וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק פנים יפות: המיזמים המעניינים של הסלבס

דינה גאצ'מן, פורבס

10.10.2013 / 9:29

ידוענים רבים לא מסתפקים בסכומי העתק שהם מקבלים בעבודתם, ומנצלים את זמנם כדי להקים ולהשקיע במגוון מיזמים. מי הקימה חברה לגמרי לבד ומי קנתה נתח מקבוצת פוטבול?

את אשטון קוצ'ר והשקעותיו הרבות כולנו מכירים, אבל האם ידעתם על השקעותיו של ג'סטין ביבר, על השקעתו של טובי מגוויר בפרויקט Mobli הישראלי ועל המיזם הנקי מרעלים של השחקנית היפייפיה ג'סיקה אלבה? ריכזנו עבורכם את הסלבריטאים המשקיעים והיזמים המעניינים ביותר בארה"ב - החל משחקן הכדורסל סטיב נאש ועד אלילת המתבגרות סלינה גומז.

לאתר פורבס ישראל

1. סטיב נאש

סטיב נאש שחקן לוס אנג'לס לייקרס. AP
סטיב נאש שחקן לוס אנג'לס לייקרס/AP

הפוינט גארד הקנדי המחונן ידוע במיוחד בראייתת המשחק הווירטואוזית שלו, והוא אחד מ-12 השחקנים היחידים בהיסטוריה אשר זכו בתואר ה-MVP של הליגה הטובה בעולם יותר מפעם אחת. אך מסתבר שראיית המשחק שלו מסייעת גם מחוץ למגרש, ומסייעת לו בניהול 9 מיזמים והשקעות - רובם בתחום הספורט, לרבות תוספי מזון, חדר כושר ומועדון הכדורגל של ונקובר. חלוקת הדיווידנדים מהשקעותיו השונות בשנה החולפת, לצד הסכמי חסויות שונים, הכניסו לנאש 4 מיליון דולר - תוספת נחמדה למשכורתו כשחקן כדורסל, העומדת על 9.4 מיליון דולר בעונה

2. ג'סטין ביבר

ג'סטין ביבר. Ben Rose, GettyImages
ג'סטין ביבר/GettyImages, Ben Rose

ביבר הוא יותר מאליל פופ - הוא תחילתה של קרן הון סיכון של אדם אחד. לאחרונה הוא החל להשקיע את כספו במגוון סטרט-אפים בעמק הסיליקון, בהם Spotify ו- Tinychat

3. פרגי

פרגי בטקס פרסי בגראמי ה-54 בלוס אנג'לס, 12 פברואר 2012. Jason Merritt, GettyImages
פרגי בטקס פרסי בגראמי ה-54 בלוס אנג'לס, 12 פברואר 2012/GettyImages, Jason Merritt

לפי עשור, פרגי נגמלה מקריסטל מת' וחיה בעיקר על דמי האבטלה שקיבלה. כיום, הסולנית בת ה-37 של הלהקה המצליחה Black Eyed Peas משקיעה בפרויקטים מגוונים - החל מוודקה דלת קלוריות ועד נתח מקבוצת הפוטבול "מיאמי דולפינס"

4. סלינה גומז

סלינה גומז. Pascal Le Segretain, Alberto E. Rodriguez, GettyImages
סלינה גומז/GettyImages, Pascal Le Segretain, Alberto E. Rodriguez

הזמרת הצעירה היא משקיעה לא קטנה על אף גילה הצעיר. בשנה שעברה השקיעה גומז 750,000 דולר במיזם מסקרן של ג'וש ברוקס (מנכ"ל מייספייס לשעבר) המאפשר למשתמשים להדפיס תמונות וגלויות מהתמונות השמורות במכשיר הסלולרי שלהם. לדבריה, היא משקיעה מעורבת למדי, ואף סייעה לברוקס "להבין ולשפר את האפליקציה, מהפרספקטיבה של משתמשת בת 19". "השקעתי כסף בפרויקט כי הרגשתי שיש לו משמעות אמיתית" היא הסבירה: "בעבר הייתי מדפדפת באלבומי תמונות עם המשפחה, וכיום כל התמונות נמצאות בסלולרי. יש קסם בלהחזיק אלבום תמונות ביד".

5. ג'סיקה אלבה

ג'סיקה אלבה בהשקת מלון ארמני במילאנו, נובמבר 2011. Vittorio Zunino Celotto, GettyImages
ג'סיקה אלבה בהשקת מלון ארמני במילאנו, נובמבר 2011/GettyImages, Vittorio Zunino Celotto

השחקנית היפיפיה הפכה ליזמית בזכות צורך מהותי בו נתקלה והשכילה לזהות. במהלך הריונה עם ילדה הבכור, הבינה לפתע עד כמה קשה למשפחה ממוצעת לשמור על בית נקי מרעלים. אז היא פתחה את הארנק, השקיעה מכספה הפרטי, והקימה אתר אינטרנט מיוחד, המציע לשלוח בכל חודש חבילת מוצרים - חיתולים, צעצועים, ועוד - כולם נקיים מרעלים. מאז גייסה החברה 27 מיליון דולר בסבב השקעות ראשוני, ואלבה עצמה הכניסה נתח לא קטן מהסכום. "אני מעולה עם מספרים, סטטיסטיקות ועובדות קשיחות" היא מעידה על עצמה, "זו התשוקה שלי".

6. טובי מגוויר

טובי מגוויר. Matt Sayles, AP
טובי מגוויר/AP, Matt Sayles

מאז רכשה פייסבוק את אינסטגרם עבור מיליארד דולר, טכנולוגיות שיתוף התמונות הפכו לאחד התחומים החמים בהיי טק. מגוויר, הזכור בעיקר כספיידרמן, היה אחד הראשונים להשקיע בפרויקט הישראלי השאפתני Mobli, פלטפורמת שיתוף התמונות והוידאו אשר מתעתדת להתחרות באינסטגרם. "אני נלהב לגבי האופן בו הטכנולוגיה הופכת כל אחד מאיתנו למספר סיפורים" הוא אומר.

7. אשטון קוצ'ר

אשטון קוצ'ר ב- Teen Choice Awards, 2011. Kevin Winter, GettyImages
אשטון קוצ'ר ב- Teen Choice Awards, 2011/GettyImages, Kevin Winter

קוצ'ר אמנם החל את הקריירה ההוליוודית שלו כשגילם דמויות של "אהבל" מצוי, אך כיום מדובר ללא ספק בסנדק של המשקיעים והיזמים בהוליווד. הוא נחשף לתחום לפני מספר שנים כשבחן דרכים לשיפור חברה לבניית אתרים שבבעלותו, ומאז הפך ל"יקיר עמק הסיליקון" עם השקעות במגוון חברות בהן סקייפ, Spotify ו- FourSquare. לדבריו, הוא משתמש בשירותיהן ומוצריהן של כל החברות בהן הוא משקיע, ומציע: "וודאו שאתם משקיעים באנשים טובים".

8. זואי דה-שאנל

זואי דאשנל לובשת פראדה. GettyImages
זואי דאשנל לובשת פראדה/GettyImages

מלבד הסדרה בכיכובה ברשת פוקס ("הבחורה החדשה"), השחקנית והמותג ההיפסטרי השקיעה זמן וכספים רבים בהקמת פלטפורמת אינטרנט המציעה תכנים, בלוגים ופורומים לנשים בכל הגילאים. האתר הגיע לכדי 1.5 מיליון משתמשים בחודש תוך השקעה כספית מינימלית. "אם הקמנו מקום בו בלוגרית בת 13 יכולה להתערבב עם אישה בת 30, ולהבין עד כמה כולנו דומות, כנראה שעלינו על משהו" לדבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully