וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לעשות כסף מהקעקועים של לברון ג'יימס?

דארן הייטנר, פורבס

8.10.2013 / 8:11

לפעמים הברקה של רגע היא כל שנחוץ כדי להרוויח הון. כך קרה למאט סיגלר, שהבין איזה אוצר מחזיקים אמני הקעקועים שקעקעו את הספורטאים המפורסמים בעולם ומיהר להשיגו

רגלו הימנית של לברון ג'יימס מציגה קעקוע עם המילה "WITNESS", כשהיא מצוירת אנכית. גבו העליון מכוסה ב-"CHOSEN 1". על זרועו הימנית של קובי בריינט מקועקע ציור המורכב מכתר, פרפרים, הכיתוב Psalm XXVII, שמה של אשתו של בריינט (ונסה) ושיערה של אשתו.

לאתר פורבס ישראל

כל 3 כתובות הקעקע האלו, אשר מעטרות את גופם של שני שחקני האן.בי.איי, שיחד זכו בחמישה פרסי MVP, רשומים כפריטים אקסקלוסיביים. ולאיש שמחזיק ברישיון הבלעדיות על כתובות אלו יש תכניות גדולות להשתמש בהן ובכתובות קעקע נוספות של שחקנים כדי לעשות הרבה מאוד כסף.

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס. AP
קעקועים של 8 שחקנים שונים ביניהם קובי בריאנט/AP

מאט סיגלר הוא מנהל לקוחות ב-CEB, חברה ציבורית המספקת שירותי ייעוץ לעסקים ברחבי העולם. סיגלר הבין את הפוטנציאל הגלום בעיצובי הקעקועים של ספורטאים ובהפיכתם למוצרים למכירה.

הוא חיפש אמני קעקועים כמו בן קורן, שעמד מאחורי יצירת האמנות המתוארת כקעקוע Chosen 1″" של לברון ג'יימס ובאפריל 2012 חתם עמו על חוזה רישיון בלעדיות, המעניק לסיגלר זכות בלעדית, עולמית, תמידית, שאינה ניתנת לביטול על היצירות.

זכויות היוצרים על קעקועי ספורטאים הופכות לאחרונה לנושא פופולרי בקרב הקהילה המשפטית וקהילת הספורט. באוגוסט חשף פורבס כי איגוד שחקני ה-NFL (ליגת הפוטבול) תייג את הבעלות על זכויות יוצרים של קעקועי ספורטאים כסוגיה דחופה.

"ממחקר ומשיחות עם עורכי דין המתמחים בזכויות יוצרים למדתי שאמני הקעקועים הם ככל הנראה המחזיקים בזכויות על עבודות האמנות הללו", הסביר סיגלר לפורבס. "חשבתי שנתקלתי במבוי סתום ביוזמה שלי, עד שהחלטתי לחתור לשותפויות עם אמני הקעקועים כדי לזכות בהיתר בלעדי לשימוש בעבודות האמנות שהם יצרו. לאחר אלפי שעות מחקר, שיחות טלפון ועריכת חוזים, הגעתי להסכמים עם יותר משישה אמני קעקועים, המייצגים עבודות של לפחות שמונה ספורטאים, כולל לברון ג'יימס וקובי בריינט".

לאחר שזכה ברישיון ל-"Chosen 1", נוסף על רישיונות אומני הקעקועים האחראים לציורים של בראיינט, כריס בוש, ריי רייס, קניון מרטין, דיאנדרה ג'ורדן, מייקל ביזלי ואריק בלדסו, מוכן סיגלר לרשום רווחים.

"במקרה אני מוצא את עצמי עם תיק השקעות נחמד בקניין רוחני, שאיתו אני מתכנן להיכנס בקרוב לתחומי הביגוד, ההלבשה וסחורות אחרות, בתקופה שבה חברות וספורטאים עומלים קשה על איסוף הקניין הרוחני הזה", אומר סיגלר. והוא צודק בהערכה שלו את הסביבה. איגוד שחקני ה-NFL לוקח את העניין ברצינות.

  • עוד באותו נושא:
  • קעקועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully