וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה; בזן נפלה 18%, ביוליין טסה 11%

הלל קורן

8.10.2013 / 17:53

הירידות בבזן מגיעות על רקע חוסר יכולתה לעמוד בקובננטים שהעמידו לה הגורמים המממנים, עובדה שאילצה אותה להעלות את שיעור הריבית. מי יהיה מנכ"ל הבורסה החדש?

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ג') בעליות שערים קלות חרף המגמה השלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט, בעקבות השיתוק המתמשך של הממשל הפדרלי בארה"ב. מניית בזן ירדה בשיעור דו ספרתי והכבידה על המעו"ף, אך המדד הצליח לסיים את יום המסחר בעליות של כ-0.1%. מניות טבע ובזק, מנגד, רשמו עליות של עד 2.4%. השיפור במחזורי המסחר נרשם גם היום, עם מחזור של 1.1 מיליארד שקל.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

משרד האוצר דיווח היום כי בחודש ספטמבר נמדד בפעילות התקציבית של הממשלה גירעון בסך של כ-900 מיליון שקל בלבד. כך, בתקופה ינואר - ספטמבר הסתכם הגירעון הממשלתי בסך 14.1 מיליארד שקל לעומת גירעון בסך 20.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מגמת הקיטון בגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים נמשכה גם בספטמבר. הגרעון המצטבר עד חודש ספטמבר הסתכם ב-32.9 מיליארד שקל שהם כ-3.2% מהתוצר על פי הגדרות המדידה החדשות של התוצר על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (כ-3.4% מהתוצר על פי ההגדרות בעת בניית התקציב). בחודשים ינואר ופברואר 2013 הגירעון המצטבר גדל, אך מאז חודש מארס הגירעון המצטבר הולך וקטן בהתמדה.

כאמור, למעלה משבוע הממשל הפדרלי האמריקאי משותק, לאחר שהמו"מ בין הדמוקרטים לרפובליקאים, שיאפשר את אישור חוק התקציב לשנת הכספים של 2014, לא צלח. יתר על כן, פתרון קרוב לא מסתמן והצדדים אף מקשיחים את עמדותיהם ואפילו לא מוכנים לשבת לדבר.

חמור מכך, ארה"ב עומדת בפני אפשרות של חדלות פירעון אם תקרת החוב - העומדת היום על 16.7 טריליון דולר - לא תעלה עד ה-17 באוקטובר. אם הקונגרס ייכשל בהעלאת תקרת החוב וארה"ב תיאלץ להיכנס למצב של חדלות פירעון ולא תוכל לפרוע את חובותיה, מצב זה יוביל ל"אפקט קטסטרופי", לא רק בשווקים הפיננסים אלא גם בכלכלה הריאלית כולה - כך הזהירו בכירים במשרד האוצר האמריקאי שטענו בנוסף כי עלול להיווצר מיתון ומשבר גדול מזה של 2008.

מי יהיה מנכ"ל הבורסה החדש?

אתמול נחשף ב"גלובס" כי המרוץ לבחירת מנכ"ל חדש לבורסה, תפקיד נחשק במיוחד, הכולל שכר שנתי בעלות של קרוב ל-2 מיליון שקל, מתקרב לסיומו. ועדת האיתור, שבראשה עומד יו"ר הבורסה הזמני רון מלכא, בחרה 5 מועמדים סופיים לתפקיד המנכ"ל, שככל הנראה ייבחר על ידי דירקטוריון הבורסה בישיבה שתתקיים ב-24 בחודש.

הרשימה הסופית שגיבשה הוועדה כוללת את יוסי לוי, סמנכ"ל בכיר בבורסה; ענת פרומקיס, מנכ"לית מגדל שירותי בורסה ויו"ר משותף באיגוד חברי הבורסה שאינם בנקים; אלעד בנבג'י, מנכ"ל אקסלנס נשואה שירותי בורסה ויו"ר משותף באיגוד חברי הבורסה שאינם בנקים; יורם נווה, מנכ"ל כלל פיננסים; ואסף חומצני, נציג בורסת נאסד"ק בלונדון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בזן המשיכה בקריסה

בזן (98.40 -18.00%) המשיכה להיסחר תחת לחץ רב, ורשמה היום ירידות של 18% במחזור עצום של כ-117 מיליון שקל. הירידות במניית החברה מגיעות על רקע חוסר יכולתה לעמוד בקובננטים שהעמידו לה הגורמים המממנים, עובדה שאילצה אותה להעלות את שיעור הריבית המשולם להם.

בזן דיווחה היום כי לפי הערכת הנהלת החברה עם סיום הרבעון השלישי של שנת 2013 ומאינדיקציות ראשוניות לרבעון זה עולה כי מרווח הזיקוק של החברה יהיה גבוה בכ-4 דולר לחבית ממרווח הייחוס. תוצאות אלה כוללות גם את השפעות תרומת המידן והגז הטבעי. מרווח היחוס הממוצע ברבעון השלישי עמד על כ-1 דולר לחבית.

גבעות (4.00 -2.44%) הוסיפה לרכז עניין לאחר שפרסמה אתמול דוח משאבים מעודכן לשדה מגד, הכולל גידול של למעלה מפי 2 ביתרות הנפט המוכחות המפותחות (P1) במקטע 8B בקידוח מגד 5.

בבילון (2,859 -0.73%) המשיכה לעמוד במוקד ברקע הדיווח שלה מאתמול כי היא מתקדמת במו"מ למיזוג עם איירון סורס. הצדדים בוחנים את מבנה העסקה וכן כי כל אחד מהצדדים החל בהליכי בדיקות נאותות משפטיות וחשבונאיות. היה והצדדים יתקשרו בעסקה, שווייה של איירון סורס לצורך חישוב התמורה שתשולם במיזוג, יהא גבוה משווייה של בבילון. יחסי המיזוג והיקף המזומן בעסקה ייקבעו, בין היתר, על בסיס הערכות שווי שיסופקו על ידי מעריך שווי בלתי תלוי.

בית ההשקעות האמריקאי רות' קפיטל העלה היום את מחיר היעד של מניית ביוליין (106.8 +10.90%) ל-5 דולרים, פרמיה של כמעט 100% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט. ברות' קפיטל נותרים בהמלצת "קנייה" למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully