.10.2013 / 8:14

כולנו רוצים להצליח, אך לא תמיד יודעים מהיכן להתחיל. מסתבר שאפשר ללמוד לא מעט מאלה שכבר נמצאים בפסגה. קבלו כמה עצות מועילות להתנהלות נכונה בדרך אל ההצלחה

"הצלחה לא בהכרח נמדדת לפי העמדה אליה הצליח להגיע אדם, אלא לפי המכשולים אותם הצליח לעבור".

לאתר פורבס ישראל

בעסקים, כמו בחיים בכלל, אנחנו מהלכים פעמים רבות על הקו הדק שבין הצלחה לכישלון. ציטוטו של הסופר והמחנך האמריקאי בוקר טי. וושינגטון מדגיש את הימצאותם ההכרחית של אתגרים בדרך להצלחה. למעשה הצלחה וכישלון הם שני הפכים שהולכים יד ביד- כדי להצליח יהיה עליכם להיכשל או ללמוד מאלה שנכשלו.

מצליחנים לא פשוט נולדים כך, יש הרבה יותר פרמטרים שנכנסים אל משוואת ההצלחה. ואם מתבוננים באנשים מצליחים, אפשר לזהות כי הם חולקים הרבה מאוד במשותף.

אתם במירוץ להצלחה? הנה כמה תכונות שכדאי לכם לאמץ:

אל תפחדו ליפול. כישלון יגיע בסופו של דבר, גם אם אתם עובדים טוב. אנשים מצליחים מקבלים את הכישלון כעובדה, וכחלק מהדרך, ומבינים את חשיבותו בהגעה להצלחה. בעוד שהאינסטינקט המיידי לאחר כישלון הוא לברוח ולהתחבא, הדבר הנכון לעשות הוא להמשיך בדרך וללמוד את הלקחים.

הציבו מטרות. אלה שמצליחים מציבים לעצמם בטרות יומיות הניתנות להשגה. מצאו הצלחה על ידי עיצוב מטרות חכמות, ניתנות למדידה, ברות השגה, ומגובשות בנקודת הזמן הנכונה. הפטרו מהמטרות ארוכות הטווח והיצמדו למטרות יומיות נכונות.

אל תסמכו תמיד על המזל. הכי קל להגדיר אדם מצליח, ככזה שנמצא במקום הנכון בזמן הנכון. זה אכן אלמנט חשוב, אך אי אפשר להתעלם גם מקלישאה נוספת התורמת להצלחה: דם, יזע ודמעות. אל תשבו ותחכו לטיימינג או לרעיון הנכון שיגיעו. חלק מהאנשים המצליחים ביותר הגיעו ליעדם כי הם השקיעו בהתקדמות כל הזמן, גם אם התזמון לא היה מושלם.

עקבו אחר ההתקדמות שלכם. לעיתים ההצלחה מגיעה כאשר לכל אורך הדרך לא מורידים את העיניים מן המטרה, אך תוך כדי שמים לב להתנהגויות, אסטרטגיות, וטקטיקות. אינכם יכולים לבצע התאמות, אם אינכם שמים לב כיצד אתם פועלים. שימו לב כי אתם לא שוכחים להתבונן בעצמכם ולחפש פידבק לכל אורך הדרך.

אל תהססו לפעול. אנשים מצליחים לא תמיד יודעים את התשובה הנכונה, אבל הם ממשיכים לנוע בכל מקרה. פעולה, תוביל אתכם אל התשובה. אל תתנו למכשול לעצור אתכם מלהגיע אל הפתרון הנכון.

חברו את הנקודות. אנשים מצליחים ניחנו ביכולת לראות את התמונה המלאה. התבוננו בדברים מפרספקטיבה של עבר, הווה ועתיד, על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

חזקו את הביטחון העצמי. עליכם להאמין ביכולותיכם. העריכו את יכולותיכם והבינו מה אתם יכולים להשיג באמצעותן. השתמשו בהבנה זו כדלק עבור אש המנועים שלכם.

היו מחויבים. הצלחה אינה מגיעה בקלות. האנשים המצליחים ביותר, הם לעיתים האנשים המחויבים ביותר. עשו את כברת הדרך הקטנה הנוספת בכל יום, ללא יוצא מן הכלל.

היו דרוכים. ערנות היא מפתח להצלחה. אם אינכם מחוברים לסביבתכם, קרוב לוודאי שתפספסו הזדמנויות. הקשיבו למה נאמר עליכם או על החברה שלכם, ושימרו על אוזניים ועיניים פקוחות למה שקורה בתחום שלכם.

הקפידו לשמר את הנחישות. אנשים מצליחים לעולם לא מוותרים. הם נכשלים, אך הדחף שלהם להמשיך לעולם לא גווע, גם לאחר כישלונות. פתחו מוטיבציה לעבור את המכשולים שלאורך הדרך.

תקשרו כמקצוענים. למצליחנים יש יכולת לשכנע אחרים. הם לא בהכרח משתמשים במניפולציות או בלחץ, אלא מסוגלים להסביר את יתרונותיהם באופן לוגי ובהיר. תקשורת עם ביטחון, תקל עליכם להשיג את מטרותיכם.

היו צנועים. הצלחה לא חייבת לבוא יחד עם אגו. למעשה לאנשים מצליחים רבים אין אגו כלל. הם מבינים כי כאשר נכנסים לתמונה פקטורים לא רלוונטיים, הדבר עשוי לפגוע ביכולתם להצליח. שמרו על עצמכם מפוקסים בכל תחומי החיים.

הפכו את המנהגים הללו לטבע שני, וההצלחה לא תאחר לבוא.


לאתר יד2 דרושים

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully