וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה: אפריקה זינקה 6.5%

קובי ישעיהו

7.10.2013 / 18:33

נמשך הנתק בין אובמה למנהיגי המפלגה הרפובליקנית - ירידות שערים בוול סטריט. גבעות פרסמה דוח משאבים מעודכן לקידוח מגד 5. בבילון מתקדמת במיזוג עם איירון-סור

המסחר בבורסה נחתם היום (ב') בעליות שערים, לאחר שאתמול עלו המדדים המובילים בכ-1%. חרף ירידות באסיה, באירופה ובוול סטריט מדד המעו"ף הצליח לסיים את היום בעליות של כ-0.4% וננעל ברמה של 1,280 נקודות. השיתוק בממשל האמריקאי המשיך להשפיע על הסנטימנט השלילי בשווקים - ללא פיתרון הנראה לעין. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

נתוני הסגירה בבורסה בתל אביב, 7 בדצמבר 2013. גלובס
נתוני הסגירה בבורסה בתל אביב, 7 בדצמבר 2013/גלובס

שיתוק הממשלתי בארה"ב, שנגרם כתוצאה מכישלון הקונגרס להגיע לעמק השווה בכל הנוגע לתקציב ולתוכנית הבריאות של אובמה, גרם לרבים לשכוח את הבעיה הגדולה יותר איתה תיאלץ כלכלת ארה"ב להתמודד - הגעה לתקרת החוב ב-17 לאוקטובר. אנליסטים מגולדמן זאקס, סבורים כי אם לא ימצא פיתרון וארה"ב תיכנס לחדלות פירעון, התמ"ג יירד בשיעור של 9% והכלכלה תיפגע בצורה קשה.

אומנם הנשיא אובמה, השמיע בסוף השבוע הצהרות אופטימיות לגבי האפשרות שהמחוקקים בקונגרס ימצאו את הפשרה שתוביל להעלאת תקרת החוב, אך קיימת הסכמה רחבה בין כלכלנים, אנליסטים ומחוקקים משני צידי המתרס, כי למצב של חדלות פירעון תהיה השפעה הרסנית על הכלכלה.

ג'ון ביינר, יו"ר הרוב הרפובליקאי בבית הנבחרים, אומר כי בית הנבחרים לא יאשר את העלאת תקרת הגירעון ללא פתרון למשבר התקציב - כך דווח בסוכנות בלומברג. "לא נעביר העלאה נקייה של תקרת הגירעון", אמר אמש ביינר בראיון לרשת ABC. מדובר למעשה בהקצנת עמדת הרפובליקאים ובקשירת העלאת תקרת החוב לקיצוצים בתקציב ולרפורמת הבריאות של הנשיא ברק אובמה ("אובמה קייר").

ביינר אמר אתמול (א'), כי הוא אינו יודע מתי תסתיים השבתת הממשל וכי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הוא שצריך לקבל החלטה: להידבר עם הרפובליקאים לפני ביטול ההשבתה. המשמעות: המשבר נותר בעינו. "הנשיא אובמה יודע מה מספר הטלפון שלי; אני מחכה לצלצול", אמר ביינר, בראיון בתכנת האקטאוליה "השבוע", ב-ABC.

יותר נפט במגד 5

גידול של למעלה מפי 2 ביתרות הנפט המוכחות המפותחות (P1) במקטע 8B בקידוח מגד 5 - כך עולה מדוח משאבים חדש שפרסמה חברת NSAI המעריכה את יתרות הנפט בשדה מגד. שותפות גבעות (4.10 2.50%+) פרסמה הבוקר דוח מעודכן וזאת לאחר שרמת ההפקה בפועל בחודשים הראשונים של 2013 הייתה גבוהה מתחזית חברת NSAI כפי שניתנה בדוח הקודם.

בבילון (2,880 0.70%+) דיווחה הבוקר כי היא מתקדמת במו"מ למיזוג עם איירון סורס. הצדדים בוחנים את מבנה העסקה וכן כי כל אחד מהצדדים החל בהליכי בדיקות נאותות משפטיות וחשבונאיות. היה והצדדים יתקשרו בעסקה, שוויה של איירון סורס לצורך חישוב התמורה שתשולם במיזוג, יהא גבוה משווייה של בבילון. יחסי המיזוג והיקף המזומן בעסקה ייקבעו, בין היתר, על בסיס הערכות שווי שיסופקו על ידי מעריך שווי בלתי תלוי.

חברת אפריקה ישראל נכסים (5,231.00 2.75%+), מקבוצת אפריקה ישראל (612.00 6.49%+) שבשליטת לב לבייב, השיקה ביום חמישי האחרון קניון חדש בעיר פלוישט שברומניה, המרוחקת 55 ק"מ מהבירה בוקרשט. הקניון הוקם על קרקע שהייתה בבעלות החברה, בהשקעה של כ-70 מיליון אירו, מתוכם כ-30 מיליון אירו הם מימון בנקאי. הקניון משתרע על שטח של כ-48 אלף מ"ר, כ-33 אלף מ"ר מהם מיועדים להשכרה, בידור וחניונים. הקניון, שהוקם בתוך 16 חודשים, הושק בתפוסה של כ-98%, וכבר ביומו הראשון הגיעו כ-60 אלף מבקרים.

עובדי חברת הביוטק קמהדע (5,416.00 1.83%-) ממשיכים בשביתתם שהחלה ביום רביעי שעבר. עובדי הערב במפעל שבקיבוץ בית קמה בנגב יצאו ביום רביעי שעבר בהפגנתיות מן המפעל, עקב הודעת החברה כי היא מפסיקה זמנית את הייצור ומוציאה את עובדי משמרת הלילה לחופשה בתשלום, על רקע האיומים בשביתה. עובדי קמהדע התאגדו בתחילת השנה תחת הסתדרות מרחב הנגב, וביולי הכריזו על סכסוך עבודה לאחר שהתפוצץ המו"מ לחתימה על הסכם העסקה קיבוצי. בחברה כ-400 עובדים, מחציתם מאוגדים בוועד.

שמן נפט וגז (96 4.00%-) דיווחה הבוקר כי השותפים בקידוח "ים 3" צפויים לקבל עוד כ-6.2 מיליון דולר מהביטוח כתשלום אחרון לסילוק מלא וסופי של תביעת הביטוח בגין אובדן השליטה בבאר.

מלם מערכות מקבוצת מלם תים (6,676) השלימה את הטמעת מערכת "בינה והשמה" בשירות התעסוקה. מדובר במערכת התפעולית המרכזית של שירות התעסוקה. היקף פרויקט הפיתוח ומיקור החוץ הוא 70 מיליון שקל, להקמת המערכת ותחזוקתה לאורך 5 שנים.

אנלייט אנרגיה (69.2 3.28%+) מקבוצת יורוקום חתמה על מימון לרכישת הפרויקטים בעסקת סאנפאוור בסך כולל של כ- 92 מיליון שקל. הפניקס והפועלים יממנו כ- 72 מיליון שקל מהעסקה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully