וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת גילה אדרעי נגד הנהלת הרכבת

שי ניב

7.10.2013 / 14:03

ביה"ד מתח ביקורת על ההנהלה שהפעילה חוקרים פרטיים למעקב אחר ההתאגדות בכוח לעובדים: "שיטות של שירות ביטחון חשאי לדיכוי התארגנות"

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה דחה היום (ב') תביעת פיצויים בסך 2 מיליון שקל שהוגשה נגד הנהלת רכבת ישראל על-ידי יו"ר ועד העובדים לשעבר, גילה אדרעי; יו"ר הוועד הצפוני, שי טל; וארגון כוח לעובדים.

השופט אלכס קוגן מצא אמנם פגמים בהתנהלות הנהלת הרכבת, בין היתר לאור ניתוק מכשיר הטלפון של אדרעי ללא הודעה מוקדמת או מניעת כניסתה לאתרים שונים של החברה ללא התרעה בעניין; אולם לא מצא לנכון לקבוע כי מדובר בהתנכלות המחייבת תשלום פיצויים, כפי שטענו התובעים.

השופט קוגן ביקר את העובדה שהתובעים המשיכו לטעון כי הם מייצגים את עובדי הרכבת, אף שבית הדין הארצי לעבודה קבע כי ההסתדרות הכללית תמשיך לייצג את העובדים לפחות למשך שנה, משום שעמדה לחתום על הסכם קיבוצי שכבר גובש.

עוד ביקר השופט את ההתנהלות המשפטית של התובעים, שהוסיפו עילות שונות לתביעה תוך כדי ההליך, וזאת ללא גיבוי בתצהירים. השופט אף ציין כי התקשה להתרשם מהמהימנות של התובעים, לאור הסתירות שהופיעו בגרסאותיהם.

אולם, הביקורת החריפה ביותר של השופט קוגן מופנית לעבר הנהלת הרכבת, בראשות המנכ"ל בועז צפריר, ששכרה חוקרים פרטיים כדי שיעקבו אחרי אדרעי וטל.

"לא ניתן לתת הכשר להתנהלות כזו של מעסיק המצמיד חוקר פרטי לעובד, לא משום שהוא חושד כי העובד חלילה גנב או ביצע פשע חמור במקום העבודה, אלא רק משום שהמעביד ביקש להתחקות אחר הפעילות הארגונית שמבצע אותו עובד", כתב השופט.

לדבריו, "יש כאן מידה לא מבוטלת של היתממות מצד הנהלת הרכבת, המנסה להציג את הפעלת החוקרים הפרטיים כביכול רק לצורך מעקב אחר התגודדויות לא תקינות של העובדים בשעות העבודה", הוסיף השופט, זאת משום שמתקני הרכבת מלאים במצלמות אבטחה שהיו יכולות לתעד הכול אם זו הייתה הסיבה להפעלת החוקרים.

"איתור ודיכוי התארגנות עובדים באמצעות משרדי חקירות לצורך התחקות אחר העובדים, בשיטות של שירות ביטחון חשאי המופעלות על-ידי המעסיק, אינן דרכים לגיטימיות", קבע השופט.

את הנהלת הרכבת ייצגו עורכי הדין גדעון רובין, אלון עזרא וליאור בונר ממשרד רובין שמואלביץ' ושות'. את אדרעי, שי טל וכוח לעובדים יוצגו בידי עו"ד סיגל פעיל ממשרד אשר חלד ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully